Jak poznám, kdo jsem?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Advertisements

Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.
Diagnostika SPU.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Organizační struktura
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
CHARAKTER Karolína Hejmová.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Cvičení z techniky a technického vzdělávání 2
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Nové možnosti ISA+ a jejich využití v kariérovém poradenství Mgr. Pavlína Šťastnová,
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Kariérové poradenství v českém středním školství
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
PROFESE UČITELE Radek Šír.
STROM PROFESÍ NAŠÍ RODINY Volba povolání
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Organizační struktura
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Váháte kam po maturitě? Podívejte se na 8 rad, jak si vybrat VŠ!
Váháte kam po maturitě?. Podívejte se na 8 rad, jak si vybrat VŠ!
Transkript prezentace:

Jak poznám, kdo jsem?

Víte, že…? Váš temperament je vrozený a nejde změnit Charakter z větší části získáte až během života Kromě svého IQ si můžete měřit také tzv. EQ Zájmy můžete dobře využít nejen k relaxaci, ale i k volbě profese Existují pracoviště, kde vám zdarma poradí s výběrem vhodné školy i profese Jak poznám, kdo jsem? Víte, že…

Co ovlivňuje volbu povolání? Vlivy okolí: přání rodičů (Chci mít syna doktora) příklady kamarádů (Honza je barman v hotelu a daří se mu) mediální vzory (Chtěl/a bych být tak slavný/á jako…) Osobní předpoklady: osobnostní vlastnosti (např. vlohy, vůle, charakter…) vědomosti a dovednosti zájmy zdravotní stav (tělesná zdatnost, alergie, závratě…) zkušenosti a životní hodnoty Jak poznám, kdo jsem? Vlivy působící na volbu profesní orientace

Základ je v nás samých… Hlavní roli v rozhodování o vzdělávací a profesní cestě hraje naše osobnost Víte kupříkladu jaký máte: temperament charakterové vlastnosti vůli intelektové schopnosti zájmy Že ne? Tak to máte jedinečnou šanci začít s objevováním! Jak poznám, kdo jsem? Vlivy působící na volbu profesní orientace

Možnosti sebepoznání Poznání sebe sama = první krok pro správný výběr vaší vzdělávací a profesní dráhy Při sebepoznávání máte celou řadu možností: on-line testování – např. na www.mamenato.cz, www.psychotesty.psychoweb.cz, demo.comdi.cz vyplňování testů v knížkách – tipy naleznete na portálu Studuj v Plzeňském kraji návštěva poradenského zařízení – Informační a poradenské středisko ÚP, Pedagogicko – psychologická poradna Všechny tyto možnosti sebepoznávání mají svá pro a proti…Dokážete uvést příklady? Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

Jaký máte temperament? flegmatik sangvinik melancholik cholerik introvert labilní extrovert stabilní pasivní pečlivý přemýšlivý mírumilovný ovládající se spolehlivý vyrovnané nálady klidný tichý nespolečenský rezervovaný pesimistický střízlivý rigidní úzkostlivý náladový flegmatik sangvinik melancholik cholerik vůdčí bezstarostný živý pohodový citlivý hovorný otevřený společenský urážlivý neklidný agresivní vzrušivý tvárný impulsivní optimistický aktivní Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

A co váš charakter? Charakterové vlastnosti se vztahují k morálním aspektům chování a jednání lidí. Charakter se projevuje zejména ve vztahu k: druhým lidem (povýšenost, tolerantnost, štědrost, závist…) práci (svědomitost, dochvilnost, lajdáctví, nepořádnost…) sobě samému (sebedůvěra, upřímnost,sebekontrola…) hodnotám (např. k morálce, prostředí, životu, majetku...) Základ charakterových vlastností se vytváří v raném věku do 3-5 let Na utváření charakteru mají vliv: rodina, škola, kamarádi Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

