Smysly obratlovců 8. třída

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Složení zemské kůry - mineralogie
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Ryby autor: David Hainall.
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly obratlovců 8. třída
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Smyslové orgány.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Čidla receptory.
Nervová soustava Zrak Počet hodin:1 5. ročník.
Vznik živých organismů – přehled teorií
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Elektronická učebnice - I
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Nervová soustava a smyslové orgány
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. tř
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Rozmnožování obratlovců
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
OBRATLOVCI RYBY.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Houby – opakování 8. třída
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
Smyslová ústrojí člověka
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Smyslové vnímání Sluch
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prezentace – výklad učiva
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Doc. Dr. Ing. Tomáš Brandejský
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Smysly obratlovců 8. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 4. 12. 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tématický okruh: Téma: Smysly obratlovců Anotace: Prezentace na téma smysly obratlovců, zápis a na ICT tabuli, kvíz

Podněty z vnějšího i z vnitřního prostředí přijímají smyslové buňky, které jsou citlivé na určité změny.

Smyslové buňky jsou základem smyslových orgánů.

Hmat = smysl pro dotyk Hmatové buňky jsou umístěny v povrchu těla (rypák prasat, ocas, chodidla, postranní čára u ryb).

Postranní čára ryb – řídí pohyb v kalné vodě.

Sluch = Smysl pro vnímání sluchových vln Spolu se statickým ústrojím vnímajícím polohu je uložen v uchu.

Člověk vnímá zvukové vlny o frekvenci 17 až 20 000 Hz. Psi, myši, netopýři až do frekvence 150 000 Hz( nad 20 000 Hz ultrazvuk).

Někteří živočichové využívají sluch při lovu kořisti, vysílají ultrazvukové vlny a zachytávají jejich odraz.

Čich Čichové buňky zachycují molekuly látek ve vzduchu, chuťové buňky při doteku.

Důležitý při lovu, rozmnožování, ohraničení teritoria.

Zrak Zrakový orgán oko zachycuje světelné podněty.

Nejlépe vyvinut u denních živočichů – někteří mají barevné vidění.

Noční živočichové mají větší oči a lepší černobílé vidění.

Teplokrevní obratlovci Citlivé buňky v kůži zaznamenávající změny teploty a citlivé buňky v oběhové soustavě, které sledují teplotu uvnitř těla Při poklesu teploty těla načechrání srsti, třes zahřátí.

Zápis: Smysly obratlovců Podněty z vnějšího i z vnitřního prostředí přijímají smyslové buňky, které jsou citlivé na určité změny. Smyslové buňky jsou základem smyslových orgánů. 1.Hmat = smysl pro dotyk Hmatové buňky jsou umístěny v povrchu těla (rypák prasat, ocas, chodidla, postranní čára u ryb - řídí pohyb v kalné vodě)

2.Sluch = Smysl pro vnímání sluchových vln Spolu se statickým ústrojím vnímajícím polohu je uložen v uchu. Člověk vnímá zvukové vlny o frekvenci 17 až 20 000 Hz. Psi, myši, netopýři až do frekvence 150 000 Hz( nad 20 000 Hz ultrazvuk). Někteří živočichové využívají sluch při lovu kořisti, vysílají ultrazvukové vlny a zachytávají jejich odraz.

2. Čich Čichové buňky zachycují molekuly látek ve vzduchu, chuťové buňky při doteku. Důležitý při lovu, rozmnožování, ohraničení teritoria. 3. Zrak Zrakový orgán oko zachycuje světelné podněty Nejlépe vyvinut u denních živočichů – někteří mají barevné vidění Noční živočichové mají větší oči a lepší černobílé vidění

Teplokrevní obratlovci Citlivé buňky v kůži zaznamenávající změny teploty a citlivé buňky v oběhové soustavě, které sledují teplotu uvnitř těla Při poklesu teploty těla načechrání srsti, třes zahřátí.

Zdroje: http://df.2i.cz/fotos/gallery/200910/42235.jpg http://www.wikiskripta.eu/images/thumb/2/20/Receptory.png/700px-Receptory.png http://st4.geg.cz/photo/289287_detail.jpg http://view-media.stern.de/de/picture/1524176/elefant-Elefanten-Pfote-Pfoten-elefantenprofil-Braun-Animal-510.jpg http://www.tyden.cz/obrazek/201009/4c80e37756aec/crop-5972-slon.jpg http://www.chytej.cz/foto/atlas_ryb/ouklejka_pruhovana/rozlisovaci_znaky/Ouklejka-postranni-cara.jpg http://aa.ecn.cz/aaa/img.php?src=/img_upload/e6ffb6c50bc1424ab10ecf09e063cd63/albums/userpics/10020/netopyr01.jpg&w=330 http://zaopiekujsiemna.com.pl/upload/forum/cfakepathfenek-650-obrazkypl.jpg http://photocompetition.upclive.com/original/535003/cumak_psa/cumak.jpg http://nd04.jxs.cz/540/860/f7eb486d78_73476776_o2.jpg http://i.zpravy.cz/07/011/lncl/LVV184466_krtek3.jpg http://media.novinky.cz/162/321628-top_foto1-wfbax.jpg http://img.blesk.cz/img/1/normal480/1100641_zvirata.jpg http://blog.denik.cz/blog/330/35347/foto_blog_vikend_pevci_.10.jpg http://www.naturess.net/userfiles/image/neco_malo_z_prirody/Agalychnis%20_04.jpg http://newswatch.nationalgeographic.com/files/2011/05/polar-bear-wet_667_600x450.jpg http://www.holikovaz.wz.cz/peng.jpg http://ichef.bbci.co.uk/naturelibrary/images/ic/credit/640x395/l/li/lion/lion_1.jpg http://nd01.jxs.cz/844/866/c2f81328cb_19544149_o2.jpg