Přídavná jména pravopis koncovek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Číslovky SKLOŇOVÁNÍ DVA, OBA, TŘI, ČTYŘI
Přídavná jména TVOŘENÍ TVARŮ
Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Neohebné slovní druhy nedají se „ohýbat“ (skloňovat/časovat)
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Přídavná jména - opakování
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
Přídavná jména přivlastňovací
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Třídění a vzory přídavných jmen
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Podstatná jména obecná a vlastní (OPAKOVÁNÍ A PROCVIČOVÁNÍ)
Podstatná jména Mluvnické kategorie; konkrétní a abstraktní
Gramatika Přídavná jména II
DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN Mgr. Michal Oblouk.
Ohebné slovní druhy PROCVIČOVÁNÍ 1.ROZLIŠTE PŘÍDAVNÁ JMÉNA T/M/P.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Přídavná jména přivlastňovací
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁPOR SLOVNÍ, MLUVNICKÝ.
VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA ADJEKTIVA
stůl - pes - bída - zlost - láska -
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_72.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přídavná jména DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN
SLOVNÍ DRUHY.
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
Druhy přídavných jmen 6. ročník.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k probrání nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Jana Šulcová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_27CJ_5_PŘJM
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Transkript prezentace:

Přídavná jména pravopis koncovek Přídavná jména tvrdá složené tvary v koncovkách píšeme -ý (nový dům, novým, nových, novými) -i píšeme pouze v 1. a 5.p.č.mn.r.mužs.živ. (noví obyvatelé, noví obyvatelé!) -ými pouze v 7.p.č.mn. (novými obyvateli/domy) jmenné tvary -i pouze v 1.p.č.mn.r.mužs.živ. (muži jsou zdrávi) -y v 1.p.č.mn.r.mužs.než. a r.žens. (výsledky jsou známy, dívky jsou známy)

Přídavná jména pravopis koncovek Přídavná jména měkká v koncovkách píšeme jen měkké i (cizí chlapec, cizí dívka, cizí dítě, cizí lidé, s cizími lidmi) Přídavná jména přivlastňovací v koncovkách píšeme -i pouze v 1. a 5.p.č.mn.r.mužs.živ. (tatínkovi kamarádi) v ostatních koncovkách -y/-ý (tatínkových kamarádů, tatínkovým kamarádům, tatínkovy kamarády, tatínkových kamarádech) -ými v 7.p.č.mn. (tatínkovými kamarády)

Procvičování Doplňte do vět i/í, y/ý. Přiběhl k nám mal_ chlapec. Výletníci šli bos_. Dívky byly zvědav_ na program. Jedli jsme hověz_ polévku s játrov_m_ knedlíčky. Na dvoře štěkají sousedov_ ps_. Přes plot jsme krmili sousedov_ ps_. Drav_ ptáci slouží k lovu. Bratrov_ přátelé jsou sportovci. Pozvali jsme bratrov_ přátele. V dutině stromu hnízdilo několik sov_ch mláďat.

Procvičování Doplňte do vět i/í, y/ý. Přiběhl k nám malý chlapec. Výletníci šli bosi. Dívky byly zvědavy na program. Jedli jsme hovězí polévku s játrovými knedlíčky. Na dvoře štěkají sousedovi psi. Přes plot jsme krmili sousedovy psy. Draví ptáci slouží k lovu. Bratrovi přátelé jsou sportovci. Pozvali jsme bratrovy přátele. V dutině stromu hnízdilo několik sovích mláďat.

Digitální učební materiál: Autor: Mgr.Petra Adamčíková Stupeň a typ vzdělávání: 2.stupeň ZŠ Ročník: šestý Předmět: český jazyk Počet vyuč.hodin: 1 Škola : ZŠ a MŠ L.Kuby 48, 370 07 České Budějovice Vytvořeno: srpen 2011 Druh uč.materiálu – prezentace –Microsoft PowerPoint-výklad a procvičování Školní rok 2011/12 a dále Registrační číslo: 7_I_6_Čj

Zdroje Krausová,Z., Teršová,R.,Český jazyk 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia 1.vydání.Plzeň:Nakladatelství Fraus,2003.136s. ISBN 80-7238-206-3 Styblík,V., Čechová,M., Hauser,P., Hošnová,E.,Český jazyk pro 6.ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií 2.vydání.Praha: SPN , 2001.176s.ISBN 80-7235-148-6 Seifertová,A.,Cvičebnice k učebnicím českého jazyka pro 6.-9.ročník ZŠ 2.vydání.Hájek Studio BLUG 2006.207s.154-00-26