Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Unikátní test brždění vlaku
Advertisements

Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Česká společnost se učí podnikat
Železniční doprava Lucie Váchová, OA.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
Česko.
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
Musilová Kateřina – začalo se tu těžit uhlí.
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
Parní lokomotivy v České republice
Keramika po 2. světové válce
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Česká republika: Železniční doprava Hospodářský zeměpis
Registrační číslo projektu:
III/2 XV A
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
František Křižík narodil se v 8. července 1847 v Plánici u Klatov
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
HISTORIE PODZEMNÍHO STAVITELSTVÍ
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Nejdůležitější letopočty dějepisu 9.ročníku
Brno-historie II. Mgr. Hana Hoberlová.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Fyzika - referát Vlaky.
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Historie železniční dopravy
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Brienz Rothorn Bahn.
Průmyslová revoluce 10 Technická revoluce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektrická trakce na železnici
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice Výstavba státních drah Stavební horečka Dráhy v letech 1918 Vývoj parního provozu Elektrifikace Dieselový a nekonvenční pohon

Koňské dráhy Začátek až na konci 18. stol. První koňské dráhy v Anglii Na našem území začátkem 19. stol. První dráha mezi Mauthausenem na Dunaji a Budějovicemi na Vltavě červenec 1825- srpen 1832 Pražsko lánská 1825-1830

Koněspřežná souprava I. třídy na trati z Českých Budějovic do Lince

Parostrojní železnice První úspěšný vynálezce – George Stephenson První lokomotiva LOKOMOTION 1825 První parostrojní železnice Severní dráha císaře Ferdinanda – z Vídně do Haliče s odbočkami do Brna, Olomouce a Opavy Lokomotiva LOCOMOTION z roku 1825

Označení parních lokomotiv 498.022 4 - počet spřažených dvojkolí 9 - nejvyšší dovolená rychlost (9+3)×10=120 km/h 8 - přibližný tlak na  jednu spřaženou nápravu 8+10=18 tun 0 - konstrukční skupina 22 - inventární číslo

Státní dráhy Na počátku roku 1842 – generální ředitelství státních drah Severní dráha Ferdinanda rozdělena do osmi trasovacích oddílů asi po 360 km trasy Vedla z Vídně do Drážďan Trať byla dokončena 8. dubna 1851 Severní státní dráhy prodány v prosinci 1854 Rakouské společnosti

Stavební horečka Po válce Rakouska s Pruskem v roce 1866 – rozvoj železničního podnikání 1869-75 vybudováno 3 500 km hlavních tratí na našem území V roce 1918 byla celková délka tratí v Československu 13 032 km

V letech 1918 - ? Do roku 1925 převedeno 48 drah do rukou státu V soukromém vlastnictví pouze 11 drah V 30. letech výstavba nových tratí především na Slovensku V Čechách se stavba soustředila na zdvojkolejení tratí a výstavbu nákladního nádraží Praha-Žižkov Po obsazení Československa hitlerovými vojsky – zastaveny práce na železnici Po druhé světové válce poškozeny nádraží, tratě i lokomotivy

Vývoj páry Domácí sériová výroba začala roku 1900 v Praze Roku 1920 zahajuje výrobu plzeňská Škodovka Ústup páry – drahé uhlí, nástup elektrického a dieselového pohonu Od konce 50. let úpadek parních lokomotiv 1958 je definitivně ukončena výroba

Elektrifikace Poprvé použita v 80. letech v Berlíně Proud dodáván nadzemní trolejí nebo třetí kolejí První elektrická trať ve Švýcarsku Vlaky TGV jezdí rychlostí až 350km/h

Dieselový motor Vynalezen ve Švédsku v roce 1913 Motorová lokomotiva poháněná benzínem nebo naftou Dieselové lokomotivy používány méně než elektrické

Nekonvenční motor Principem je magnetické pole První pokusy v 60 letech v Japonsku, v 80 letech v Německu V roce 2002 – první trať v Číně v Šanghaji Vlak na elektromagnetickém polštáři TRANSRAPID 09

Zdroje Knihy: Výstavba železnic Vývoj železnic v Čechácha na Moravě Internet: www.volny.cz/jelensoft www.lokomotivy.webzdarma.cz