Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha
Člen skupiny HVB Group Co nás čeká čipová technologie potenciál, zavádění, aktuální stav kreditní karty potenciál, srovnání co-brandované karty vs. kreditní strategie HVB Bank v oblasti kreditních karet první čipová co-brandovaná kreditní karta v HVB
Člen skupiny HVB Group Čipová technologie Tomáš Janout vedoucí odd. vypořádání kartových obchodů
Člen skupiny HVB Group Od magnetického proužku k čipové technologii Reliéfní písmo se používá již přibližně 55 let moderní historie od r (Diners Club) resp (Bank Americard) magnetický proužek od r zavedení bankomatů (ATM) první platební terminály (EFT POS) asi od r r patent karty s čipovou technologií (Roland Moreno, Francie) zdroj: Svět platebních karet, Pavel Juřík, Radix s.r.o., 1995
Člen skupiny HVB Group Důvody zavedení nové technologie Zásadní akcelerační faktory založené na využití vyšší „inteligence“ technologické platformy: vývoj kompaktnějších a sofistikovanějších produktů s vysokým uživatelským komfortem vyšší bezpečnost (snížení ztrát)
Člen skupiny HVB Group Nový potenciál SMART = chytré karty karta si nese vlastní inteligenci - mikroprocesor + paměť akceptační infrastruktura profituje z telekomunikačního boomu pro platební karty klíčová standardizace - r vzniká systémové řešení EMV prakticky „neomezené“ možnosti v dlouhodobém horizontu
Člen skupiny HVB Group Možnosti využití čipových karet základem je převedení existujících platebních funkcí karet na novou technologii (on/off line, riziko management) možnosti doplnění o nosič tzv. PKI - digitální podpis (virtuální prostředí) rozšíření o věrnostní/loyality programy všech druhů (přímé/odložené slevy, jedno/multi partnerské koncepty, vzdálená aktivace, více různých programů na jedné kartě/čipu atd.) aplikace elektronické peněženky (finanční ekvivalent přímo na kartě) biometrie - autentifikace (zvýšení bezpečnosti)
Člen skupiny HVB Group Bezpečnost a ochrana data uložená v čipu karty jsou chráněna - zakryptována přístup má pouze oprávněná autorita, která zná platný klíč přístupová oprávnění mají různou úroveň nakládat s údaji lze pouze na základě autentifikace oprávněné osoby
Člen skupiny HVB Group Migrace na čipovou technologii v ČR aktuální stav k 9/2005 zdroj: Sdružení pro bankovní karty 35 % vydaných platebních karet 55 %EFT POS terminálů 80% ATM
Člen skupiny HVB Group Přístup HVB Bank v prodeji co-brandovaných karet v ČR Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení
Člen skupiny HVB Group Platební karty Debetní Kreditní karta vydávána bez nutnosti založit účet v bance držitel čerpá prostředky vydavatelské banky do výše úvěrového limitu klient vyrovnává dluh ze svého účtu poskytuje různě dlouhé bezúročné období (45 dní) na bezhotovostní transakce Co-brandované debetní i kreditní vydávané ve spolupráci s partnerem výhody jsou poskytovány v rámci věrnostního programu partnera
Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (1/2) Počty vydaných kreditních karet ve vybraných zemích střední a východní Evropy a odhad do roku 2009 (tis.) Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Polsko Estonsko 3.1% 10.5% 20.8% 14.4% Slovinsko 42.6% 59% Lotyšsko 0.4% 3.1% Slovensko Rumunsko 5.6% 1.1% Česká republika Litva 8.9% 1.4% Maďarsko 6.2% 15.7% 4.0% 0.3% Bulharsko 4% 12% 11.3% 3.7% (E) (E) zdroj: Interní zdroje HVB Bank, Sdružení pro bankovní karty
Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (2/2) Závěry z předcházejícího grafu penetrace kreditních karet (počet karet/obyvatelstvo) v západní Evropě je dnes 5x větší než ve střední a východní Evropě (20 % vs. 3,8 %) v průběhu dalších 5ti let budou země SVE výrazně snižovat tento rozdíl, očekávaná penetrace v roce 2009 je 11 % Velký potenciál pro prodej kreditních karet – do roku 2009 se v regionu střední a východní Evropy prodá cca 7 mil. karet.
