Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Otáčivé účinky síly PÁKA
FAKTORIÁL Ing. Martina Sedláková.
Desetinná čísla Sčítání
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sčítání celých čísel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Oceány a moře HYDROSFÉRA
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuzsková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Úpravy algebraických výrazů
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PETS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Náplavová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
Alkany Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Zlomky Porovnávání zlomků..
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
FYZIKÁLNÍ KUFR Pohyb tělesa (7. ročník)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Puzzle – jehličnaté stromy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Půdní typy Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hypertextové odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public Domain – na
FAKTORIÁL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
What Time Is It? – Part 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 1
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 3 6 1 2 1 2 1 4 12 5 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rozdělíme-li celek na části – dostaneme POJEM ZLOMEK Rozdělíme-li celek na části – dostaneme ZLOMKY + = Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Z ČEHO SE SKLÁDÁ ZLOMEK 3 4 ČITATEL /počet dílů/ ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL /na kolik dílů je celek rozdělen/ Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. JAK MOHU DĚLIT CELEK? 1 Celek mohu rozdělit vždy jen na stejný počet stejných částí. 1 4 1 4 1 2 1 3 1 3 1 3 1 2 1 4 1 4 Na kolik polovin mohu rozdělit celek? Na kolik třetin mohu rozdělit celek? Na kolik čtvrtin mohu rozdělit celek? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné. VELIKOST ZLOMKU Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné. 7 8 1 1 = = 4 1 = Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Takové zlomky nemají smysl. Celek na 0 částí rozdělit nemůžeme ZAPAMATUJ SI: 8 6 =0 Je-li v čitateli nula, je výsledek také nula. Takové zlomky nemají smysl. Celek na 0 částí rozdělit nemůžeme Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Který z uvedených zlomků je největší? ÚKOL č.1 Který z uvedených zlomků je největší? 1 3 1 4 1 8 Měl jsi to dobře? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ÚKOL č.2 1 2 1 4 1 8 Seřaď uvedené zlomky od nejmenšího po největší. 1 4 < 1 2 1 8 <

Který z obrázků nevyjadřuje polovinu celku? ÚKOL č. 3 Který z obrázků nevyjadřuje polovinu celku? A/ B/ C/ Měl jsi to dobře? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Porovnávání desetinných zlomků 8 10 2 10 4 10 6 10 8 10 2 10 6 10 4 10

Vypočítej z 12 = 12 : 2 = 6 z 12 = 3 1 2 1 4 z 12 = 4 1 3 Z 12 = 18 12 : 2 = 6 6 . 3 = 18 3 2

Vyzkoušej si sám z 24 = z 16 = z 36 = Výsledky: 3, 56, 18 1 8 7 2 3 6

Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem 16 2 5 2 16+5 2 21 2 54 28 16 28 54 + 16 28 70 28 Při odčítání zlomků se stejným jmenovatelem je postup stejný!

Zlomky se jmenovatelem 10 a jejich zápis desetinným číslem , , , ….........desetinné zlomky - zapíšeme je pomocí desetinných čísel Jedna desetina = žádná celá jedna desetina 1 10 2 10 5 10 16 10 1 10 0,1

2 2 10 10 0,2 1 100 0,01 Dvě desetiny = nula (žádná) celá dvě desetiny Zlomky se jmenovatelem 100,... patří mezi desetinné zlomky!!! jedna setina = žádná celá jedna setina 1 100 0,01

Pět setin = žádná celá pět setin Sedmnáct setin = žádná celá sedmnáct setin Dvacet pět setin = žádná celá dvacet pět setin 5 100 0,05 0,05 17 100 0,17 25 100 0,25

ZDROJ OBRÁZKŮ: [cit.2009-11-21]dostupné pod licencí Creative Commons – na http://commons.wikimedia.org/. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Torta.jpg [cit.2009-11-21]dostupné pod licencí Public domain – na http://www.pdclipart.org/. http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=108&pos=147 Materiál vznikl úpravou materiálu Zlomky dostupného pod licencí Creative Commons na http://dum.rvp.cz/materialy/zlomky-3.html autor Mgr.Jarmila Hájková, upravila Bc.Dana Dimová