Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Solární systémy pro aktivní topení
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
SOCIÁLNÍ KARTA Vladimír Šiška, I. náměstek ministra, MPSV.
VY_62_INOVACE_1_2_09 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Platební karty I.
Ekonomická gramotnost
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
JJ Mois Année Notebook pro studenty VŠ Informační materiál určený pro studenty Nabídka od
GEPARD FINANCE a.s. – kancelář Písek Drlíčov
Bankovní poplatky Téma „Finanční trh“
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Nástroje finančního trhu
Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky, o.s. CIFA forum PRAHA duben 2008 Investiční příležitosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Benefitní program Odbory Plus. OBSAH 1. Představení - vize a fungování - lidé stojící za programem (Tým Odbory Plus) 2. Současná nabídka a úspěchy - slevy.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Předběžné hodnocení návrhů projektů EUREKA Historie vývoje hodnocení projektů programu EUREKA a současný stav Ing. Pavel Dlouhý, manažer projektů EUREKA.
Podzimní kampaň 2014 FLOTILOVÉ POJIŠTĚNÍ Praha- Pankrác
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
1 VOLKSBANK – PARTNER PŘI EXPORTU DO RUSKA Filip Vavruška.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiálu VY_32_INOVACE_147.
Hodnocení možností penzijních fondů v rámci penzijní reformy Autor práce: Ing. Petr Kupčík Vedoucí práce: doc. Ing. Eva Vávrová, Ph.D. Oponent práce: Ing.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Bezhotovostní platby a jejich zabezpečení Vojtěch Ouška UOP
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
Platební systém eBanky 2 Co je to Platební systém eBanky? Po platbě dobírkou nejrozšířenější platební systém na českém internetu Doposud jej aktivovalo.
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Pojištění firemní flotily DEN S FLEETEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_18_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
CIO priority | Priority IT v bankách a pojišťovnách| Lukáš Klášterský 1.
NEBOLI. Pojem elektronické bankovnictví Podstatou je elektronické jednání mezi klientem a finanční institucí. Podstatou je elektronické jednání mezi klientem.
Platit se dá i jinak než penězi
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
VY_62_INOVACE_1_2_10 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Platební karty II.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Charakteristika a členění bankovních produktů
FINANČNÍ GRAMOTNOST PLATEBNÍ KARTY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Bankovní služby Úvěry Obchodní banky vykonávají : pasivní úvěrové operace (banka přijímá peníze) a aktivní ú.o. (banka poskytuje úvěry) Druhy úvěrů:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0205 Název vzdělávacího materiálu: Platební karty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Elektronické platební prostředky, platební karty, platební systémy Předmět Platební styk, Jaro 2008 Mgr. Bc. Libor Kyncl Právnická fakulta Masarykovy univerzity.
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
Bankopojištění (bank-assurance) Markéta Suchomelová.
Pasivní bankovní operace - platební karty
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní platební nástroje
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Podpora podnikání z pohledu bankovního sektoru
Opakování – pracovní list
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
1. Charakteristika platebního styku
DUM - Digitální Učební Materiál
Česka spořitelna je členem Erste Group
PLATEBNÍ KARTY Projekt Senioři komunikují.
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Transkript prezentace:

Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha

Člen skupiny HVB Group Co nás čeká čipová technologie potenciál, zavádění, aktuální stav kreditní karty potenciál, srovnání co-brandované karty vs. kreditní strategie HVB Bank v oblasti kreditních karet první čipová co-brandovaná kreditní karta v HVB

Člen skupiny HVB Group Čipová technologie Tomáš Janout vedoucí odd. vypořádání kartových obchodů

Člen skupiny HVB Group Od magnetického proužku k čipové technologii Reliéfní písmo se používá již přibližně 55 let moderní historie od r (Diners Club) resp (Bank Americard) magnetický proužek od r zavedení bankomatů (ATM) první platební terminály (EFT POS) asi od r r patent karty s čipovou technologií (Roland Moreno, Francie) zdroj: Svět platebních karet, Pavel Juřík, Radix s.r.o., 1995

Člen skupiny HVB Group Důvody zavedení nové technologie Zásadní akcelerační faktory založené na využití vyšší „inteligence“ technologické platformy: vývoj kompaktnějších a sofistikovanějších produktů s vysokým uživatelským komfortem vyšší bezpečnost (snížení ztrát)

Člen skupiny HVB Group Nový potenciál SMART = chytré karty karta si nese vlastní inteligenci - mikroprocesor + paměť akceptační infrastruktura profituje z telekomunikačního boomu pro platební karty klíčová standardizace - r vzniká systémové řešení EMV prakticky „neomezené“ možnosti v dlouhodobém horizontu

Člen skupiny HVB Group Možnosti využití čipových karet základem je převedení existujících platebních funkcí karet na novou technologii (on/off line, riziko management) možnosti doplnění o nosič tzv. PKI - digitální podpis (virtuální prostředí) rozšíření o věrnostní/loyality programy všech druhů (přímé/odložené slevy, jedno/multi partnerské koncepty, vzdálená aktivace, více různých programů na jedné kartě/čipu atd.) aplikace elektronické peněženky (finanční ekvivalent přímo na kartě) biometrie - autentifikace (zvýšení bezpečnosti)

Člen skupiny HVB Group Bezpečnost a ochrana data uložená v čipu karty jsou chráněna - zakryptována přístup má pouze oprávněná autorita, která zná platný klíč přístupová oprávnění mají různou úroveň nakládat s údaji lze pouze na základě autentifikace oprávněné osoby

