GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
Digitální fotografie.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy počítačové grafiky III
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základy digitální fotografie
Popis produktu: Perfektní kombinace rychlosti a kvality, nový 15,1 Mpix CMOS snímač a obrazový procesor DIGIC 4 v kombinaci s vysokou kvalitou fotografií.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
MONITOR.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Jednooká digitální zrcadlovka
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Digitální projektory. LCD (Liquid Crystal Display) DLP (Digital Light Processing)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Digitální fotoaparáty
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Základy počítačové grafiky III
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Periferní zařízení počítače - opakování
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Transkript prezentace:

GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1.den SIPVZ - P - GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE fotografie G rafika a digitální Počítačová služba s.r.o. (c) 2005

ZÁKLADNÍ POJMY Digitální aparát vytváří fotografie bez filmu, číslicovým (digitálním) zpracováním obrazu. Snímací prvek odpovídá tomu, co je v klasickém aparátu film. Je to polovodičové zařízení, které je umístěno do zobrazovacího pole objektivu. Pixel je pojem s minimálně dvojím významem. Jednak označuje světlocitlivé buňky ve snímacím prvku; těch tam jsou doslova miliony, takže hovoříme o megapixelech (Mp). Komprese je pojem, který se týká výsledného obrazu. Zpracovaný obrázek je soubor, který má nějaký datový objem. Ten by byl pro praktické použití neúnosně veliký, takže se používá komprese čili zahušťování.

ZÁKLADNÍ POJMY Objektiv je klasická složka aparátu. Bývá buď s pevným ohniskem, nebo s proměnlivým. V případě proměnlivého ohniska hovoříme o zoomu – jeho efekt spočívá v optickém „přibližování“. Digitální aparáty mívají automatické zaostřování čili autofokus. Záznamové médium nebo-li lidově „karta“. Je to zpravidla zařízení, na které se zapisují data. Spojení s PC je důležitý údaj v popisu digitálního aparátu – dnes se stal normou USB port. Některé přístroje vyšší a vysoké cenové třídy spojení FireWire, umožňují vysokorychlostní přenos dat. Experimentuje se i s bezdrátových přenosem, za perspektivní je pokládán systém BlueTooth.

ZÁKLADNÍ POJMY Čtečky a adaptéry patří do kategorie příslušenství. Zábleskové zařízení čili blesk či fleš mají všechny digi vestavěné, je možné dokoupit i externí blesky. Akumulátory, nabíječky, síťové napáječe - většinu digi lze napájet tužkovými bateriemi formátu AA. Některé aparáty (ty dražší) mívají speciální akumulátor – a pak obvykle mívají v dodávce i příslušnou nabíječku, která slouží zároveň jako síťový napáječ.

Základní rozdělení DF Kompakty Zrcadlovky EVF /ultrazoomy/ Mobily

Snímací prvek /CCD nebo CMOS Objektiv Clona Závěrka

Snímací prvek je složen z velkého množství samostatných miniaturních buněk Tyto fotocitlivé obvody převádějí dopadající světlo na elektrický náboj Ten je pak měřen a převáděn do digitální podoby Dnes se používají dva typy snímacích prvků CCD CMOS

Snímací prvek CCD CCD - Charge Coupled Device Jeho výroba je relativně jednoduchá, ale nákladná výstup informací z CCD čipu je analogový (musí následovat (A/D převodník) Používá dvě napěťové úrovně Vyšší spotřeba energie a pomalejší odezva při snímání dat z čipu Vysoké výrobní náklady u čipů větších velikostí

Snímací prvek CMOS Tento snímací prvek je konstrukčně složitější ale výrobně levnější Jednou ze základních výhod CMOS snímačů je nižší spotřeba energie - výhodou ve všech typech mobilních zařízení schopnost pracovat s pouze jednou napěťovou úrovní (CCD snímače potřebují úrovně dvě) menší nároky na výrobu rozdílných velikostí čipů – větší čipy jsou mnohem levnější než CCD

Paměťové karty CF (Compact Flash – typ I a II) MMC (MultiMediaCard) SD (Secure Digital) xD (OLYMPUS, FUJI) MS (Memory Stick – SONY) SM (Smart Media)

Princip digitální zrcadlovky objektiv zrcátko matnice hranol hledáček Při expozici Objektiv Zrcátko (zvednuté) Senzor (čip)

SNÍMACÍ PRVEK V digitálním fotoaparátu není film, nýbrž je tam polovodičová destička, - čip (obsahuje mnoho světlocitlivých buňek) To, co jednotlivé buňky vidí, se uvnitř aparátu zpracovává, vzájemně porovnává – a výsledek je soubor složený z číselných (tedy digitálních) údajů z jednotlivých buňek Jelikož je počítáme na miliony, používáme pojmu „mega“pixely. 2MPx, 3MPx, 4MPx, 5MPx, ….. 12MPx……?

