Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Opakování Žahavci.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Stavba a vznik Země Projevy života
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování a procvičení učiva
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Kmen: PRVOCI.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_253.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_252.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
Živočichové rybníka Žahavci a ploštěnci
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Diblastica – dvoulistí
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši hlavonožci.
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
Transkript prezentace:

Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci

Doplň text či vyber správné tvrzení Žahavci jsou vodní/suchozemští živočichové. Svůj název dostali podle ………………… buněk. Jediným sladkovodním zástupcem nezmarů je …………………………….. Nezmar žije přisedle/ volně plave v tůních. Spodní konec těla sloužící k uchycení k podkladu se nazývá …………………Tělo nezmara je …………………….souměrné.

Popiš stavbu těla

Spoj, co k sobě patří 1. Ramena a, slouží k trávení potravy 2. Láčka b, rozptýlená 3. Nervová soustava c, slouží k lapání živočichů Obr. 3

Doplň text Obnovovací schopnost u nezmara se nazývá ……………………. Nezmar se rozmnožuje nepohlavně a to ……………………… Druhý způsob rozmnožování je pohlavní, rozmnožuje se pomocí ……………….. buněk. Obsahuje oba typy pohlavních buněk, proto ho nazýváme ………………………..

Spoj, co patří k jednotlivým skupinám Koráli - netvoří vápenaté kostry Sasanky - žijí přisedle v koloniích Medúzy - tělo má tvar zvonu - volně plovoucí - tvoří vápenaté kostry - žijí přisedle, netvoří kolonie Obr. 4 pozn. více charakteristik patří k jedné skupině

Uveď vždy jednoho zástupce ke každé skupině rodovým i druhovým jménem A, sasanky B, koráli C, medúzy D, nezmaři Obr. 1 Obr. 5

Správné odpovědi Žahavci jsou vodní živočichové. Svůj název dostali podle žahavých buněk. Jediným sladkovodním zástupcem nezmarů je nezmar hnědý Žije přisedle v tůních. Spodní konec těla sloužící k uchycení k podkladu se nazývá nožní terč. Tělo nezmara je paprsčitě souměrné

Popiš stavbu těla ústní otvor rameno pupen nožní terč

Spoj, co k sobě patří 1c, 2a, 3b 1. Ramena a, slouží k trávení potravy 2. Láčka b, rozptýlená 3. Nervová soustava c, slouží k lapání živočichů 1c, 2a, 3b

Obnovovací schopnost u nezmara se nazývá regenerace. Nezmar se rozmnožuje nepohlavně a to pučením. Druhý způsob rozmnožování je pohlavní, rozmnožuje se pomocí pohlavních buněk. Obsahuje oba typy pohlavních buněk, proto ho nazýváme hermafroditem.

1b, 1e, 2a, 2f, 3c, 3d 1. Koráli a, netvoří vápenaté kostry 2. Sasanky b, žijí přisedle v koloniích 3. Medúzy c, tělo má tvar zvonu d, volně plovoucí e, tvoří vápenaté kostry f, žijí přisedle, netvoří kolonie 1b, 1e, 2a, 2f, 3c, 3d

A, sasanky - sasanka koňská B, koráli - korál červený C, medúzy - měchýřovka portugalská, talířovka ušatá, medúzka sladkovodní D, nezmaři - nezmar hnědý

Použitá literatura Čabradová et al: přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletých gymnázií.1.vyd. Plzeň.2003. nakladatelství Fraus. ISBN 80-7238-211-X.s. 48-49.

Obr. 1 [cit. 2011-02-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sea_nettles.jpg. Obr. 2 [cit. 2011-02-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hydra_oligactis.jpg. Obr. 3: [cit. 2011-02-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hydra_viridis.jpg.

Obr. 4: [cit. 2011-02-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Haeckel_Discomedusae_8.jpg Obr. 5: [cit. 2011-02-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jellyfish2.jpg