ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_Př.4.01-domácí zvířata-prezentace
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
Velbloud Dvouhrbý.
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
Lichokopytníci.
Zvířata divočiny Terezka Mazurová.
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Sudokopytníci.
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Tulák sob a jiné zajímavosti
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
KLOKÁNCI A KLOKANI.
SUDOKOPYTNÍCI - PŘEŽVÝKAVCI
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE
Moje první prezentace. Téma : zvířata.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
SAVANY A STEPI ANETA SMOLÍKOVÁ 4.UBZ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Savci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
SUDOKOPYTNÍCI 1. Hmotnost těla se opírá o prst (ostatní zakrněly) 2. Prsty ukončeny rohovitými kopýtky 3. Většina býložravých druhů.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Anotace – Sudokopytníci
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Zoologie bezobratlých a obratlovců
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
LICHOKOPYTNÍCI.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Zdeňka Bartlová
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk ,okres Česká Lípa ,příspěvková organizace Autor: Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_09.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_Opak_Sudo_a_lichokopytnIci
Transkript prezentace:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis (1) VY_32_INOVACE_10_ ZOO (SADA ČÍSLO 3)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Věra Kratochvílová, Mgr. Ilona Pauzová Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: červenec 2012 Ročník, pro který je VM určen: 7. – 10. ročník ZŠ speciální Vzdělávací obor: Člověk a příroda Učivo: významní zástupci vybraných skupin živočichů podle životního prostředí, v němž žijí (země - ZOO). Metodické poznámky: Výukový materiál slouží k seznámením se s učivem a k opakování učiva. Prezentace obsahuje výukovou část i část vhodnou pro procvičení daného učiva. Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS Powerpoint

Ahoj, kamarádi! Další výprava bude za zvířaty, která v běžné přírodě nepotkáme. Navštívíme je v zoologické zahradě, kde si je můžeme prohlédnout zblízka a dovědět se o nich mnoho zajímavých věcí. „Pozor, nekrmit!“

Vítáme Vás v ZOO. Postupujte podle šipek. Test

SLON Slon je největší žijící suchozemský savec. Slona poznáme podle chobotu, který používá k získávání potravy a vody, kterou si chobotem podává do úst. Má dva kly. Jsou dva druhy slonů – slon africký a slon indický. Slon africký je větší a má větší uši. Slon je to býložravec. Žije ve stádech.

ŽIRAFA Žirafa je nejvyšší savec s nejdelším krkem. Má velké oči a uši, chůdovité nohy s velkými chodidly a tenký ocas s oháňkou chlupů na konci k odhánění much. Na hlavě mezi ušima má dva růžky. Je to býložravec. Žere trávu, listí. Větvičky si přitáhne dlouhým jazykem a strhne s ním listí. Žije ve skupinách. Žirafa spí většinou ve stoje. Někdy spí krátce v sedě s hlavou položenou na zádech. Dokáže velmi rychle běhat.

NOSOROŽEC Nosorožce je druhým největším suchozemským savcem. Jeho tělo je pokryté tlustými pláty kůže. Vypadá jako rytíř v brnění. Na nose má jeden nebo dva rohy. Jejich rohovina je velmi tvrdá. Pytláci je loví právě pro jejich rohy. Je velký, silný a zdá se, že pomalý. Naopak, běhá velmi rychle a je nebezpečný. Nosorožci patří mezi chráněná zvířata. Je to býložravec.

OPICE Opic je velmi mnoho je druhů. Liší se vzhledem, velikostí, způsobem získávaní potravy i potravou. Opice jsou nejbližší příbuzní člověka. Jsou šikovné, dovedou k získání potravy používat nástroje. V zajetí se rády opičí – napodobují chování lidí a učí se nové věci.

VELBLOUD Velbloud s jedním hrbem se nazývá drabař, dvouhrbý velbloud je dromedár. V hrbech má zásoby tuku. Je to velmi vytrvalé zvíře, vydrží jít pouští bez pití. Vypije najednou až 30 litrů vody. Lidé chovají velbloudy pro maso, mléko, vlnu a využívají je k nošení těžkých nákladů. Je to býložravec.

