Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Příklady způsobu stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AKCENT TISKÁRNA VIMPERK S.R.O. Jan Syrovátka Jiří Hradský.
O co se jedná? Státu trvá 3 – 6 měsíce než DPH vrátí Často vrácení předchází finanční kontroly atd. Exportérům a firmám nárokujícím si velké odpočty DPH.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Význam informací v podnikání
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Studentské sdružení Jiří Hošek & Martin Haltmar IČO:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu 11 MPO PROTI NEKALÝM PRAKTIKÁM PŘI PŘEDVÁDĚCÍCH AKCÍCH.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Tomáš Baťa Co chceš, můžeš! Jan Pospíšil
MARKETINGOVÝ MIX.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Řízení marketingu a aktivity v malém a středním podnikání „Každý malý podnik má jen jeden druh zboží – sebe sama, což může nabídnout kdokoliv jinde, jediné.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské koncepce
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Dokonalá konkurence (DK)
Trh Pavel Šuranský.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Million Leaders Mandate
MARKETING Přednáška P
Reklama aneb letní výprodej
Akcent tiskárna Vimperk s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS Baťovo reklamní desatero Zlín 2005

poutavě nabídnout zboží vzbudit o ně zájem, který povede k potřebě, Baťovo reklamní desatero Úkoly reklamy v tržním hospodářství: poutavě nabídnout zboží vzbudit o ně zájem, který povede k potřebě, přimět zákazníka ke koupi v obchodě. Zlín 2005

Reklama, která nepřiměje zákazníka ke koupi, není dobrá reklama. Baťovo reklamní desatero Reklama není ani krásná literatura, ani krásné umění. Jediným úkolem reklamy je prodávat. Reklama, která nepřiměje zákazníka ke koupi, není dobrá reklama. Reklama je mocným nástrojem pro toho, kdo s tímto nástrojem dovede správně zacházet. Jinak – drahá přítěž. Zlín 2005

V reklamě firma nepřipouštěla jakoukoli nepravdu, nic vyumělkovaného. Baťovo reklamní desatero Firma Baťa měla reklamní plán závazný pro celý stát. Plán předcházel prvnímu vystavení kolekce. V reklamě firma nepřipouštěla jakoukoli nepravdu, nic vyumělkovaného. Prodejní oddělení firmy dávalo pokyn tzv. návrhovému oddělení, čemu je třeba dělat reklamu. Zlín 2005

V instrukcích pro reklamní oddělení dále čteme: Baťovo reklamní desatero   „Na návrhu pracoval tým textařů, malířů a retušérů. Jejich úkolem bylo měnit myšlenky ve slova a obrázky, které uváděl y v pohyb všechen organismus reklamního oddělení.“ V instrukcích pro reklamní oddělení dále čteme: „Je-li reklama lampou, která osvětluje zákazníkovi zboží a jeho nejpříznivější a nejprospěšnější stránky, pak návrhové oddělení je dodavatelem proudu pro tuto lampu“. Zlín 2005

Ve výrobě reklamy byla na prvním místě příprava reklamního textu: Baťovo reklamní desatero Ve výrobě reklamy byla na prvním místě příprava reklamního textu: podíl textaře na obchodu 15 % podíl prodavače na obchodu 50 % podíl organizátora 25 % podíl grafika 5 % podíl aranžéra 5 % Zlín 2005

Reklamní texty musely být hodnotné: cena výrobku, počasí, konkurence, Baťovo reklamní desatero Reklamní texty musely být hodnotné: cena výrobku, počasí, konkurence, všeobecná situace na trhu účinnost reklamy Zlín 2005

Baťovo reklamní desatero Textař musel být nejen dobrým psychologem, ale musel se umět vžít i do role prodavače. Dobrý reklamní text nebyl výsledkem okamžitého nápadu, ale musel odpovídat na otázky, které firma přímo určovala: Zlín 2005

Nepoužila podobný titulek konkurence? Baťovo reklamní desatero Má titulek obsah? Nepoužila podobný titulek konkurence? Přitáhne titulek zákazníka ke koupi? Přitáhne titulek co nejvíc takových zákazníků? Je ústřední myšlenka textu krátká a pro zákazníka zajímavá? Neobsahuje text příliš mnoho přídavných jmen? Mohla by se některá nahradit slovesy? Zlín 2005

Je v titulku alespoň jedna pohnutka přesvědčující ke koupi? Baťovo reklamní desatero Je v titulku alespoň jedna pohnutka přesvědčující ke koupi? Je v textu přímý silný pokyn nebo vyzvání ke koupi? Použil by tento text ten, který by měl svůj vlastní závod? Říká text zákazníkovi, kdy, kde, jak a za kolik si může výrobek koupit? Zlín 2005

Pomáhá grafická úprava prodávat nebo jen zkrášluje? Baťovo reklamní desatero Pomáhá grafická úprava prodávat nebo jen zkrášluje? Je reklama přesvědčivá? Působí cena hodnověrně? Není příliš vysoká nebo nízká? Je autor reklamy připraven přijmout odpovědnost za všechny možné následky, které ze zveřejnění reklamy plynou? Zlín 2005

Dá-li se na většinu těchto otázek odpovědět kladně, jde o dobrý text. Baťovo reklamní desatero Dá-li se na většinu těchto otázek odpovědět kladně, jde o dobrý text. Stejně velký důraz kladla firma Baťa na aranžování výloh. Jen taková výloha, která skutečně prodávala, byla pokládána za dobrou. Zlín 2005

Desatero pro pracovníky reklamního oddělení Baťovo reklamní desatero Desatero pro pracovníky reklamního oddělení Dodržuj termíny uvedené v reklamním plánu i termíny mimořádných objednávek. Nedopusť kopírování reklamy jiných firem. Špatná pověst reklamy se přenáší na jméno firmy. Nevkusná reklama dělá v očích zákazníka i nevkusné zboží. Zlín 2005

Baťovo reklamní desatero 4. Nezapomeň na retuš – špatně vyobrazená obuv se nebude líbit, neprodáš ji. 5. První obtah reklamy považuj za originál. Hodnota tisku dělá v očích zákazníka hodnotu zboží! 6. Spolupracuj s nejlepšími výtvarníky. Přijdou doby, kdy sám přestaneš stačit. Nezapomeň na doložku „včetně reprodukčního práva“. Zlín 2005

Baťovo reklamní desatero 7. Sleduj konkurenci. Využij její slabiny. S konkurencí však nikdy nepolemizuj. 8. Uč se z knih a časopisů. Nikdy nejsi dost moudrý, abys dělal reklamu státe úspěšně. Zlín 2005

Baťovo reklamní desatero 9. Měj stále připraven potřený materiál (barvy, kreslicí papír, fotomateriál), aby kvůli tobě spolupracovníci nezaháleli. 10. Plať rozumně svým spolu - pracovníkům, jejich mzdu podle zásluhy úměrně zvyšuj nebo snižuj. Obklopuj se dobrými a výkonnými pracovníky. Zlín 2005