Rembrandt van Rijn 1606-1669.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osobnosti Chyšecka Antonín Šít.
Advertisements

Autorka: Ivana Brožová
TRHLINA Špatná zpráva s dobrým koncem
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Světová literatura po 1. svět. válce
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Projekt V. C.
nizozemské malířství 17. století
Galérie UFFIZI Itálie.
Jan Jakub Hartmann Alegorie vody
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Evropské malířství Rembrandt 1. část
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
Povolání: umělecký malíř
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Nizozemští krajináři 17.století
Itálie Francie Španělsko
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Centrum pro katechezi Olomouc ve spojení: pád člověka + jeho pozvednutí k Bohu; -je spojena s osobními dějinami člověka. Centrum pro katechezi.
Německé renesanční malířství
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Adam Kučera, Jan Starý Vincent van Gogh.
Krokusy Krokus je známý jako šafrán
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výtvarné umění.
Evropská renesance.
JAN VERMEER van DELFT Alena Štěpánková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
GRAFIKA.
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
ŠPANĚLSKÝ BAROKNÍ MALÍŘ Bartolomé Estéban Murillo.
Volba povolání.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Pieter Brueghel starší
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
VY_III/2_INOVACE_93_Helena Zmatlíková
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Autoportrét Název školy
Alfons Mucha Narozen:24.července v Ivančicích Zemřel:1939 v Praze.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
EDVARD MUNCHA VÝKŘIK. EDVARD MUNCHA Edvard Munch byl norský malíř a grafik, vlivný představitel moderny. V roce 1879 se Munch zapsal na polytechniku,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Karel Čapek - cestopisy
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_04
ÚVOD DO OBECNÉ EKONOMIE Proč se tím vůbec zabývat?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
Křivonosková Kateřina
EDVARD MUNCHA 7.B Vojtěch Tomáš. EDVARD MUNCHA  Edvard Munch byl norský malíř a grafik. V roce 1879 se Edvard zapsal na polytechniku, kde sice vynikal.
Transkript prezentace:

Rembrandt van Rijn 1606-1669

Životopisné údaje Narozen 1609 v Leidenu, pocházel z chudého prostředí Nedokončil studia, v 18 letech si otevřel vlastní dílnu, přesídlil do Amsterodamu, kde získal jistý věhlas a zpočátku vedl nákladný život Komplikovaný osobní život (ženy, soudní procesy, bankrot) Ke konci života zhoršené vztahy s klienty, umírá v chudobě

Čím je Rembrandt výjimečný Temnosvit Jeho nejvýraznější malířský prostředek Rozsáhlé dílo 800 obrazů 300 grafických listů 2000 kreseb Vynikající kreslíř a grafik

Dílo Autoportréty Portréty Žánrové výjevy Biblické výjevy Mytologické výjevy Krajiny

1640,1661,1669

Podobným typem je Anatomie Doktora Deymana Podobným typem je Anatomie Doktora Deymana.(1656 Rijksmuseum Amsterodam) Tento doktor na katedře anatomie amsterodamské univerzity dává lekci anatomie mozku. Kompozice inspirována Mrtvým Kristem Andrei Mantegny. Dnes pouze fragment, tři čtvrtiny stráveny požárem na konci 18. století.

Co bylo o Rembrandtovi řečeno „Byl to člověk výjimečně aktivní a vytrvalý. Kdyby uměl udržovat dobré vztahy s lidmi a rozumně rozhodovat o svých záležitostech, určitě by mohl ještě mnohonásobně rozmnožit své statky.“ Joachim Sandrart „Rembrandt je jediný malíř, který si mohl dovolit míchat bláto s leskem očí, oheň s popelem, nebo také přikázat, aby se růžová nebo bleděmodrá barva na závoji blýskala stejně svěže jako květina.“ Elie Faure „Rembrandt dokáže noc proměnit v den.“ Eugene Fromentin „Rembrandt neztvárňuje to, co má, on přivolává to, po čem touží.“ André Malraux „Rembrandta můžeme po právu nazvat čarodějem. Není to totiž vůbec lehké povolání.“ Van Gogh