KLOKAN Klokan je vačnatec. To znamená, že jeho mláďata se po narození vyvíjejí a rostou ve vaku, který má klokaní samice na břiše. Ve vaku je malý klokan přisátý k mléčné bradavce a saje mléko. Klokan je savec. Když mládě povyroste, opouští vak, učí se hledat si potravu. V nebezpečí a pro odpočinek se vrací do vaku. Potravu klokanů tvoří byliny, tráva a listy stromů. Přežvykují, jsou to přežvýkavci. Pohyb: klokani skáčou snožmo po zadních končetinách. Jeden skok měří až 11 metrů a skáče rychlostí až 50km/h. Při sezení a pomalém pohybu se opírá o silný dlouhý ocas.

ZEBRA Zebra je podobná koni. Má ale větší hlavu a kratší nohy. Je to vytrvalý běžec, dovede běžet na dlouhou vzdálenost rychlostí až 55km/h. Její srst je černo- bíle pruhovaná, má krátkou hřívu a dlouhý ocas. Žije v Africe. Je to býložravec. Zebry žijí v rodinných skupinách, které tvoří jeden samec a několik samic s mláďaty. Samec je hřebec, samice klisna a mládě hříbě.

LEV Lev je kočkovitá šelma. Žije v Africe a v Indii. Samec má na hlavě a kolem krku bohatou hřívu, která ho chrání před zraněním v boji s jiným samcem. Lvice hřívu nemá. Lvi mají dlouhý silný ocas. Na jeho konci mají jako jediné šelmy střapec z delších chlupů. Žijí a loví ve smečce, kterou tvoří samci – lvi, samice – lvice a mláďata - lvíčata. Jejich potravu tvoří maso. Loví antilopy, zebry, zajíce i ptáky.

HROCH Hroch žije v Africe. Má zavalité tělo, širokou tlamu se stále dorůstajícími špičáky. Má silné nohy. Mezi prsty má plovací blánu. Hroši žijí ve skupině, kterou tvoří samci, samice i mláďata. Je to velmi nebezpečné zvíře. Na souši umí rychle běhat. Hroch je býložravec. Žere vodní rostliny. V noci se pase na břehu. Většinu dne tráví ve vodě, která nadnáší jeho těžké tělo. Při potápění si hroch dovede uzavřít uši a nozdry, pod vodou vydrží až 10 minut.

TYGR Tygr je největší kočkovitá šelma. Je to dravec, živí se lovem velké zvěře. Na lov se vydává v noci. Má velmi dobrý sluch, který mu pomáhá při lovu zvěře. Žije samotářským životem. O mláďata se stará pouze samice.

Jsme na konci s povídáním a čeká nás opakování a řešení úkolů. Vzpomeňte si, o čem jsme si povídali a pokuste se vyřešit úkoly.

Pojmenuj zvířata a urči, která patří mezi býložravce. Dej je do kroužku. Co o nich víš?

Určitě si pamatuješ, která zvířata jsou výhradně masožravá Určitě si pamatuješ, která zvířata jsou výhradně masožravá. Pojmenuj je, vyprávěj, co o nich víš. Dej je do klece – do kroužku.

Které zvíře patří mezi všežravce. Pojmenuj ho a dej do kroužku Které zvíře patří mezi všežravce? Pojmenuj ho a dej do kroužku. Čím se živí? Vyprávěj o něm.

Na závěr několik hádanek. Hádejte, na jaké zvíře myslím Na závěr několik hádanek. Hádejte, na jaké zvíře myslím? Spoj odpověď s obrázkem. Správnou odpověď si zkontrolujte pod obdélníkem. Klikněte na něj. Má nejdelší krk. žirafa Místo židle používá ocas. klokan Jídlo si umí podávat nosem. slon Napodobuje chování člověka. opice Pruhovaný masožravec. tygr Má na nose roh. nosorožec Chodí v pruhovaném pyžamu. zebra (obr. Klipart MS Office)

Kamarádi, zasloužíte si pochvalu. Dávali jste pozor a pracovali jste velmi dobře. Těším se na další setkání s vámi a s Moudrou knihou. Vaše Agáta.

POUŽITÉ ZDROJE: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, multimedia s.r.o. Klipart MS Office