Nové výzvy ve vývoji a výrobě pneumatik Ladislav Lamač R&D Technology Center Hannover
Nové výzvy ve vývoji a výrobě pneumatik Valivý odpor (Rolling Resistance) Vysokorychlostní pláště (Highspeed) Výdrž (Endurance, Mileage) Hlučnost (Noise)
Valivý odpor Odkud se vzal požadavek na valivý odpor?
EU labeling – povinné značení plášťů Valivý odpor EU labeling – povinné značení plášťů + 4 to 5 m + 5 to 6 m + More than 6 m + 3 to 4 m
Valivy odpor – „definice“ a trendy Valivý odpor Valivy odpor – „definice“ a trendy = sila potřebná k překonaní valivého odporu HMOTNOST DEFORMACE PRŮMĚR 195/55 R20 Conti.eContact
Hlavní zdroje valivého odporu >>> potenciál pro snížení Valivý odpor Hlavní zdroje valivého odporu >>> potenciál pro snížení tread 40- 60% belt 9-15% ply 2-5% liner 5-8 % Bead13-23% sidewall 4-7%
OPTI CURE – projekt zaměřený na snížení valivého odporu Valivý odpor OPTI CURE – projekt zaměřený na snížení valivého odporu Temperature [°C] 180 150 reversion- stabilized compounds t95 adjusted compounds 5 * t95 1 * t95 t95 factor Cíl: snížení valivého odporu o 10% Metodika DOE 1.Q 2011 - Otrokovice 900 plášťů – 17 ETO variant 21 zkušebních směsí
Vysokorychlostní pláště Cíl: 400 km/h Prostředky: směsi, materiály, konstrukce Ukazatel technologické vyspělosti Vmax pláště vyráběné v Otrokovicích
Výdrž (Endurance, Mileage) Endurance versus Mileage Základní podmínka bezpečnosti pláště Kostrukce – ošetření citlivých míst Long Lasting Tires Specifické pro trh (zákazník, stav silnic, klima) Směs - oděruvzdornost
Hlučnost Nyní součástí EU Labelingu Vlivy – dezén, běhounová směs, konstrukce Spojitost s uniformitou pláště Pozitivni vliv Conti Sealu
Děkuji za pozornost