Tréninková jednotka - její tvorba

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Ragbyová Akademie Yvese Perrota Leden 2013 Karel Ševčík, Filip Vacek, Jan Macháček, Antonín Brabec.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Tvořivost ve hře a tréninku
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Taktická příprava Michal Lehnert.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
OSOBNOST.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Sigmund Freud zkoumání kreativity z hlediska tvořivé osobnosti
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Drill vs Tvořivost.
Psychologie koučování
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
KREATIVITA UČITELE JAKO VÝRAZNÁ HODNOTA VÝCHOVNÉHO PROCESU Referát na podkladě článku Václava Darmovzala uveřejněného v Pedagogické orientaci č. 2, z roku.
Řízení sportovního tréninku
Teorie vzdělávání dospělých
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Tvořivost ve hře a tréninku
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Psychologie pro sportovní praxi
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Výchova ke zdraví Projekt POHYB.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Motorické učení a jeho fáze Marie Blahutková. Motorické učení Proces získávání pohybových dovedností pomocí opakování Docilita – schopnost motorického.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Inteligence,tvořivost, paměť
Teorie vzdělávání dospělých
Krasobruslení Jméno: Veronika Vrtělová UČO: Obor: RVS/T
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Vývoj motýla Vnímání.
Psychologie koučování
Transkript prezentace:

Tréninková jednotka - její tvorba Praha 21.11.2014

Pracovní skupina – 4-6 osob Tvorba plánu tréninkové jednotky – neděle v říjnu Svěřenci – 10 osob ve věku 14 let s dominantním zaměřením na sjezd Každá skupina vymyslí TJ – 10 min Cíle TJ – rozvoj vytrvalosti Rozvoj síly Upevnění vztahu ke sjezdu na divoké vodě Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Každá skupina prezentuje svoji TJ Prezentace TJ Každá skupina prezentuje svoji TJ Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.2014

Kreativita „Tvořivost je generování nových, neobvyklých, ale přijatelných, užitečných myšlenek, řešení, nápadů.“ Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Kreativitní osobnost Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14 Vlastnosti a rysy tvořivé osobnosti: vnímání a asociace tvořivé osoby směřují k menší všeobecnosti a typičnosti projevuje zájem o formu a eleganci, není svázána přesností a pečlivostí je intuitivní a emfatická, psychicky náladová, má zájem o lidské jednání je otevřená, vnímavá, nachází zalíbení v nových přístupech je esteticky, emocionálně a sociálně senzitivní využívá vlastní představivosti a fantazie překračuje hranice konvencí a je málo konformní nebo vůbec (nejde s dobou) je zvídavá a snadno se nechává inspirovat okolím má široké zájmy je hravá, často využívá například přirovnávání a srovnávání Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Klasifikace vzniklého (kreativního) produktu Imitace (nápodoba) Přizpůsobení stávajícího řešení odlišným podmínkám Zdokonalení určitého řešení - na problém je aplikován upravený nebo zcela originální postup řešení. Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Fantazie Imaginace Intuice Představivost Složky kreativity Fantazie Imaginace Intuice Představivost Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Tvořivost trenéra (dětí) není nadstandard ale vrchol Trenérova nálada přechází na děti Dlouhodobé vstřícné a radostné naladění vyvolává těšení se na trénink Děti – lidé chtějí být chváleni Nasazená laťka Rozumět jejich jazyku V soutěži pak hledáme moment překvapení = odvaha (podpora stylem výchovy) Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Kreativní trénink – jak na něj Využívání pomůcek: - technické pomůcky - literatura - příroda Kombinace různých pohybových aktivit a a sportů Využití znalostí o dětech - věk - naladění - povaha - prostředí - rodinné prostředí - aktuální situace - psychický stav či nálada - jejich motivace Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Kreativní trénink – jak na něj Snaha o soutěživost Snaha o atraktivnost Snaha o netradičnost Snaha omezit opakování Snaha rozvíjet co největší škálu smyslů, dovedností, schopností Snaha o zvýšení zážitkovosti Snaha o zmenšení rozdílů výkonnosti – vymyslet trénink zajímavý pro všechny Snaha o kolektivní pojetí tréninku Snaha o využití netradičních dob tréninků VŠE CO JE ZAJÍMAVÉ, VŠE CO JE POUTAVÉ Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Ve skupinách přepracovat TJ na kreativní TJ Kreativita v praxi Ve skupinách přepracovat TJ na kreativní TJ Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Vždy se ale vyplatí je alespoň minimálně využívat....... Kreativita v praxi Kreativita je běh na dlouhou trať Vždy se ale vyplatí je alespoň minimálně využívat....... Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14

Inspirace Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14 Kirchner, Hnízdil, Louka - Kondiční hry a cvičení v přírodě/Grada Neuman - Dobrodružné hry a cvičení v přírodě/Portál Neuman - Dobrodružné hry v tělocvičně/Portál Perič - Hry ve sportovní přípravě dětí/Grada Perič - Sportovní příprava dětí/Grada Zapletal - Velká encyklopedie her- hry přírodě/Olympia Berousek - Rádce provozovatele a vedoucího dětského tábora/Sondy Brtník - Hry na sněhu i bez něj/Portál Kos - Zábavná cvičení/Olympia Tůma, Tkadlec - Hry s míčem pro děti/GradaJelínek - Skrytá cesta k vítězství, Poznej sám sebe/…Eminent Rainer Martens - Úspěšný trenér/ Grada www.hra.cz , www.sportpsy.cz , www.worldsoccerbank.com , www.drillbook.net , www.trenink.com , www.tactfoot.com , www.easysport.com Kreativita ve sjezdu Praha 21.11.14