Studentský fyzikální projekt Vojtěch Vladyka & Patrik Lingr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žárovka vs. Úsporná zářivka
Advertisements

Několik projektů z tábora
Pojistky nízkého napětí
 Cíle práce  Seznámení s výpočtem  Cenová rozvaha  Závěr.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Žárovky.
Info k nové směrnici EuP o osvětlení domácností Havells Sylvania Březen 2009.
Kouzla žárovky a její vznik a vývoj Thomas Alva Edison Thomas Alva Edison František Křižík.
Název materiálu: ÚČINNOST
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: František Křižík
Svět techniky a já.
Elektrické vlastnosti textilií
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_VOLBA.
Vytvořila Eliška Horáková
VY_52_INOVACE_PRV.3.23_Lidé a technika _pracovní list
Teslův transformátor.
Sklopný držák dýchacích
INVERZNÍ ANALÝZA V GEOTECHNICE. Podstata inverzní analýzy Součásti realizace inverzní analýzy Metody inverzní analýzy Funkce inverzní analýzy.
Vývoj inteligentního senzoru relativní vlhkosti vzduchu
KrIsTýNa VoLáNkOvÁ Mé StUdIuM nA 4.ZŠ v ChEbU.
Teslův transformátor Marek Vlk Tereza Váchalová
Věda a technika konce 19.st.
Technologie.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Mýma očima Roman Lavička student kvarty školní studentský pobyt Anglie 2005.
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
Částicová stavba látek
Projektový den- kompozer. Úvod Na úvod jsme se všichni odebrali do počítačové učebny, kde jsme se rozdělili do dvojic. Pan učitel nás seznámil s dnešním.
Kateřina de jagerová, Anna rytířová, klára štachová
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Věda, technika, vynálezy a pokrok – přelom 19. a 20. století
Lucie Súkupová, Petr Siegl
Světelná technika Automatizace světla.
Millikanův pokus Supervisor: ing. Jan Dostál
Graf předpokládaného růstu spotřeby elektrické energie ve světě
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš,
Spektroskopická analýza zdrojů světla
Měření nanotvrdosti wolframu
Trendy v optoelektronice
Millikanův pokus Michal Jex, gym. Jaroslava Heyrovského, Praha
Měření osvětlení na škole Odpovídá normám? Jan Zajíček, Adam Kiška
Měření hlučnosti Jonáš Kulhánek a Tomáš Prokop. Přírodopisný seminář Předměty: Fyzika, Chemie, Přírodopis Ve Fyzice se zabýváme – Sestavování el. Obvodů.
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
Malý magnetický urychlovač 2
Balmerova série vodíku
Fyzikální týden 2006, ČVUT v Praze, FJFI Cavendishův experiment J.Macháček - Gymnázium Jeseník J.Nowaková - Gymnázium Třinec Z.Mouchová - Gymnázium Václava.
Elektrické výboje v plynech
FYZIKÁLNÍ POKUS NA OHŘEV VZDUCHU POMOCÍ SLUNCE (tepelné záření) Základní škola Dr. E. Beneše, Mladá Boleslav.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky LED osvětlení.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Přechodné děje v síti NN vyvolané perspektivními světelnými zdroji Doc. Ing. Pavel Mindl, CSc. Praha, září 2016.
Elektrický Proud
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
elektrotechnických měření
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby 12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby 11 vnitřního povrchu duté plochy 3.
Moje škola Tereza Nehybová.
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
1. Pane, dnešek je den chvály, | dnes ti chceme děkovat | rádi bychom vyzpívali dík za to |, že nás máš rád.
Název: Chyby měření Autor: Petr Hart, DiS.
Vibrační reproduktor zvukem budoucnosti?
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Patrik brezo a Matej Ďurčo IX.A
Mlžná komora Garant: Viktor Löffelmann
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Fyzika 2.D 17.hodina 01:06:36.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Transkript prezentace:

Studentský fyzikální projekt Vojtěch Vladyka & Patrik Lingr

Obsah prezentace 1) Cíle 2) Konstrukce žárovky 3) Srdce žárovky – tuha (grafit) 4) Srovnání se současností 5) Historie osvětlení 6) Fotodokumentace 7) Závěr 8) In memoriam

Cíle Sestavit funkční model uhlíkové žárovky Naměřit základní parametry

Konstrukce  Běžně dostupné materiály  Žárová část: tuha (grafit)  Napájení: SS zdroj 5,5V  Vývod pro vývěvu pro experiment s vaakuem

Srdce žárovky: TUHA Srdcem celé žárovky je grafit ve formě tuhy. Pro naše účely musí dokonce být použita tuha, protože čistý uhlík (grafit je název horniny) je příliš křehký. To by znamenalo přepracování celé konstrukce. Tuha samotná je směs jílů a grafitu, obojí spojené v prašné formě pomocí parafínů a olejů.

Srovnání se současností Uhlíková žárovkaKlasická žárovka Doba svícení15 až 20 minut1000 hodin PříkonOkolo 5WOd 5W po 250 W (záleží na typu) Účinnost0,01-0,1%8-10% Při pohledu na tuto srovnávací tabulku působí naše žárovka poněkud směšně, ale jako demonstrace principu a „In memoriam“ posloužila dokonale. P.S. Při srovnání naší žárovky a dnešní úsporné žárovky by byly výsledky ještě parodičtější...

Historie osvětlení Historie osvětlení sahá velice daleko do historie, protože už ve starověku se používaly cíleně vytvářené lampy. Postupně vývoj šel od lamp olejových k lampám plnovým až k lampám elektrickým. A to jak výbojky tak s žhaveným vláknem. A v dnešní době se přechází na LED moduly a zářivky.

Historie osvětlení Tak šel vývoj osvětlení v obrazech

Fotodokumentace

Závěr Z našeho hlediska se projekt zdařil. Práce na něm byla zábavná a poučná. Zároveň bychom chtěl poděkovat všem, kteří se nějak do projektu zapojili. Jmenovitě panu učiteli Jaroslavu Švadlenkovi za umožnění realizace projektu. Dále Patriku Čermákovi za pomoc při měření elektrickývh parametrů. A všem ostatním, kteří nám nějak pomohli či poradili nebo podpořili.

In memoriam Thomas Alva Edison (1847 – 1931) Muž, který vynalezl klasickou žárovku a zasloužil se o její rozšíření po světě. „Neselhal jsem krát. Našel jsem způsobů, které nefugují.“

Děkujeme za pozornost