Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vymezení slovních druhů
Advertisements

(Literární výchova - 7. ročník)
SLOVNÍ DRUHY Mgr. Michal Oblouk.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Neohebné slovní druhy.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_04 Tematická.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Paleolit 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_008_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Tvarosloví – neohebné slovní druhy
Řecko-perské války 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Dobešová, V. Fialová: PRŮVODCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Neohebné slovní druhy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY Mgr. Michal Oblouk.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ x NEOHEBNÉ
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Jan Amos Komenský 8. ročník.
Tvarosloví – neohebné slovní druhy
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Tvarosloví – slovní druhy
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
S LOVNÍ DRUHY – 6. ROČ. Mgr. Jablečníková J. - ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_83_SLOVNÍ DRUHY.
SPOJKY, ČÁSTICE, CITOSLOVCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_20_SPOJKY, ČÁSTICE,
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
3.Prezentace 9.tř..
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 14 – slova neohebná
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
Dostupné z Metodického portálu
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník

Neohebné slovní druhy Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc 1996. P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč 1999. V. Dobešová a kol.: PRŮVODCE ČESKÝM JAZYKEM ANEB CO BYSTE MĚLI ZNÁT ZE ZÁKLADNÍ ŠKOLY, DIDAKTIS 2005.

Latinský název pro příslovce je: Pronomina Adverbia Verba 0 z 5

Latinský název pro předložky zní: Adverbia Prepozice Konjunkce 0 z 5

Latinský název pro spojky je: Konjunkce Adverbia Substantiva 0 z 5

Latinský název pro částice je: Adverbia Adjektiva Partikule 0 z 5

Latinský název pro citoslovce je: Interjekce Adverbia Verba 0 z 5

Vyjadřují city, nálady nebo vůli mluvčího: Citoslovce Částice Příslovce 0 z 5

Vyjadřují různé okolnosti dějů: Předložky Příslovce Spojky 0 z 5

Spojují větné členy a věty: Částice Předložky Spojky 0 z 5

Získávají svůj význam ve větě teprve spojením se jmény podstatnými, přídavnými, zájmeny …. Předložky Příslovce Zájmena 0 z 5

Uvozují samostatné věty a naznačují jejich druh: Spojky Částice Slovesa 0 z 5

Předložky, např. k, pro, nad, při, ze jsou předložky vlastní (původní) nevlastní (nepůvodní) 0 z 5

V kterém bodě jsou tzv. předložky nevlastní (nepůvodní)? Během, začátkem, blízko, kolem Z, ve, pod 0 z 5

Spojky, např. a, i, nebo, ale, neboť, a proto, ani – ani jsou spojky souřadící podřadící 0 z 5

V kterém bodě jsou tzv. spojky podřadící? A tudíž, vždyť, však, ba, ba i Když, jakmile, protože, že, aby 0 z 5

Jakou platnost větného členu má citoslovce fuj v následující větě Jakou platnost větného členu má citoslovce fuj v následující větě. Z řad diváků zaznělo několikrát hlasité fuj. Fuj = podmět Fuj = přísudek Fuj = předmět 0 z 5

Jakou platnost větného členu má citoslovce klap, klap v následující větě. Čáp klap klap zobákem. Klap klap = podmět Klap klap = přísudek Klap klap = předmět 0 z 5

Jakou platnost větného členu má citoslovce píp v následující větě Jakou platnost větného členu má citoslovce píp v následující větě. V trávě jsem zaslechl tichounké píp. Píp = podmět Píp = přísudek Píp = předmět 0 z 5

V které větě není pravopisná chyba? Vyšli jsme nahoru na kopec. Vyšli jsme na horu na kopec. 0 z 5

Test se mi Povedl Nepovedl 0 z 5

Téma: Neohebné slovní druhy – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)