Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_8 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_19 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07_FYZIKA Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_6 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo v digitálním archivu školy
Druhý triumvirát (vznik císařství)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_2 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_7 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Po Caesarově vraždě neměli spiklenci připravenou novou vládu. Domnívali se, že odstraněním diktátora se vše vrátí do republikánských pořádků.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
POLITICKÝ A EKONOMICKÝ VÝVOJ EVROPY
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Konec římské republiky
Rozkvět císařství Dějepis VY_32_INOVACE_316, 16. sada, D
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_11 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Bitva u Moháče Dějepis Autor: Pavel Hrstka
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_14.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Konec republiky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_19 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 05 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_8 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
ZŠ tgm Rajhrad Autor: M. Kocmanová 34
II. triumvirát Petr Machala.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_26 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
70 př. K. – 19 př. K.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_25 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_24 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Marcus Antonius Gaius Octavius Marcus Aemilius Lepidus
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_8 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová Tematický celek Dějepis Ročník ročník gymnázia Datum tvorby Říjen 2013 Anotace Materiál je určen pro zpestření výuky dějepisu, suplovanou hodinu, výročí dané události, mezipředmětové vztahy (VV, D, latina, literatura) atd. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny, pracuje s autentickým textem. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Teď pijme, kroky svobodně při tanci ať zase zvučí, nyní je načase i u podušek bohů v chrámech, přátelé, salijské hody strojit. Vždyť bylo hříchem donést si ze sklepa svých předků džbánek tenkrát, když královna hrob říši chystala, když chtěla Capitol v šíleném vzteku zbořit a s hordou mužů bídných a zrůzněných svou vilností se zpíjela sladkým snem i bezuzdnými nadějemi. Nicméně poněkud zkrotla potom, co stěží s jednou veslicí unikla zlým plamenům, co Caesara zděsil se duch štvaný příliš silným vínem. Prchla co nejdále Itálii. Jí vzápětí však s čerstvými spěchá spoutat kvapem tu zhoubnou saň tak jako lovec v zasněžené thessalské krajině za zajícem či jako jestřáb za plachým holoubkem. Smrt důstojnější volíc, se nebála ta žena meče, proto také na lodi neprchla do bezpečí. Svým jasným zrakem pohlédla na palác, jenž v rozvalinách ležel, a statečně hned chopila se krutých hadů, aby jí černý jed vstříkli do žil, a vůli zemřít hrdinná o to víc, ta hrdá duše liburnským lodicím již nedopřála slávy vézt ji, zbavenou koruny, ke triumfu. Úkol : Přečti následující báseň. Kterou historickou událost popisuje?

Teď pijme, kroky svobodně při tanci ať zase zvučí, nyní je načase i u podušek bohů v chrámech, přátelé, salijské hody strojit. Vždyť bylo hříchem donést si ze sklepa svých předků džbánek tenkrát, když královna hrob říši chystala, když chtěla Capitol v šíleném vzteku zbořit Q UINTUS H ORATIUS F LACCUS - C ARMEN XXXVII vítězná píseň – reakce na zprávu o smrti Kleopatry Úkol: Kdy a jak Kleopatra zemřela?30 př.n.l. sebevražda - po prohrané bitvě u Aktia (31 př.n.l.) Nunc est bibendum Kleopatra symbol moci Říma

a s hordou mužů bídných a zrůzněných svou vilností se zpíjela sladkým snem i bezuzdnými nadějemi. Nicméně poněkud zkrotla potom, co stěží s jednou veslicí unikla zlým plamenům, co Caesara zděsil se duch štvaný příliš silným vínem. Prchla co nejdále Itálii. Jí vzápětí však s čerstvými spěchá spoutat kvapem tu zhoubnou saň tak jako lovec v zasněžené thessalské krajině za zajícem ve skutečnosti: Kleopatra unikla bez větších škod X Antonius ztratil cca 300 lodí bitva u Aktia (31 př.n.l.) Obr. 1

či jako jestřáb za plachým holoubkem. Smrt důstojnější volíc, se nebála ta žena meče, proto také na lodi neprchla do bezpečí. Svým jasným zrakem pohlédla na palác, jenž v rozvalinách ležel, a statečně hned chopila se krutých hadů, aby jí černý jed vstříkli do žil, a vůli zemřít hrdinná o to víc, ta hrdá duše liburnským lodicím již nedopřála slávy vézt ji, zbavenou koruny, ke triumfu. Kleopatra se prý nechala uštknout hady, prý aby zajistila své duši nesmrtelnost (?); chtěla se vyhnout potupě od Oktaviána (být vedena jako kořist Římem při jeho triumfu) lehké lodě – Oktavián s nimi zvítězil u Aktia

Q UINTUS H ORATIUS F LACCUS (65 – 8 př.n.l.) slavný římský básník – z okruhu Maecenatova Úkol: Kdo to byl Maecenas?přítel a rádce Augusta (Oktaviána) milovník a znalec umění podporoval mnoho slavných umělců: Horatius, Vergilius, Propertius … → díla - politický náboj – oslava Augustovy vlády, jeho činů mecenáš Úkol: Vlastními slovy vysvětli význam slova mecenáš. Znáš někoho, kdo by mohl být označen za mecenáše?

Zdroje Obrázky: Obr. 1: en.svg/300px-Battle_of_Actium-en.svg.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Battle_of_Actium- en.svg/300px-Battle_of_Actium-en.svg.png Literatura: Encyklopedie antiky. Academia, Praha Hoffmeister, F:: Vybrané básně Q. Horatia Flacca (Díl II. Poznámky). Praha Slovník antické kultury. Svoboda, Praha Horatius, Vavřín a réva, Odeon, Praha 1972.