ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
Registr výškových objektů a národní databáze překážek
pro všeobecné letectví
Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
PLK.GŠT.ING Josef OTTA OVL MO
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změny struktur vzdušného prostoru Účinnost od
Nízkoemisní zóna v hl. m. Praze varianty územního rozsahu duben 2014.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Pozemky sloužící dopravě
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
Začlenění informací do centrální evropské evidence Hlášení událostí Analýzu a využití informací pro bezpečnost v civilním letectví Ochranu důvěrnosti.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Letecká informační služba pro GA 2017
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
Free Route Airspace Prague
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
FIC Praha 2018 Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1.
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Seminář pro všeobecné letectví Pavel Běleš
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Aktuální informace ÚCL s dopadem na provoz všeobecného letectví
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM

FÁZE ASM ? ASM 3 Taktická ASM 1 Strategická ATS ATC FIS ALR ASM (AMC) ASM 2 Předtaktická ASM (AMC) ATFCM (FMP- NM) ? D - X D-10 až D-1 Reálný čas Časová osa

Cíle ASM Jedním z cílů ASM je umožnit uživatelům: doprava, armáda, sportovní, balóny, kluzáky, parachuting, paragliding, … využívat vzdušný prostor v potřebném čase a rozsahu Vyhrazení části vzdušného prostoru ( = omezení ostatních ) účelem je ochrana letecké činnosti uvnitř prostoru a letového provozu mimo něj neblokovat vzduch, když potřeba omezení ostatních pominula

Pravidla Zákonem č. 49 / 1997 Sb. O civilním letectví Pravidla pro využívání vzdušného prostoru v České republice se řídí: Zákonem č. 49 / 1997 Sb. O civilním letectví prováděcí vyhláškou č. 108 / 1997 Sb. Postupy jsou publikované AIP ČR ENR 1.1.9.

Pravidla vojenský výcvik, výcvik Policie České republiky, AMC, ve spolupráci s MAMC, může dočasně vyhradit části vzdušného prostoru pro jednoho uživatele nebo kategorii uživatelů vzdušného prostoru k činnostem, které, z důvodu zajištění bezpečnosti, vyžadují ochranu.   Podle § 15 odst. 4 vyhlášky č. 108 / 1997 Sb. se jedná o tyto činnosti: vojenský výcvik, výcvik Policie České republiky, výroba a zkoušení letadel, lety kluzáků, při kterých není možné dodržet meteorologické podmínky pro let za viditelnosti, letecká veřejná vystoupení, letecké soutěže, kde to charakter činnosti vyžaduje, výsadková činnost.

Priority AMC ČR rozhoduje podle priorit, přijatých na strategické úrovni ASM   Priorita 1 LKR 1 až LKR 5 CTR / TMA a MCTR / MTMA TSA, TRA a CBA pro účely vojenského výcviku Stálé tratě ATS Priorita 2 Ostatní omezené prostory pro účely vojenského výcviku Priorita 3 Letiště a plochy podle § 84d zákona č. 49/1997 Sb. Priorita 4 Omezené prostory jiných než vojenských uživatelů Priorita 5 Kondicionální tratě ATS (CDR).  

Priority a zásady Omezené prostory jiných než vojenských uživatelů AMC ČR rozhoduje podle priorit, přijatých na strategické úrovni ASM   Priorita 1 CTR / TMA a MCTR / MTMA ATS může stanovit podmínky, za kterých bude požadavek na vyhrazení prostoru akceptován Stálé tratě ATS AMC není oprávněno uzavřít stálou trať ATS Priorita 4 Omezené prostory jiných než vojenských uživatelů Priorita 5 Kondicionální tratě ATS (CDR).  

Zásady – tratě ATS   Části vzdušného prostoru pro činnost podle § 15 odst. 4 vyhlášky č. 108 / 1997 Sb. se vyhrazují tak, aby bylo zajištěno oddělení letového provozu na tratích ATS od vyhrazených částí vzdušného prostoru minimálně: Horizontálně - 5NM Vertikálně do 5000ft AMSL - do nejbližších 1000ft AMSL pod spodní hranicí tratě ATS Vertikálně nad 5000ft AMSL - 500ft Vertikálně nad FL 410 - 1000ft Poznámka: Toto se nevztahuje se na prostory pro PJE

PJE Požadovaný prostor nepřesahuje kruh o poloměru 5 NM  Prostory pro PJE, konfliktní se stálými tratěmi ATS: Požadovaný prostor nepřesahuje kruh o poloměru 5 NM AMC získá kladné stanovisko příslušného stanoviště ATS (které následně zajistí dodržení priorit v taktické fázi)

Činnost AMC

FUA FBZ DCT

FUA restrictions + FBZ

FUA restrictions + FBZ

FPL Buffer Zone = FBZ

FUA restrictions + FBZ Posun v praktické aplikaci FUA ve fázi ASM2: od uzavírání tratí ATS k separaci provozu v prostoru od plánované (ale i skutečné) aktivace omezených prostorů Následně: dochází k snižování počtu NOTAM na zavírání tratí ATS Informace jsou publikované v EAUP a dohledatelné na NM NOP Portal

ASM Notification

ASM Notification

DĚKUJI ZA POZORNOST www.rlp.cz