Tajemné slovo inteligence… Inteligence = rozumová schopnost řešit nové nebo složité situace Inteligenci si můžete měřit pomocí IQ testů IQ testy se skládají z různých částí – např.: verbální matematické prostorové IQ test vám může ukázat jestli máte předpoklady k úspěchu v určité oblasti směr, kterým byste se v budoucnu mohli vydat v čem byste se mohli v budoucnu zlepšovat Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

IQ ale není vše… Pozor, IQ testy mají svá rizika a hranice: Zdaleka ne všechny běžně dostupné IQ testy jsou kvalitní. Je potřeba dobře vybírat! Nepřeceňujte výsledek IQ testu! Testování je třeba doplnit dalšími testy (hlavně osobnostními) Výška IQ není zdaleka jediným faktorem úspěchu ve škole ani v životě! Faktorů je mnohem víc. Zkuste například popřemýšlet, jaký vliv na úspěšnost ve škole i v životě má emoční inteligence (měří se pomocí EQ) Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

Práce jako zábava…?! Že je to nesmysl? Nemusí být… Stačí jen znát svoje zájmy a rozvíjet je Pak máte šanci, že zvolené povolání vás bude bavit Při posuzování svých zájmů uvažujte o: délce trvání zájmu (Baví vás to už dlouho?) intenzitě zájmu (Dokážete kvůli tomu překonávat překážky?) jak často se zájem projevuje (Věnujete se tomuto zájmu často?) Tip pro vás: zjistěte si během chvilky, co vás baví a jak to využít ve svém budoucím povolání na www.gwo.cz (dotazník zájmů) Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

Jak rozvíjet své zájmy? Máte nějakou zálibu? Skvěle! Tak se jí pravidelně věnujte! Možností tzv. zájmového vzdělávání máte celou řadu: školní klub ve vaší škole zájmové kroužky ve Střediscích volného času: Domy dětí a mládeže Stanice zájmových činností (mladých techniků, mladých přírodovědců) základní umělecké školy (zaměření hudební, výtvarné, taneční, dramatické) jiné organizace pro děti a mládež Jak poznám, kdo jsem? Sebepoznávání

Poradenské služby O volbě povolání (ale nejen o ní) se můžete poradit se školenými odborníky Tyto odborníky můžete navštívit: přímo ve vaší škole výchovný poradce školní psycholog v Pedagogicko – psychologické poradně psycholog v Informačním a poradenském středisku na Úřadu práce poradce pro volbu povolání Jak poznám, kdo jsem? Poradenské služby v Plzeňském kraji

Informační a poradenské středisko na ÚP Poskytuje poradenské služby všem, kteří: chtějí získat nebo zvýšit kvalifikaci potřebují poradit při výběru či změně povolání opouštějí ZŠ a volí si směr dalšího studia či budoucí profesi V Plzeňském kraji najdete IPS zejména v: Plzni, Domažlicích a Klatovech K dispozici je zde mnoho různých informačních zdrojů: popisy povolání (včetně videoklipů) informační příručky o školách a oborech vzdělání propagační brožury a letáky jednotlivých škol počítačové programy pro volbu povolání a pro výběr ze vzdělávací nabídky Jak poznám, kdo jsem? Poradenské služby v Plzeňském kraji

Pedagogicko – psychologická poradna Zajišťuje odbornou službu dětem a mládeži od 3 do 19 let, jejich rodičům i učitelům Pracovníci PPP vám mohou pomoci poznat vaše schopnosti (pomocí různých testů) Na základě výsledků testování vám mohou doporučit vhodné studium a profesní zaměření Můžete zde zjistit, jaké máte předpoklady pro studium určitého typu školy i pro úspěšnost v určitém pracovním oboru Jak poznám, kdo jsem? Poradenské služby v Plzeňském kraji

Pro projekt Správná volba vyrobila v roce 2010 (aktualizace 2013) Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o. p. s. Design: Creative Studio, s.r.o., Plzeň

Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Projekt Správná volba je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky