EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21.11. 2013 Lenka Valová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Advertisements

Činnost AKVŠ v roce 2012 Marta Machytková Bibliotheca academica 2012
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 20. února 2014 Lenka Valová.
Financování vysokých škol
Města ČR – orientace na mapě
Hodnocení výsledků projektů FRVŠ řešených v roce 2013 Materiál pro 16. zasedání předsednictva Rady vysokých škol 20. března 2014 Doc. PhDr. Petr Zemánek,
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
NÁVRH ZMĚN ZÁSAD A PRAVIDEL FINANCOVÁNÍ VVŠ NA ROK 2013 (ukazatel K)
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Informační zdroje v programu 1N Celostátní porada vysokoškolských knihoven České Budějovice Věra Kubíková, MŠMT.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Aktuální úkoly MŠMT Odbor programů výzkumu a vývoje 2009.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
MŠMT - Odbor 32 Financování výzkumu a vysokých škol Ing. Petr Valášek
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 20. zasedání předsednictva RVŠ, 30. října 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 8. ledna 2015.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
EKONOMICKÉ INFORMACE Sněm RVŠ 29. ledna 2015 Lenka Valová.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Předsednictvo RVŠ 17. ledna 2013 JUDr. Lenka Valová.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. schůze PRVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 21. března 2013 Lenka Valová.
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2013 doc. PhDr. Petr Zemánek, CSc. Květen 2012.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Univerzita Karlova, Praha Pedagogická fakulta Středisko vzdělávací politiky Myslíkova 7, Praha 1 Tel.:
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2010 Prof. Dr. Ing. Zdeněk Kůs Květen 2009.
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2009 Prof. Dr. Ing. Zdeněk Kůs Květen 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Příprava rozpočtu na rok zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Transkript prezentace:

EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ Lenka Valová

OBSAH Reprekomise MŠMT I. Rozpočet 2014 II. Úprava Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací VVŠ III. Návrh KEN nově akreditovaných oborů IV. Kontrolní výpočet ukazatele A

I. ROZPOČET 2014 Návrh státního rozpočtu předložený vládou v demisi v říjnu 2013:  Výdaje rezortu MŠMT tis. Kč  Věda a vysoké školy tis. Kč - Vysoké školy bez výdajů na programy EU tis. Kč - 0,15% (33 mil.Kč) Výzkum, vývoj, inovace tis. Kč

Vysoké školy  tis. Kč – celkem z toho tis. Kč – provozní výdaje tis. Kč – programové financování = změna poměru z 90,85:9,15 v roce 2013 na 91,44:8,56 v roce 2014 = navýšení výdajů na činnost o tis. Kč a snížení výdajů na programové financování o tis. Kč

Vývoj rozpočtovaných prostředků VŠ a VaV (v tis. Kč) 5

Vývoj počtu studentů Výsledek dohodovacího řízení 2014 (bez ZSP ) – 4,8% oproti roku 2013 pokles o Projekce vysokého školství - materiál PedF UK Středisko vzdělávací politiky z autorů Jana Kouckého a Aleše Bartuška

 SVP navrhuje následující relativní meziroční změny počtu nově zapsaných studií na VVŠ mezi roky 2013 a 2014: B: - 7,6 % M: - 7,6 % N: - 6,8 % P: 0 %  v roce 2012 bylo (ve všech typech studijních programů) zapsáno více než 355 tisíc studií  v roce 2011 přes 363 tisíc  v roce 2016 poklesne jejich počet pod úroveň 300 tisíc  do roku 2020 pak dokonce téměř k hodnotě 246 tisíc  Nepochybně to bude mít závažné strukturální dopady na většinu veřejných vysokých škol v České republice  Na druhé straně je třeba si uvědomit, že se celkový počet zapsaných studií na veřejných vysokých školách dostane vlastně na docela nedávnou úroveň z roku 2003, tedy zhruba před deseti lety.

Navržené reformní kroky pro 2014  Pokračovat v podpoře kvalitativních ukazatelů – poměr A:K zůstává zachován (77,5:22,5) přidává se další parametr v rámci ukazatele K  Důraz na rozvojové nástroje – institucionální plány a centralizované rozvojové projekty  Postupné snížení počtu dotačních titulů (návrh úpravy ukazatele J a útlum ukazatele G)  Finanční posílení ukazatele F (o převážnou část z tis. Kč, zbytek do ukazatele I)

II. Návrh úpravy Pravidel -1 Ukazatel A  Financování SP2+ snaha zamezit využívání této kategorie k nárůstu počtu studentů  Zrušení loňské úpravy Pravidel (využití limitu 1. ročníku i pro další léta studia), která by mohla školy motivovat k účelovému chování a k přijímání nadlimitního počtu studentů do 1. ročníků; průvodním jevem tohoto chování by byl výrazný nárůst financovaných studentů a tím snížení ukazatele výdajů na jednoho financovaného studenta  Zástupci RVŠ vyslovili jednoznačný souhlas, zástupci rektorů požadovali hlubší analýzu, jednání pokračují, proběhne další jednání s oběma reprezentacemi

II. Návrh úpravy Pravidel -2 Ukazatel K  Zavedení nového parametru Mezinárodní granty a tím vyvolaná úprava vah  Rozšíření souboru indikátorů hodnotících výsledky škol v oblasti výzkumu a vývoje  Předsednictvo Rady VŠ konstatuje, že návrh úpravy Pravidel pro poskytování příspěvků a dotací VVŠ opět neobsahuje v rámci ukazatele K parametry umožňující diferenciaci VŠ, stejně tak neobsahuje analýzu dopadu poměrně rozsáhlého zásahu do ukazatele K zařazením nového parametru mezinárodních grantů s váhou 5 %.

