Nekvalifikovaní průvodci poškozují kvalitu českého cestovního ruchu 6. 5. 2010 – MMR ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Evropské vlajky 5. ročník
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
ZÁKLADNÍ TENDENCE SOUČASNÉHO VÝVOJE MEZINÁRODNÍCH VZTAHŮ
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Barbora Votavová, Vendula Šimanová
EU.
Politické faktory cestovního ruchu Geografie cestovního ruchu Aneta Králová Jana Kellerová.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
Státy Evropy regionální dělení.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
EVROPSKá UNIE.
Evropská unie.
Evropská unie - vznik vznik 1993 na základě Smlouvy o Evropské unii (Maastrichtská smlouva) navazovala na evropský integrační proces od padesátých let.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Mezivládní organizace – jediná úroveň
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Intergovernmental Organization one level State D State C State E State F State A State G State B Intergovernmental Organization.
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
EVROPSKÁ UNIE.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE přednáška Ing. Martina Šudřichová KH: Út: 10,30 – 12,00.
Evropská unie EU. Historie Zakladetel Robert Schuman, francouzský ministr zahraničí předložil návrh o sjednocení Evropy. Zakladetel Robert Schuman,
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE 1. přednáška Ing. Martina Šudřichová
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): ČR a evropská integrace N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
EU - Hlasování kvalifikovanou většinou Berger Erik
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
JSEM OBČANEM EVROPSKÉ UNIE Učebnice od s. 14 n.. EUROOBČAN ČR je od roku 2004 členem EU Občané EU mají stejná práva a povinnosti (bez ohledu na to, ve.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EVROPA EVROPSKÁ UNIE VY_32_INOVACE_07-48 Ročník: VIII. ročník
Rating hl.m.Prahy aktualizace – únor 2010
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Pedagogičtí pracovníci - VŠ
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Mezinárodní vztahy prezentace č.1.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Nekvalifikovaní průvodci poškozují kvalitu českého cestovního ruchu – MMR ČR

Aktuální stav po historických památkách může turisty provádět kdokoliv a nemusí mít žádné, jazykové, odborné a kvalifikační znalosti od července 2008 jsou průvodci cestovního ruchu volnou živností průvodcem se může stát každý bez vzdělání či znalosti cizího jazyka zahraniční průvodci ze zemí EU se u nás nemusí ohlašovat

Důsledky pro turistu turista jako spotřebitel nemá žádnou informaci o kvalitě průvodce a poskytovaných službách chybí garance minimální odborné a jazykové úrovně turista postrádá účinnou pomoc průvodce v krizových situacích (schopnost průvodce komunikovat v místním jazyce s lékařem, policií ap.)

Důsledky pro cestovní ruch pokles kvality průvodcovských služeb má vliv na spokojenost návštěvníků vede ke snížení konkurenceschopnosti ČR jako destinace nepravdivé informace poškozují image ČR chybí nástroje pro efektivní kontrolu průvodců

Důsledky pro kvalifikované průvodce nárůst neoprávněného podnikání a porušování rovné hospodářské soutěže úbytek pracovních příležitostí a horší uplatnění absolventů odborných škol nevýhodné postavení našich průvodců ve srovnání s okolními zeměmi (Rakousko, Polsko, Slovensko) poškozování dobrého jména kvalifikovaných profesionálních průvodců

Podmínky v zahraničí průvodcovská činnost je vázána na odbornou způsobilost v 15 zemích EU (Estonsko, Francie, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Malta, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko) v dalších zemích EU, kde jsou průvodci volnou živností, však platí některé specifické podmínky (Dánsko, Německo, UK) mimo EU je práce průvodců také často regulována (Chorvatsko, Turecko, Egypt, Maroko, Israel)

Návrh řešení přeřadit průvodce cestovního ruchu zpět do vázané živnosti živnost vázat na odbornou a jazykovou kvalifikaci (středoškolské vzdělání ukončené maturitou a zkouška průvodce cestovního ruchu nebo vyšší odborné nebo vysokoškolské vzdělání v studijním oboru průvodce cestovního ruchu, jazyková zkouška na úrovni B2 Evropského srovnávacího rámce pro jazyky) pro průvodce ze zemí EU ohlášení před prvním poskytnutím služby u nás

Děkuji za pozornost!