Člen skupiny HVB Group Porovnání růstu co-brandovaných vs. klasických kreditních karet do konce roku 2009 v regionu střední a východní Evropy Prodej co-brandovaných karet poroste v regionu střední a východní Evropy téměř 2x rychleji než prodej klasických kreditních karet. Průměrný růst o 19% Klasické kreditní karty Co-brandované karty 3,8 %3,8 % 4.1 mil 3.4 mil Průměrný růst o 34% 11.3 mil 0.6 mil 11 % Penetrace Počet vydaných co-brandovaných vs. klasických kreditních karet zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank
Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (1/2) penetrace karet v ČR se za rok 2004 téměř zdvojnásobila na 3,7 % cca 5x menší než v západní Evropě (v některých anglosaských zemích penetrace přesahuje 100 %) v ČR bylo k vydáno kreditních karet odhad do konce roku 2009 je kreditních karet trh debetních karet v ČR je plně saturován k již 5,9 milionu debetních karet klienti „se učí“ žít na dluh, probíhá edukace trhu zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank
Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (2/2) Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. 11.3% 3.7 % (E) 1.9 % Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Počet vydaných kreditních karet v České republice a odhad do roku 2009 (tis.) zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank
Člen skupiny HVB Group Tržní podíl HVB Bank zdroj: Sdružení pro bankovní karty, podíl k Podíl HVB Bank na trhu kreditních karet v ČR dle počtu vydaných karet I přes silnou expanzi prodeje karet ČS a KB, které začínají penetrovat své klientské portfolio, si HVB Bank stabilně udržuje tržní podíl mezi % na dynamicky rostoucím trhu.
Člen skupiny HVB Group Strategie HVB Bank velký potenciál trhu konkurenceschopný produkt pro masový trh (kreditní karta) jednoduchý a rychlý proces vydání kreditních karet (investice do systému) kvalitní podpora a obsluha klientů prostřednictvím klientského servisu know-how: jednička na trhu v oblasti prodeje co-brandovaných karet spojení s významnými retailovými nebankovními partnery využití rozsáhlé distribuční sítě partnera a jeho klientského portfolia HVB Bank jako silný hráč schopný konkurovat i velkým retailovým bankám
Člen skupiny HVB Group Zkušenosti s vlastním brandem... Využití zkušeností...a s co-brandy VISA Credit Suisse Life & Pensions věrnostní program pro klienty CSLP VISA ČSA získáváte míle do OK Plus programu VISA iDNES získáváte slevy u partnerů iDNES VISA Škoda Club věrnostní program pro členy klubu Škoda Auto
Člen skupiny HVB Group Představení první čipové co-brandované karty HVB Bank Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení
Člen skupiny HVB Group VISA Generali (1/2) září 2005: mezinárodní čipová karta VISA Generali zpočátku výhradně pro stávající či nové klienty povinného ručení Generali hlavní výhody: vstupní bonus při vydání karty - příspěvek Generali ve výši 500 korun, který bude připsán přímo na kartu věrnostní benefit za používání karty - z každé platby provedené kreditní kartou VISA Generali obdrží klient 0,3 % zpět na svůj účet
Člen skupiny HVB Group Hlavní finanční výhody karty: úvěrový limit 20 tis. Kč bez doložení příjmu bez ročního poplatku, pokud roční obrat na kartě přesáhne 35 tis. Kč navíc do si mohou klienti kartu zdarma vyzkoušet a v případě nespokojenosti ji bezplatně zrušit bezúročné období až 45 dní bez měsíčního poplatku za vedení karty (pouze 12 Kč za měsíční výpis) doplňkové služby - cestovní pojištění Travel, pojištění pro případ zneužití karty Safe a pojištění pro případ neschopnosti splácet Credit od pojišťovny Generali VISA Generali (2/2)
Člen skupiny HVB Group Děkujeme za pozornost Máme pro Vás překvapení