Vývojová stádia člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Vývoj člověka - postnatální
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DOSPĚLOST mladší dospělost, let střední dospělost, do 45 let
Vývoj člověka Ontogeneze.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Člověk v rytmu času Výchova k občanství 6. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jednotky hmotnosti 5. ročník
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Transkript prezentace:

Vývojová stádia člověka Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Vývojová stádia člověka

LIDÉ Lidé se od sebe odlišují svým vzhledem. Odlišnosti pozorujeme : podle pohlaví podle rasy podle věku

Podle pohlaví dělíme lidi na : muže ženy

LIDÉ vznikli z jednoho živočišného předka mají tedy společný původ postupně se přizpůsobili podmínkám, kde žili v různých částech planety se odlišují vzhledově i barvou pleti

LIDÉ

LIDÉ během svého života procházejí různými vývojovými stádii v jednotlivých etapách jsou jejich potřeby a projevy odlišné

Vývojová stádia člověka prenatální období novorozenec kojenec batole předškolák mladší školní věk puberta dospělost stáří

Prenatální období ( od početí do narození – porodu ) dána dědičná výbava a odlišení pohlaví trvá zhruba 9 měsíců pohyb v prostředí bez tíže od 3 měsíce má lidský tvar – 10 cm od 6 měsíce citově vnímá ( důležitá harmonie matky )

Prenatální období

Novorozenec ( od narození – 6 týdnů ) přizpůsobuje se novým podmínkám většinu dne prospí ( 20 hodin ) spánek, přijímání potravy, vyměšování reflexy – dýchací, sací, polykací, uchopovací

Novorozenec

Kojenec ( 6 týdnů – 1 rok ) období nemluvněte prudký vývoj pohybových, smyslových, poznávacích, citových vlastností 7. – 8. měsíc – sedí, leze, první zoubky 11. – 14. měsíc – první krůčky, slůvka hra, podnětné prostředí, spánek, klid broukání, žvatlání, první slůvka

Kojenec

Batole ( 1 – 3 roky ) prudký rozvoj zrakového a sluchového vnímání rozvoj pohybových schopností rozvoj řeči a myšlení ( 1500 slov ) rozvoj hygienických návyků rozvoj návyků sebeobsluhy formování osobnosti, rozvoj vůle zkoumá okolí, sebeprosazování

Batole

Předškolák ( 3 – 6 let ) věk hry věk pohádky fantazie, představivost rozvoj hrubé i jemné motoriky názorné myšlení napodobování dospělých učí se hygienickým návykům příprava na vstup do školy

Předškolák

Mladší školní věk ( 6 – 11 let ) nástup do školy – změna v životě dítěte hlavní druh činnosti – učení učí se pozornosti a sebeovládání učí se včleňovat do kolektivu učí se spolupracovat vyvíjí se sebekontrola a tolerance

Mladší školní věk

Puberta ( 11 – 15 let ) rychlý vývoj pohlavních žláz hormonální aktivita rozvoj pohlavních znaků (ochlupení, růst prsních žláz, penisu, menstruace...) nevyzrálost postojů, kritičnost, emoce samostatnější myšlení, hlubší zájmy podrážděnost, přecitlivělost, snění nejbouřlivější etapa vývoje člověka volba povolání

Puberta

Mládí – adolescence ( 15 – 20 let ) zpomalení růstu stabilizace duševního vývoje navazování intimních osobních vztahů výběr povolání, schopnost zátěže osamostatňování rozvoj inteligence přátelé – parta ?!

Mládí - adolescence

Dospělost ( 20 – 60 let ) období první dospělosti ( 20 – 30 let ) 2. období zralé dospělosti ( 30 – 45 let ) 3. období středního věku ( 45 – 60 let )

1. období první dospělosti hledání partnera zakládání rodiny pracovní pozice tělesná výkonnost

2. období zralé dospělosti celková stabilita doba zrání a získávání zkušeností budování společenského postavení ukládání podkožního tuku ( pohyb ! )

3. období středního věku syndrom prázdného hnízda ( odchod dětí ) krize středního věku – ubývání sil bilancování a předávání zkušeností zhoršení krátkodobé paměti důležité - udržovat tělesnou i duševní kondici

Stáří ( 60 – 89 let ) období počínajícího stáří ( 60 – 75 ) zralost, menší odolnost vůči nepříznivým vlivům, odchod do důchodu období stáří ( 75 – 89 ) nízká pozornost, potíže s rozhodováním, odlišná doba a intenzita stárnutí u různých lidí 3. dlouhověkost ( lidé nad 89 let )

Stáří

Každý den je jen jednou za život !

Téma: Vývojová stádia člověka – 5. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále pod Třemšínem Windows XP Professional PowerPoint Internet Literatura: Matyášek, Štiková, Trna, Přírodověda pro 5. ročník, Nová škola, Brno 2004 Autor: Mgr. Eva Hocková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)