Jean B. Say David Kučera fakulta stavební, ČVUT ak.rok 2012/13 INSTITUCIONÁLNÍ EKONOMIE kucera©copyright.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Nástin dějin ekonomických teorií Ing. Vojtěch Jindra
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh peněz.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Agregátní poptávka a nabídka
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
John Maynard Keynes I.Život II.Dílo III.Význam a vliv.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ MAKROEKONOMICKÉ AGREGÁTY
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Základní ekonomické pojmy Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hospodářská politika Téma 6 Koordinace fiskální a měnové politiky. Vnitřní a vnější hospodářské cíle.
Tržní kategorie II. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Shrnutí.
Hrubý domácí produkt.
Celkový a mezní produkt
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Klasická politická ekonomie (PE)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Základy ekonomie, managmentu a marketingu Podzim 2006 Mgr. Oldřich Racek.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Ing. Martin Petříček, MBA
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Úspory Spotřeba Investice Keynesiánská ekonomie. Spotřeba a úspory Spotřeba C (Consumption)  Statky dlouhodobého užití  Statky krátkodobého užití 
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Úvod do historie ekonomického myšlení.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Monetarismus Milton Friedman (1912 – 2006)
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Průmyslová revoluce průběh
Ekonomika– národní hospodářství
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Politická ekonomie mezinárodního obchodu
Teorie hospodářského cyklu
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Jean B. Say David Kučera fakulta stavební, ČVUT ak.rok 2012/13 INSTITUCIONÁLNÍ EKONOMIE kucera©copyright

Obsah Obecně Sayův zákon trhů Shrnutí,dnešní pohled

Jean B. Say Návaznost na Adama Smithe Pojednání o politické ekonomii Bohatství – práce,půda,kapitál Náklady = cena výrobních nákladů Politická ekonomie  Teorie výroby  Teorie rozdělování  Teorie spotřeby

Sayův zákon trhů Zcela nový přístup Vnitřní stabilita tržní ekonomiky Vyrovnávání nabídky a poptávky  Nerovnováha odstraněna cenovým mechanismem Mění kauzální vztah N a P Primární je nabídka – nabídka vytváří poptávku  Výše nabídky a poptávky je stejná  Peníze – transakční funkce, ne uchovatel hodnot

Shnutí poznatků Dodnes uznávaný Vyvracení Keynese nedokonalé Jednoduchý příklad teorie p.Saye: Větší úroda, více nákupů Výrobní náklady předstihují spotřební výdaje  Větší úroda – více nákupů  Zvýšení životní úrovně = zvýšení produktivy !

Zdroje HOLMAN, Robert. Jean-Baptiste Say: 240 let od narození : sborník textů. Vyd. 1. Editor Marek Loužek. Praha: CEP Centrum pro ekonomiku a politiku, 2007, 109 s. Ekonomika, právo, politika, č. 58/2007. ISBN Sayův zákon znovu na scéně. SKOUSEN, Mark. IDEAS OF LIBERTY. Laisses Faire [online] [cit ]. Dostupné z: Jean B. Say: vrchol francouzské větve. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: s03.html s03.html

Konec