Váhy parametrů K Ukazatel K Návrh 2014 Celkem 100 % Započítané body RIV (absolutně) 29,3 %29,0 % 26% Započítané body RUV 1,7 %2,0 % 2% Účelové neinvestiční prostředky na výzkum 5,0 % 3% Mezinárodní granty5% Vlastní příjmy 3,0 % 3% Vážený počet profesorů a docentů 2,0 % 2% Zaměstnanost absolventů 32,0 % 32% Cizinci v příslušném typu studijního programu 2,0 % 2% „Samoplátci“ v příslušném typu studijního programu 3,0 % 3% Vyslaní v rámci mobilitních programů 11,0 % 11% Přijatí v rámci mobilitních programů 11,0 % 11%

Veřejná vysoká škola Rozpočet roku 2013Varianta - dopočtené MGRozdíl oproti rozpočtu 2013 Změna A+K v % AKA+KAK AK 11000UK ,12% 12000JU ,50% 13000UJEP ,28% 14000MU ,97% 15000UP ,91% 16000VFU Brno ,69% 17000OU ,34% 18000UHK ,12% 19000SU ,38% 21000ČVUT ,77% 22000VŠCHT Praha ,40% 23000ZČU ,90% 24000TUL ,73% 25000UPa ,37% 26000VUT v Brně ,71% 27000VŠB-TUO ,23% 28000UTB ve Zlíně ,32% 31000VŠE ,21% 41000ČZU v Praze ,27% 43000MENDELU ,71% 51000AMU v Praze ,28% 52000AVU v Praze ,14% 53000VŠUP v Praze ,10% 54000JAMU ,10% 55000VŠP Jihlava ,01% 56000VŠTE ,00% C e l k e m ,00%

Návrh úpravy Pravidel – 2  Mezinárodní granty – původní návrh MŠMT -Databáze E-Corda ( E xternal CO mmon R esearch Da ta Warehouse) databáze projektů 7. Rámcového programu vytvořená EK  Při jednání Reprekomise zpochybněn zástupci RVŠ  Závěrečný návrh MŠMT na jednání – do parametru Mezinárodní granty budou zahrnuty všechny zahraniční výzkumné granty

II. Návrh úpravy Pravidel -3 Ukazatel J  Dotace na ubytování a stravování – původně 2 varianty: - zrušit - zjednodušit získání souhlasu smluvního zajišťování stravy  Na jednání Reprekomise doplněny o 3.variantu – zrušit a sloučit s ukazatelem U (ubytovací stipendia)  Nesouhlas RVŠ (viz usnesení PRVŠ ze ), další jednání proběhlo – závěr – ukazatel J nebude měněn, MŠMT nebude udělovat souhlas VŠ k dodavatelskému způsobu zajišťování stravy

II. Návrh úpravy Pravidel -4 Ukazatel F  Fond vzdělávací politiky – dílčí změna termínů podávání žádostí  Závěrečné zprávy z projektů  doplnění ustanovení o nakládání se závěrečnými zprávami (ZZ)  povinnost VVŠ zaslat ZZ do 1 měsíce  ověření ZZ a projednání grémiem  Zrušení povinnosti dokládat kontrolní formulář

II. Rozšíření úpravy Pravidel-5 Na základě usnesení P RVŠ z požadováno dále v Pravidlech:  Zajištění financování závěrečných oponentních řízení FRVŠ roku 2013 v roce 2014 – nezbytné doplnění čl. 19 Ukazatel G  Udržitelnost funkčnosti ISAAR-F – pro možnost řešit cestou projektu Fondu vzdělávací politiky nutno doplnit čl. 22 odst. 6 – řešení mimořádných událostí  Odsouhlaseno – Pravidla budou takto doplněna

III. Návrh KEN u nových SP  U 32 SP použita metoda stanovení KEN na základě podobnosti  U 2 SP pak na základě metody podrobného rozboru skladby předmětů a jejich ekonomické náročnosti vztažené k jiným SP nikoliv k absolutním hodnotám

IV. Různé - Kontrolní výpočet ukazatele A rozpočtu VVŠ na r Důvod: Zákon o rozpočtových pravidlech vyžaduje poskytovat prostředky ze státního rozpočtu na základě úplných a pravdivých údajů. Postup: Provedení nového výpočtu z dat databáze SIMS k datu generovaných po opravách dne a porovnání s původním. Úprava rozpočtu bude provedena u těch VVŠ, u nichž nový výpočet prokázal oproti původnímu výpočtu snížení výše příspěvku v „A“.

Název VŠ Částka podle původního výpočtu Částka podle kontrolního výpočtu Rozdíl: původní výpočet minus kontrolní UK Praha JU České Budějovice UJEP Ústí nad Labem MU Brno UP Olomouc VFU Brno OU Ostrava Univerzita Hradec Králové SU Opava ČVUT Praha *) VŠCHT Praha ZČU Plzeň TU Liberec UPa Pardubice VUT Brno VŠB-TU Ostrava UTB Zlín VŠE Praha ČZU Praha MZLU Brno AMU Praha AVU Praha VŠUP v Praze JAMU Brno VŠ polytech. Jihlava VŠTE Č. Budějovice Celkem

20

 Materiál nebyl součástí podkladových materiálů  Nebyly předloženy konkrétní analýzy ani realizační kroky  Závěr : požadavek předložit analýzu a konkretizovat realizační kroky a to v celém kontextu Pravidel…..

Návrh usnesení  Sněm RVŠ bere na vědomí informace o jednání Reprekomise MŠMT k návrhu rozpočtu VŠ na rok 2014 a úpravy Pravidel pro poskytování příspěvků a dotací VVŠ.