Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
metoda dosazovací, sčítací
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Počítání s mocninami – I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Mocniny s přirozeným mocnitelem Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Soustava lineárních rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu):
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Soustavy lineárních rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Soustavy lineárních rovnic
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Soustava lineárních rovnic - dosazovací metoda

výsledek násobení název čísla s jiným znaménkem znak početní operace sčítání první část řešení slovních úloh sestrojujeme-li něco, je to…. součet opačných čísel špatný výsledek se musí…… jaké části má rovnice co používáme k řešení rovnic co musí obsahovat řešení rovnice čím končí řešení slovní úlohy písmeno v rovnici se nazývá pár opak rovnice

součin výsledek násobení opačné název čísla s jiným znaménkem plus znak početní operace sčítání zápis první část řešení slovních úloh konstrukce sestrojujeme-li něco, je to…. nula součet opačných čísel opravit špatný výsledek se musí…… strany jaké části má rovnice úpravy co používáme k řešení rovnic zkoušku co musí obsahovat řešení rovnice odpověď čím končí řešení slovní úlohy neznámá písmeno v rovnici se nazývá dvojice pár nerovnice opak rovnice

„SOUSTAVA“ co toto slovo znamená - vysvětli [x ; y] Jak se nazývá tento zápis? Uspořádaná dvojice. Jak se zapisuje, řídíme se při zápisu nějakým pravidlem? Ano, zapisujeme neznámé v abecedním pořadí. Co to znamená? Patří k sobě, jsou na sobě závislá. Kde jsme se s nimi již setkali? Při sestrojování grafu úměrností.

2x + y = 1 x – 2y = 8 Soustava lineárních rovnic o dvou neznámých 1. rovnice soustavy 2. rovnice soustavy Jak řešíme rovnice? Pomocí ekvivalentních úprav. Čím končí každá rovnice? Zkouškou. Stačí nám vyřešení jen jedné neznámé? Ne. Řešení: 1)Vyjádříme jednu neznámou pomocí druhé ze zvolené rovnice. 2) Za tuto neznámou dosadíme do druhé rovnice 3) Za vyřešenou neznámou dosadíme do jedné rovnice soustavy a vyřešíme druhou neznámou. 2x + y = 1 /-2x y = 1 – 2x x – 2. (1-2x) = 8 x – 2 + 4x = 8 5x – 2 = 8 /+2 5x = 10 /:5 x = y = y = 1 /-4 y = -3 Zk.: L1 = (-3) = 4 + (-3) = 1 P1 = 1 L1 = P1 L2 = 2 – 2. (-3) = = 8 P2 = 8 L2 = P2 Řešením je [2 ; -3] A) Dosazovací metoda

Soustavy rovnic pro procvičování: x + 2y = 4 y = x - 1 2x = 8 x + 3y = 7 u – v = -8 u + v = 0 [2 ; 1] [4 ; 1] [-4 ; 4] Řešení: DÚ: Řeš soustavy a proveď zkoušku: x + y = 3 x – y = -6 y + 4 = x x + y = 6