Předmět : F y z i k a Ročník : osmý

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
CZ.1.07/1.4.00/ EU III/2 ČP – F FYZIKA VII.A INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ.
zpracovaný v rámci projektu
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
zpracovaný v rámci projektu
Výpočet tepla při vypařování
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _609 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tání a tuhnutí - početní úlohy
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Transkript prezentace:

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý Klíčová slova : výpočet tepla, změny skupenství Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim 538 26 Bojanov 90

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 08 Předmět: Fyzika Třída: VIII. Ověření ve výuce dne: 5.12.2011

Fyzika Učivo pro 8. ročník ZŠ

4. Zmena skupenstvi - priklady Fyzika 8 v 4. Zmena skupenstvi - priklady v

4.1 Modelový příklad Led o hmotnosti 1,0 kg a počáteční teplotě Fyzika 8 4.1 Modelový příklad Led o hmotnosti 1,0 kg a počáteční teplotě -10 °C se přeměnil na vodu o teplotě 20 °C (za normálního tlaku). Z MFCH tabulek zjistěte údaje, které při výpočtu budete potřebovat. Vypočítejte celkové přijaté teplo. 3. Sestrojte graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple.

Jaké údaje potřebujeme ??? Fyzika 8 4.2 Údaje z tabulek Jaké údaje potřebujeme ??? Měrná tepelná kapacita ledu cl 2. Měrná tepelná kapacita vody cv 3. Měrné skupenské teplo tání ledu ltl Tedy hledejme: cl= 2,1 kJ/kg.°C cv= 4,2 kJ/kg.°C ltl= 334 kJ/kg

4.3 Zápis zadaných údajů ml = 1 kg tl = – 10° C cl = 2,1 kJ / kg.°C Fyzika 8 4.3 Zápis zadaných údajů ml = 1 kg tl = – 10° C cl = 2,1 kJ / kg.°C ltl = 334 kJ /kg mv = 1 kg cv = 4,2 kJ / kg.°C tv = 20° C Q = ? ( kJ ) Poznámka: Index l popisuje led, index v popisuje vodu, tt je teplota tání vody = 0°C ROZUMÍŠ TOMU ???

Q = Q1 + Q2 + Q3 4.4 Teoretický rozbor příkladu Fyzika 8 Q1 je množství tepla, potřebného k ohřátí ledu z -10°C na 0°C – teplotu tání Q2 je množství tepla potřebné na roztavení ledu na vodu ( teplota se nemění !!!! ) Q3 je množství tepla, potřebného k ohřátí vody na 20°C

Q = Q1 + Q2 + Q3 Q = 439 kJ 4.5 Výpočet tepla Fyzika 8 4.5 Výpočet tepla Q = Q1 + Q2 + Q3 Q1 = m . cl . ( tt – tl ) Q1 = 1 . 2,1 . ( 0 – (-10) ) = 21 (kJ) Q2 = m . ltl Q = 439 kJ Q2 = 1 . 334 = 334 (kJ) Q3 = m . cv . ( tv – tt ) Q3 = 1 . 4,2 . ( 20 – 0 ) = 84 (kJ)

4.6 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. Fyzika 8 4.6 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. tv tt tl Q2 Q1 Q3

K o n e c VI. č á s t i

Kolářová R. , Bohuněk J. , Fyzika pro 8 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN 80-7196-149-3 Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN 80-7235-125-7 Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-525-9 Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN 80-7196-270-0 Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-526-7 Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: www.google.com Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, II. díl, Bohuněk, Prometheus ISBN 80-7196-369-1