Člen skupiny HVB Group Migrace na čipovou technologii v ČR aktuální stav k 9/2005 zdroj: Sdružení pro bankovní karty 35 % vydaných platebních karet 55 %EFT POS terminálů 80% ATM

Člen skupiny HVB Group Přístup HVB Bank v prodeji co-brandovaných karet v ČR Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení

Člen skupiny HVB Group Platební karty Debetní Kreditní karta vydávána bez nutnosti založit účet v bance držitel čerpá prostředky vydavatelské banky do výše úvěrového limitu klient vyrovnává dluh ze svého účtu poskytuje různě dlouhé bezúročné období (45 dní) na bezhotovostní transakce Co-brandované debetní i kreditní vydávané ve spolupráci s partnerem výhody jsou poskytovány v rámci věrnostního programu partnera

Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (1/2) Počty vydaných kreditních karet ve vybraných zemích střední a východní Evropy a odhad do roku 2009 (tis.) Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Polsko Estonsko 3.1% 10.5% 20.8% 14.4% Slovinsko 42.6% 59% Lotyšsko 0.4% 3.1% Slovensko Rumunsko 5.6% 1.1% Česká republika Litva 8.9% 1.4% Maďarsko 6.2% 15.7% 4.0% 0.3% Bulharsko 4% 12% 11.3% 3.7% (E) (E) zdroj: Interní zdroje HVB Bank, Sdružení pro bankovní karty

Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (2/2) Závěry z předcházejícího grafu penetrace kreditních karet (počet karet/obyvatelstvo) v západní Evropě je dnes 5x větší než ve střední a východní Evropě (20 % vs. 3,8 %) v průběhu dalších 5ti let budou země SVE výrazně snižovat tento rozdíl, očekávaná penetrace v roce 2009 je 11 % Velký potenciál pro prodej kreditních karet – do roku 2009 se v regionu střední a východní Evropy prodá cca 7 mil. karet.

Člen skupiny HVB Group Porovnání růstu co-brandovaných vs. klasických kreditních karet do konce roku 2009 v regionu střední a východní Evropy Prodej co-brandovaných karet poroste v regionu střední a východní Evropy téměř 2x rychleji než prodej klasických kreditních karet. Průměrný růst o 19% Klasické kreditní karty Co-brandované karty 3,8 %3,8 % 4.1 mil 3.4 mil Průměrný růst o 34% 11.3 mil 0.6 mil 11 % Penetrace Počet vydaných co-brandovaných vs. klasických kreditních karet zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (1/2) penetrace karet v ČR se za rok 2004 téměř zdvojnásobila na 3,7 % cca 5x menší než v západní Evropě (v některých anglosaských zemích penetrace přesahuje 100 %) v ČR bylo k vydáno kreditních karet odhad do konce roku 2009 je kreditních karet trh debetních karet v ČR je plně saturován k již 5,9 milionu debetních karet klienti „se učí“ žít na dluh, probíhá edukace trhu zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (2/2) Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. 11.3% 3.7 % (E) 1.9 % Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Počet vydaných kreditních karet v České republice a odhad do roku 2009 (tis.) zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

Člen skupiny HVB Group Tržní podíl HVB Bank zdroj: Sdružení pro bankovní karty, podíl k Podíl HVB Bank na trhu kreditních karet v ČR dle počtu vydaných karet I přes silnou expanzi prodeje karet ČS a KB, které začínají penetrovat své klientské portfolio, si HVB Bank stabilně udržuje tržní podíl mezi % na dynamicky rostoucím trhu.

Člen skupiny HVB Group Strategie HVB Bank velký potenciál trhu konkurenceschopný produkt pro masový trh (kreditní karta) jednoduchý a rychlý proces vydání kreditních karet (investice do systému) kvalitní podpora a obsluha klientů prostřednictvím klientského servisu know-how: jednička na trhu v oblasti prodeje co-brandovaných karet spojení s významnými retailovými nebankovními partnery využití rozsáhlé distribuční sítě partnera a jeho klientského portfolia HVB Bank jako silný hráč schopný konkurovat i velkým retailovým bankám

Člen skupiny HVB Group Zkušenosti s vlastním brandem... Využití zkušeností...a s co-brandy VISA Credit Suisse Life & Pensions věrnostní program pro klienty CSLP VISA ČSA získáváte míle do OK Plus programu VISA iDNES získáváte slevy u partnerů iDNES VISA Škoda Club věrnostní program pro členy klubu Škoda Auto

Člen skupiny HVB Group Představení první čipové co-brandované karty HVB Bank Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení

Člen skupiny HVB Group VISA Generali (1/2) září 2005: mezinárodní čipová karta VISA Generali zpočátku výhradně pro stávající či nové klienty povinného ručení Generali hlavní výhody: vstupní bonus při vydání karty - příspěvek Generali ve výši 500 korun, který bude připsán přímo na kartu věrnostní benefit za používání karty - z každé platby provedené kreditní kartou VISA Generali obdrží klient 0,3 % zpět na svůj účet

Člen skupiny HVB Group Hlavní finanční výhody karty: úvěrový limit 20 tis. Kč bez doložení příjmu bez ročního poplatku, pokud roční obrat na kartě přesáhne 35 tis. Kč navíc do si mohou klienti kartu zdarma vyzkoušet a v případě nespokojenosti ji bezplatně zrušit bezúročné období až 45 dní bez měsíčního poplatku za vedení karty (pouze 12 Kč za měsíční výpis) doplňkové služby - cestovní pojištění Travel, pojištění pro případ zneužití karty Safe a pojištění pro případ neschopnosti splácet Credit od pojišťovny Generali VISA Generali (2/2)

Člen skupiny HVB Group Děkujeme za pozornost Máme pro Vás překvapení