OBJEKTIV Vedle snímacího prvku je nejdůležitější (a nejdražší) součástí DF objektiv. Mezi objektivy jsou velké kvalitativní rozdíly Kvalita objektivu má rozhodující vliv na výslednou kvalitu fotky.

Základní vlastnosti objektivů Ohnisková vzdálenost (v mm) Světelnost (minimální clonové číslo) Clonové číslo – čím menší, tím lepší světelnost 1,4 - 1,8 - 2 - 2,8 - 4 - 5,6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32 Typ - pevné ohnisko nebo zoom Příklad: Canon EF-S 18-55mm /3,5-5,6

CLONA OBJEKTIVU Clona je vlastně bariérou kruhového tvaru, umístěnou uvnitř objektivu. Skládá se z jednotlivých lamel, jejichž vzájemná poloha určuje velikost y otvoru – množství světla procházející objektivem na snímací prvek. Clona [f] udává (převráceně) množství světla, které objektiv propustí na snímač.

Hloubka ostrosti

ZOOM Velmi laicky řečeno, je to objektiv, který „přibližuje a vzdaluje“ fotografovaný objekt. Pochopitelně, že jím ve skutečnosti nehýbá. Jde o úhel záběru. Každý zoom má určitý rozsah. Je schopen měnit svoje vlastnosti a s nimi i úhel záběru „odsud posud“. Běžné zoomy mají rozsah 1:3, někdy 1:4, setkáme se i se zoomem 1:2. Jakmile má rozsah 1:5 a výše, hovoříme o širokorozsahových zoomech.

OPTICKÝ ZOOM Existuje vztah (dokonce matematický) mezi rozměrem zobrazovací plochy (v klasické fotografii je to políčko kinofilmu nebo svitkového filmu nebo jiného materiálu, v digi je to rozměr senzoru), ohniskovou vzdáleností ( je to ta vzdálenost zvětšovacího skla od vaší dlaně, kdy světelný bod=slunce začne nejvíc pálit) a úhlem zobrazení. Obecně platí: čím kratší je ohnisko, tím širší je úhel. Objektivy typu zoom se vyznačují v tom, že skupiny čoček (odborně se říká "optické členy") se vzájemně pohybují.

OHNISKOVÁ VZDÁLENOST A OBRAZOVÝ ÚHEL Ohnisková vzdálenost je označována jako f – uvádí se v milimetrech obrazový úhel 60° a více obrazový úhel 60° až 35° menší než 35° Menší ohnisková vzdálenost – větší úhel zobrazení Větší ohnisková vzdálenost – menší úhel zobrazení

Použití optického ZOOMu F = 18 mm F = 55 mm F = 180 mm

SPRÁVNÉ NASTAVENÍ FOTOAPARÁTU Clona [f] udává (převráceně) množství světla, které objektiv propustí na snímač Clona představuje „zaclonění“, tedy zúžení otvoru objektivu, slouží k regulaci množství světla, které dopadá na snímač. Clona se označuje písmenem f. Tedy clona f2.8 znamená malé zaclonění a velký otvor, clona f16 pak naopak velké zaclonění. Nejmenší použitelná clona udává (zjednodušeně řečeno) tzv. světelnost objektivu. Pamatujte, že čím větší clona, tím více uzavřený objektiv a tím méně světla propouští.

AUTOMATICKÉ OSTŘENÍ NEBOLI AUTOFOKUS Fix focus neboli pevné zaostření je termín označující zcela prostě – objektiv bez ostření. Je zkonstruován tak, že je pevně nastaven, zpravidla od půl metru do nekonečna. Objektivy digitálních aparátů mají ohniskové vzdálenosti velmi krátké. Takové objektivy mají nesmírně velkou hloubku ostrosti; proto můžeme s digitálním aparátem s fix fokusem pořizovat velmi slušně ostré snímky.

DIGITÁLNÍ ZOOM Digitální zoom je softwarová úprava obrazu – je to výřez z obrazu, zvětšený na původní rozměr. Červený obdélník uprostřed, to je vymezení záběru, který získáme, když vyjedeme digitální zoom na maximum (dokáže obrázek přiblížit ještě trojnásobně) - výsledkem je podstatně horší obrázek.

