UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Snímače a akční členy (EL39) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet mzdy - příklady
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
ADOREG Ing. Jiří Lón květen 2008.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Pokročilé výpočty s hmotnostním zlomkem
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Solární systémy pro aktivní topení
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Regulace a měření doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Závitové ventily VVG41../VXG41..
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Stavitelství 9 PROSTUP TEPLA OP
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Koncový zesilovač třídy AB EL21 Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Postupný poměr – příklady
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Klima v domě (EL34) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Mapa zájmu - plány.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
SEZNAM REVÍRŮ Pstruhové – 28 km, 16,0 ha
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
ZÁVISLOST ODPORU NA TEPLOTĚ
stavebnictví POZEMNÍ STAVBY TEPELNÉ A ZVUKOVÉ IZOLACE STA 36
ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB TZB20- Vytápění Regulace, automatizace a měření ve vytápění.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Tato prezentace byla vytvořena
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Zdravotechnika Příprava teplé vody II (STA56) Ing. Vladimíra Straková STAVEBNICTVÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vytápění Armatury měřící
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Vytápění Regulace ve vytápění
Snímače (senzory).
Snímač teploty nasávaného vzduchu
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Reproduktory (EL22) Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_580_SLOVNÍ_ÚLOHY Téma: ŘEŠENÍ SLOVNÍCH ÚLOH.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vytápění Základní části teplovodního vytápění
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Koncový zesilovač třídy AB (EL21) Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Pojistky EL3
Laboratoře TZB Cvičení – Měření kvality vnitřního prostředí
TZB21- Regulace otopných soustav
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Pasivní (parametrické) snímače
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Vytápění Termoregulační hlavice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceMěření.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceOdporové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada37 AnotaceMěření.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada37 AnotaceTermoelektrické.
DÁLKOVÉ VYTÁPĚNÍ vypracovala: Ing
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Vytápění Regulace ve vytápění
Vytápění Základní části teplovodního vytápění
Transkript prezentace:

UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Snímače a akční členy (EL39) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA

SNÍMAČE A AKČNÍ ČLENY

Snímače – čidla »Diskrétní »termostaty »manostaty »Spojité »teploměry »odporové »termočlánky »termistory »tlakoměry Akční členy »třícestné směšovací ventily »čtyřcestné směšovací ventily

»Diskrétní »termostaty – bimetalové

»Diskrétní »termostaty – bimetalové

»Diskrétní »termostaty – kapilárové

»Diskrétní »manostaty – vlnovcové

»Diskrétní »manostaty – membránové

»Spojité »teploměry – odporové – platinové

»Spojité »teploměry – odporové – platinové Pt100, Tk = ppm/°C  = teplota [°C] R  = odpor při teplotě  R 0 = 100  – odpor při srovnávací teplotě 0 °C A = 3, K -1 – teplotní součinitel odporu B = −0, K -2 – teplotní součinitel odporu C = −4, K -4 – teplotní součinitel odporu

»Spojité »teploměry – odporové – platinové Pt100, Tk = ppm/°C  = teplota [°C] R  = odpor při teplotě  R 0 = 100  – odpor při srovnávací teplotě 0 °C A = 3, K -1 – teplotní součinitel odporu B = −5, K -2 – teplotní součinitel odporu C = −4, K -4 – teplotní součinitel odporu

»Spojité »teploměry – odporové – niklové Ni1000, Tk = ppm/°C

»Spojité »teploměry – odporové – niklové Ni1000, Tk = ppm/°C

»Spojité »termistory

A, B, C jsou empirické konstanty pro daný snímač a Δ ϑ je rozdíl teplot mezi studeným a horkým koncem »termočlánky

termočlánekanoda katodarozsah BPt + Rh 30%–Pt + Rh 6% °C CW + Rh 5%–W + Rh 26% °C DW + Re 3%–W + Re 25% °C ENi 10% − Cr–Ko− °C GW–WRe 26%0-300 °C JFe–Ko− °C KNi 10% − Cr–Ni 5% + AlSi− °C LFe–CuNi− °C MNiMo 18%–NiCo 0,8% °C NNiCrS–NiS− °C RPtRh 13%–Pt °C SPtRh 10%–Pt °C TCu–Ko− °C UCu–CuNi− °C

»tlakoměry

»Umístění čidel ve vytápěném prostoru

»Umístění čidel venkovní čidlo

»Umístění čidel venkovní čidlo

»Umístění čidel čidlo topné vody příložné čidlo ponorné

»Umístění čidel čidlo vzduch do VZT potrubí čidlo vpichovací

»Umístění čidel čidlo speciální

»Umístění čidel do potrubí návarky a jímky

Akční členy »Třícestné směšovací ventily

Akční členy »Čtyřcestné směšovací ventily