jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmět Přírodopis pořadové číslo DUM 14

Žahavci Anotace Prezentace, která by měla sloužit jako textová a obrazová podpora výuky biologie žahavců.Na konci prezentace žáci opravují chybný text a řeší test. Autor Mgr. Eva Truxová Očekávaný výstup rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinované Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

ŽAHAVCI mnohobuněční živočichové

nezmar

přijímací a vyvrhovací otvor ramena ramena láčka pupen nožní terč

Nezmar obecný Výskyt: ve vodě Stavba těla: válcovité tělo, ze dvou vrstev buněk nožní terč – přichycení k podkladu přijímací otvor je zároveň otvorem vyvrhovacím ramena se žahavými buňkami láčka – trávicí dutina

dýchání: celým povrchem těla nervová soustava: rozptýlená potrava: plankton rozmnožování: 1.nepohlavní – pučení 2.pohlavní – vajíčko, spermie, oplození obojetník – na jednom jedinci se vytvářejí pohlavní buňky samčí i samičí regenerace – obnova ztracené části těla

Oprav chybný text Nezmar hnědý je mořský živočich. Schopnost obnovovat ztracené časti těla se jmenuje degenerace. Tělo nezmara je složené z třech vrstev buněk. Pohybuje se pomocí žahavých buněk. Rozmnožuje se pohlavně – pučením a nepohlavně – splynutím vajíčka a spermie. Vajíčko je samčí pohlavní buňka a spermie je samičí pohlavní buňka.

Správné řešení Nezmar hnědý je sladkovodní živočich. Schopnost obnovovat ztracené časti těla se jmenuje regenerace. Tělo nezmara je složené ze dvou vrstev buněk. Pohybuje se pomocí pohyblivých ramen. Rozmnožuje se pohlavně – splynutím vajíčka a spermie a nepohlavně – pučením. Vajíčko je samičí pohlavní buňka a spermie je samčí pohlavní buňka.

Skupiny žahavců Polypovci - polyp (přisedlá forma) Medúzovci - (plovoucí forma) Korálnatci – (přisedlá forma)

Mořští žahavci Medúzovci žijí pouze v moři některé mohou ohrozit i člověka talířovka ušatá http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Qualle_Ohrenqualle_2006-01-01_215.jpg

medúza

Korálnatci žijí výhradně v moři rozeznáváme 2 základní typy: sasanky koráli Koráli tvoří kostry z uhličitanu vápenatého a žijí většinou v koloniích Z koster odumřelých korálů vznikají korálové útesy a korálové ostrovy (atoly)

sasanka http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Actinia_equina

větevník a korál červený schránky se používají ve šperkařství http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Acropora.JPG schránky se používají ve šperkařství schránky se používají ve šperkařství

Test - žahavci Připiš k popisu a vlastnostem žahavce, o který druh se jedná. a) Na těle dospělého vypučí nový jedinec a oddělí se. b) Jejich tělo se podobá barevným květům. c) Tvoří pevné schránky, které po nich zůstávají. d) Elegantně se vznášejí pod hladinou.

2. Živočich, který má samčí i samičí pohlavní buňky se nazývá ………….. 3. Nezmar má nervovou soustavu: a) provazcovitou b) rozptýlenou c) žebříčkovitou 4. Tělo nezmara se po odtržení jeho části obnoví.Tato schopnost se nazývá ……….. 5. Trávicí dutina nezmara se nazývá ……….. 6. Nejznámější žahavec žijící u nás je ……………. . K usmrcení živočichů mu slouží ……………… buňky.

7. Čím dýchá nezmar ? …………………………………. 8. Jak se nazývá přisedle žijící stadium medúzy? …… 9. Kteří žahavce vytvářejí schránky? …………………..

10. K číslu obrázku přidej název žahavce ………………..