AUTOMATICKÉ OSTŘENÍ NEBOLI AUTOFOKUS Výhodou je automatizované měření – nemusíme se o nic starat, stroje pracují za nás. Nevýhoda spočívá v tom, že autofokus pracuje relativně pomalu. U některých přístrojů se dá vypnout, nebo přednastavit na zaostřovací režim typu „krajina – portrét – detail“. Proto když potřebujeme exponovat rychle – například při fotografování reportážního typu je dobře mít spoušť namáčknutou.

OPTICKÁ STABILIZACE Jistě jste si všimli, že není snadné udržet v klidu obraz v silném dalekohledu, a čím dalekohled více zvětšuje, tím víc se obraz chvěje. Totéž platí o fotografických teleobjektivech. Čím delší je ohnisko, tím užší je úhel záběru a tím obtížnější je fotografování. Výrobci objektivu proto zavedli – nejdřív do videokamer – tak zvanou stabilizaci. Principiálně rozeznáváme dvojí stabilizaci: elektronickou a optickou. U digitálních fotoaparátů se setkáme s optickou stabilizací.

VESTAVĚNÝ BLESK Je to součást každého digitálního fotoaparátu. Některé ho mají skrytý a lze ho stisknutím tlačítka aktivovat, jiné ho aktivují samy, po zapnutí přístroje. Společný neduh všech takových blesků: mají malý výkon (při ISO 100 zpravidla kolem 3 m dosah). Přístroje vyšší kategorie proto disponují konektorem pro externí blesk. Výrobce zpravidla doporučuje blesk své vlastní výroby a někdy své doporučení podpoří specifických druhem konektoru (kablík od konkurenčního blesku nepasuje).

Princip v řezu Clona Snímač (čip) Závěrka

Závěrka - čas Čas je doba, na kterou závěrka odkryje snímací prvek Bývá možno ho nastavit v rozmezí několika sekund až po několik tisícin sekundy U delších časů než cca 1/30 s hrozí rozmazání obrazu Příklad nejčastěji používaných časů. (s) 1/15 1/30 1/60 1/125 1/250 1/500 1/1000 1/2000

NASTAVENÍ EXPOZICE Nastavení expozice znamená určení správné clony a správného času Čím delší čas, tím větší clona Příklad: Čas 1/30 vteřiny clona f 11 (nejmenší otvor) Čas 1/60 vteřiny clona f 8 Čas 1/125 vteřiny clona f 5,6 Čas 1/250 vteřiny clona f 4 Ve všech případech bude expozice stejná

Automatika změřila tyto hodnoty Platí při konstantní citlivosti Nastavení clony a času Automatika změřila tyto hodnoty 2 2,8 4 5,6 8 11 16 22 1/1000 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30 1/15 1/8 Platí při konstantní citlivosti Např. 100 ISO

CITLIVOST Citlivost je jednou velmi důležitou vlastností snímacího prvku. Citlivost je udávaná v ISO. Základní nastavení je na hodnotu 50 nebo 100. Většinou se používá tato řada citlivostí 50 100 200 400 800 1600 (3200) nejnižší nejvyšší Zvýšením citlivosti prvku dochází také i ke zvýšení zrnitosti (elektronického šumu) na výsledném snímku.

Clona - čas - citlivost ISO 100 2 2,8 4 5,6 8 11 16 22 1/1000 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30 1/15 1/8 ISO 200 2 2,8 4 5,6 8 11 16 22 1/2000 1/1000 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30 1/15 ISO 400 2 2,8 4 5,6 8 11 16 22 - 1/2000 1/1000 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30

Citlivost - šum ISO 800

EXPOZIČNÍ REŽIMY Změnami hodnot clony a závěrky můžeme aktivně zasahovat do fotografického procesu. Základní rozdělení je na automatické, poloautomatické a manuální nastavení hodnot. Většina fotoaparátů disponuje s celou řadou automatických (motivových) režimů, nicméně je vhodné podívat se i na další možnosti nastavení: Automatické expoziční režimy (P) Poloautomatické expoziční režimy (AE) Priorita závěrky (TV) Priorita clony (AV) Manuální režim (M)

Expoziční režimy

Automatický režim vše, co se týká správného nastavení expozičních hodnot (clona, čas, citlivost, zaostření a vyvážení bílé) je plně v moci fotoaparátu. Automatický režim většinou umožňuje měnit velikost obrázku a nastavení komprese. Je vhodný pro naprosté začátečníky na poli fotografie.

Automatický režim vše, co se týká správného nastavení expozičních hodnot (clona, čas, citlivost, zaostření a vyvážení bílé) je plně v moci fotoaparátu. Automatický režim většinou umožňuje měnit velikost obrázku a nastavení komprese.

