Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ MODERNÍ HUDBA Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 2.7 Obrázky Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník:
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3D grafika 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař-číšník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_352_Karel Ditters AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Hudba 20. století.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Grafy v Powerpointu.
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vážná hudba první poloviny 20.století
PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Třídění a řazení dat Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Studijní obor: Sociální činnost
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Studijní obor: Sociální činnost
Klasicismus v evropské hudbě
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Poštovní klient 3. ročník oboru Sociální péče.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník Třídění a řazení dat pomocí tabulkového procesoru.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Grafy Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Kompoziční systémy Expresionismus Skladadelé úkol: test.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK

HUDEBNÍ EXPRESIONISMUS Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK

 expresionismus je první vzpourou proti stávajícím zvyklostem  hudební expresionismus přináší nové výrazové prostředky, které starší hudba neznala: spěje k atematickému slohu (není žádné téma) vede k volné atonalitě užívá nezpěvných intervalů, složitý až nepřehledný a nepravidelný rytmus

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Hlavními představiteli hudebního expresionismu byli členové tzv. II. vídeňské školy: Arnold Schönberg, jeho žáci Alban Berg a Anton von Webern

Arnold Schönberg (1874 – 1951)  působil jako dirigent ve Vídni a Berlíně i jako profesor na státní vysoké škole v Berlíně  objevil nové hudební obzory, kterými udivoval své současníky  většinu svých hudebních skladeb vytvořil v atonalitě – koncertním publikem byl brzy odmítnut  vytvořil novou kompoziční techniku – dodekafonii  cyklus melodramů Měsíční pierot  operu Mojžíš a Áron  Ten, který přežil Varšavu

 Alban Berg (1885 – 1935) byl první z Schönbergových žáků. Měl tendenci zákony svého učitele zmírňovat, používal zpěvnějších intervalů. Z jeho děl je známý houslový koncert a opera Vojcek.  Druhý Schönbergův žák Anton von Webern (1883 – 1945) naopak usiloval o ještě větší zpřísnění principů dodekafonie. Materiál 12 tónů mu připadal příliš bohatý, a proto využíval jen několikatónové řady, tzv. série.  Webern si uvědomoval, že jsou jeho skladby posluchačsky velmi náročné, proto je koncentroval jen velmi malý časový úsek. Některé skladby trvají jen několik sekund. Jeho dílo se vejde na čtyři gramofonové desky. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK