Doplněk Český jazyk - 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Doplněk Český jazyk 7. ročník ZŠ
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Přívlastek (Pk).
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Přísudek a podmět Český jazyk – 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Rozvíjející větné členy - opakování -
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Rozvíjející větné členy
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Doplněk Český jazyk - 7. ročník

Doplněk Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996.

Doplněk (lat. atribut verbální, Atv.) rozvíjející větný člen, který se ve větě vztahuje ke dvěma členům ke slovesu (ve funkci přísudku) ke jménu (ve funkci podmětu nebo předmětu) Hajná stanula na zápraží udivena. hajná stanula na zápraží Pum udivena D

Doplněk X přívlastek Bosá děvčata tancovala. děvčata tancovala bosá Pks Přívlastek rozvíjí podstatné jméno přímo.

Děvčata tancovala bosa. Doplněk rozvíjí podstatné jméno prostřednictvím slovesa. Vyjadřuje vlastnost, kterou má PJ jen za určitého děje nebo která se mu dějem přisuzuje.

Doplněk shodný (doplněk je ve stejném pádě jako jméno) Hajná stanula na zápraží udivena. neshodný (doplněk je v jiném pádě než jméno) Hajný nazýval její úpravu lektvarů čarováním.

Doplněk bývá vyjádřen: Podstatným jménem Nadřízený jmenoval dělníka mistrem. Nadřízený jmenoval dělníka dělníka D

2) Přídavným jménem Hajná stála překvapena. Hajná stála překvapena D

3) zájmenem Bratr připravil večeři sám. Bratr připravil večeři sám D

4) číslovkou Fialky vždy rozkvetou první. Fialky rozkvetou vždy první

5) Jménem se spojkou jako, jakožto, coby Přijel tam jako student. Přijel (on) tam jako student D

6) Infinitivem po slovese smyslového vnímání Viděli řidiče nerozhodnutého. (oni) viděli řidiče nerozhodnutého D

7) Přechodníkovou vazbou Vešel, opíraje se o hůl. Vešel (on) opíraje se D o hůl

Doplněk může být: holý stál překvapen rozvitý stál úplně překvapen několikanásobný cítil se šťasten a spokojen

Konec

Téma: Doplněk – 7. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)