Autoexpozice a manuální posun Většina digitálních fotoaparátů provádí nastavení expozice zcela automaticky. V praxi to znamená, že před pořízením snímku provede fotoaparát měření světelných podmínek a podle toho nastaví clonu a rychlost uzávěrky na "optimální" hodnoty. Optimální hodnoty jsou to pochopitelně z pohledu programu, který digitální fotoaparát používá

Oprava expozice Udává se v hodnotách + nebo – EV Např. +1,3 EV - 0,6

Oprava expozice Hodnota expozice má vliv i na barevnost. Obecně platí, že vyšší expozice vede k jasnějším, tedy světlejším snímkům a naopak, čím menší je expozice, tím tmavší, někdy říkáme i saturovanější, barvy dostaneme. To někdy vede k nepěkným výsledkům - a pomůže nám zvládnutí funkce expoziční kompenzace 0,0 EV -0,6 EV

Scénické režimy Krajina Portrét Makro Sport Noční foto Scénické režimy nabízejí specifická nastavení pro různé situace. Jsou vhodné pro pokročilejší začátečníky. Je třeba pochopit, co jednotlivé scénické režimy znamenají, pak poskytnou základ k dalšímu rozvoji. Krajina Portrét Makro Sport Noční foto

KRAJINA V režimu krajina je při expozici upřednostněna velká clona (kvůli velké hloubce ostrosti) a zaostření na vzdálenější objekty

PORTRÉT Fotoaparát nastaví malou clonu (např.f2.8, 4) a krátký čas. Důsledkem je menší hloubka ostrosti a tedy mírně rozmazané pozadí – postava na snímku je od pozadí opticky oddělena

MAKRO Za běžných podmínek fotografujeme v rozmezí zpravidla od 80 cm do nekonečna. V režimu makro se lze přiblížit více – záleží na konkrétních vlastnostech přístroje (do 10 cm, ale i blíže)

SPORT Fotoaparát nastaví co nejkratší čas (např. 1/500s) s přihlédnutím ke cloně využitelné za aktuálních světelných podmínek Výsledkem je zmrazení pohybu

NOČNÍ FOTO Při tomto režimu bývá aktivována funkce redukce šumu a zablokování blesku Efektní je snímek, jakmile máte v záběru světelný zdroj Je potřeba použít stativ

BAREVNÁ TEPLOTA Na barevnou teplotu musíme myslet, jakmile fotíme ve špatných světelných podmínkách. Žádné obecně závazné pravidlo tu ale neplatí, záleží na tom, jakého efektu chceme dosáhnout. Extrémně nízká světelná hladina je například v místnosti osvětlené svíčkou. I zde se dá fotit. Svíčka má načervenalé světlo – a pro zvýšení efektu je vhodné načervenalé světlo zachovat.

SPRÁVNÉ NASTAVENÍ FOTOAPARÁTU Clona a čas Jsou dvě základní hodnoty, které rozhodujícím způsobem ovlivňují náš snímek. Pokud tušíme, jak s nimi přístroj zachází, máme obrovskou šanci využívat tyto poměrně jednoduché vlastnosti pro své tvůrčí záměry. Zopakujeme si průběh focení Víme, že při stisknutí spouště fotoaparát vyfotí scénu před objektivem přístroje. Takzvaná uzávěrka na okamžik odkryje snímač, který zaznamená scénu před objektivem. Tomuto záznamu se říká expozice snímku. Přístroj pak sejmutý obraz uloží ve formě počítačového souboru na paměťovou kartu.

POLOAUTOMATICKÉ EXPOZIČNÍ REŽIMY (AE) Jedná se o stav, kdy vám fotoaparát nabídne na základě naměřených hodnot určité možnosti, se kterými můžete pracovat, a hodnoty zbývajících prvků nastaví přístroj na základě vaší volby Priorita času Priorita clony

Test SIS3 PGR

Otázka 1 Jaká vznikne barva smícháním všech tří základních barev CMYK s maximální intenzitou: žlutá modrá černá Bílá Zelená 1 bod

Otázka 2 Jaké jsou tři základní vlastnosti objektivů 2 body

Otázka 3 Napiš alespoň tři typy paměťových karet Napiš typ karty, který se dnes již nepoužívá, kvůli omezené kapacitě (128 MB) 2 body

Otázka 4 Co je to AWB V jakých jednotkách se měří teplota barvy světla 2 body

Otázka 5 Co znamená označení MPx Na co má vliv velikost snímače fotoaparátu 2 body