Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost “KVALITNÍ A EFEKTIVNÍ VÝUKA ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉHO ŽÁKA – základní krok do života“
Strukturované učení Číslo aktivity:01 Manažer aktivity Mgr. Lenka Havlíková
Manažer aktivity - Mgr. Lenka Havlíková Klíčová aktivita STRUKTUROVANÉ UČENÍ Manažer aktivity - Mgr. Lenka Havlíková CÍL: Vyučovat žáky metodou strukturovaného učení, která využívá strukturovaného prostoru, časového plánu, vizualizace, pravidelnosti, odměny. Speciálně upravené prostředí - pracovní a klidový prostor - pracovní místa pro individuální výuku - centrální registr na pomůcky - strukturované krabice - didaktické, kompenzační a ICT pomůcky
Výstupy z aktivity STRUKTUROVANÉ UČENÍ 2 sady vzdělávacích materiálů – 200 strukturovaných krabic vybavených didaktickými pomůckami /fotky piktogramy, makety různých předmětů, komponenty po rozvoj jemné motoriky, obrázky,…./ Komunikační knihy a tabulky Databáze obrázkového systému /metodika po učitele/ pro jednotlivé činnosti z oblasti smyslové a rozumové výchovy Edukační profily žáků Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Vzdělávání žáků s autismem a žáků se zdravotním postižením“ Workshop a analýza z něj na téma „Zavádění metody strukturovaného učení“ Fotodokumentace z výuky Archivace na CD
Strukturované krabice strukturované krabice jsou rozděleny na několik částí usnadňují žákům orientaci v jednotlivých úkolech jsou děleny podle individuálních a mentálních potřeb žáka pomáhají zjednodušit a zpřehlednit jednotlivé úkoly, např. z rozumové nebo smyslové výchovy
Typy strukturovaných krabic
Ukázka používaných piktogramů v strukturovaném rozvrhu hodin - jednotlivých činností Používané piktogramy dávají žákům vizuální odpověď na otázku „kdy“ a „kde“. Jestliže žák ví, co ho v danou dobu čeká, potřebuje také vědět, jak dlouho tato činnost potrvá.
Ukázka používaných piktogramů