Volba povolání postřehy, postupy, doporučení…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaměstnání 2. ročník tříletého studia č. 272 Dana Kubelková
Advertisements

ADVENT 2012 Bůh přichází ke mně – já přicházím k Bohu
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Pedagogika volného času (VČ)
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
Taurea v číslech ( a nekončíme!)  10 let  11 zorganizovaných akcí (8 světů, 3 themy, 1 bitva)  4 „nezorganizované“ akce ;)  2 plánované akce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Komunikace.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Určeno rodičům Odkazy na informační zdroje VOLBA POVOLÁNÍ
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Struktura Romana Straussová
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Technologie.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Každé povolání si žádá své
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Checklandova metodologie
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Poradenství poskytované úřady práce.  Poradenství pro zaměstnavatele  Výběr uchazečů  Poskytování informací  Další  Poradenství pro nezaměstnané.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Centrum jazykového vzdělávání Language Centre. VZNIK A ČINNOST CJV bylo zřízeno rozhodnutím Akademického senátu Fakulty humanitních studií na návrh děkanky.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Klíčová aktivita 03 Nejlepší učebnou je pracoviště Realizátor bfz o.p.s. Provaznická 425/ CHEB Individuální projekt města Chebu na změnu situace.
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Nové možnosti ISA+ a jejich využití v kariérovém poradenství Mgr. Pavlína Šťastnová,
Poradna pro oběti násilí – Programy zaměřené na práci s dětmi jako svědky domácího násilí Mgr. Petr Oroszy Centrum nové naděje Frýdek-Místek
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
B Y O D Otázky, které nastolily dva roky experimentálního ověřování projektu BYOD – Vzděláváme pro budoucnost Studijní materiál v rámci projektu Informační.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Kariérové poradenství v českém středním školství
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
Volba povolání postřehy, postupy, doporučení…
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Práce se selhávajícím žákem
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Metody a techniky výzkumu II.
Pokročilé metody speciální pedagogiky
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Transkript prezentace:

Volba povolání postřehy, postupy, doporučení… IPS informační a poradenské středisko pro volbu a změnu povolání Žďár nad Sázavou Volba povolání postřehy, postupy, doporučení…

Soubor „Poselství z IPS“ Začátek IPS – 1995 Heslo: Ano, toto mě zajímá. První zlom – cca rok 2002 Heslo: Nikdo mě neslyší, potřebuji sdělit názor. Druhý zlom – cca rok 2010 Heslo: V tomto světě nemám prostor. Nevím, co po mně chcete a proč. Třetí zlom – cca rok 2013 Heslo: Potřebuji vysvětlení. Toto se mě opravdu týká? Ale raději NERUŠIT!

Co bylo typické pro jednotlivé etapy? Začátek IPS 1995 Hledání rovnováhy mezi mnou a povoláním 5 základních bodů Pracovní činnosti Pracovní prostředky Vlivy pracovního prostředí Zdravotní omezení Osobnostní předpoklady

1. zlom – 2002 Nikdo mě neslyší, potřebuji sdělit názor. Potřeba sdělování obav, pocitů, názorů ……

Cíl: Startujeme MOTIVACI !!! 2. zlom 2010 V tomto světě nemám prostor. Nevím, co po mně chcete a proč. 75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika 75-41-M/01 Sociální činnost Sledovat, zda žák informacím rozumí, zda přijmul, že daná informace má pro něj význam! Cíl: Startujeme MOTIVACI !!!

3. zlom 2013 - Potřebuji vysvětlení. Toto se mě opravdu týká 3. zlom 2013 - Potřebuji vysvětlení. Toto se mě opravdu týká? Ale raději nerušit! ZAHLUŠENI DOBOU! Co žáky uvede do pozornosti Důraz na realitu: Realita se jich týká již dnes! Příběhy budoucích absolventů (např. skupinka cukrářů, kuchařů). Příběhy nezaměstnaných. Samostatné práce: Např. Hledání v informacích, orientace v informacích. Úvahy nad zadanou otázkou. Statistiky, práce s čísly….. aj.

Malé zamyšlení – v heslech Jakou dobu žijeme? Co formuje naše děti? V čem i my jsme podlehli nové době? Jak rozumí děti dnešní době? …….. je třeba se zastavit a udělat každý za sebe malou INVENTURU Volba povolání

MNOHDY pro dítě DLOUHÁ a náročná cesta JE TO PRAVDA????   Žák je seznamován s podstatou volby povolání. Znají ji rodiče? Žák dostává odkazy na internetové portály. Ví o nich rodiče? Žák je veden k tomu, aby uměl informace vyhledávat. Umí to i rodiče? Žák je veden k tomu, aby informacím rozuměl. Jak si je vysvětlují rodiče? Žák je veden k přemýšlení o sobě. Znají své dítě rodiče? Žák se seznamuje s profesemi a jejich náročností. Seznamují se s nimi i rodiče? Žákovi je umožňováno vyslovit své obavy, představy, přání… A co rodiče? Žákovi jsou předávány informace o školách a oborech. Jak s nimi pracují rodiče? K žákovi jsou vysílána slova o zodpovědné volbě povolání. Jak jí chápou rodiče? Žákovi jsou předkládány informace z trhu práce. Dostanou se i k rodičům? Žák slyší o dopadech nesprávné volby povolání. Slyší je i rodiče? Žák se dozvídá o příbězích nezaměstnaných a jejich nové cestě k volbě či změně povolání. A co rodiče? Žák/dítě Rodiče MNOHDY pro dítě DLOUHÁ a náročná cesta

Neocitá se žák v mnohých dalších situacích sám a nepochopen?? Žák se může rozhodnout na základě těchto a dalších informací. Dokáže je sám zpracovat, pochopit a cíleně využít? Neocitá se žák v mnohých dalších situacích sám a nepochopen??

Trocha návodu se určitě vyplatí! …. a co rodiče?? Nejsou v něčem také sami?? Není mnohdy jejich pasivita zaviněna tím, že nevědí?? Mohou se ptát!!! Vědí na co??? PŘEDSTAVTE SI, že volba povolání je takovým mechanismem bez návodu. Zkuste ho uvést do pohybu a ještě si přejte, aby jel hladce a bez skřípání. Trocha návodu se určitě vyplatí! Kouzlo začátku

Dosažení funkčního trojúhelníku dítě - žák škola rodiče

Volba povolání kreativně Zapojit rodiče Návrat hodnot Volba povolání kreativně Vznik malé IPS na každé ZŠ

Staré končí, je prostor pro nové. Otevírá se šance vstoupit do „HRY!“

Další vykročení IPS vůči ZŠ 5 center Další vykročení IPS vůči ZŠ Co je rozpracované! - Výběr ZŠ v regionu (v regionu 1 centrum) Předání tištěných infor. souborů o povoláních na vybrané ZŠ (povolání dle pracoviště) Plán na setkání zástupců 5ti center na podzim tohoto roku Nabídka akredit. vzděl. programu pro vyučující ZŠ - „Vedeme žáka k volbě povolání“

Dosažení cíle: Volba povolání kreativně V I Z E Rozšíření základního materiálu na všechny ZŠ Doplňování základního materiálu skrze vlastní tvorbu žáků Dosažení cíle: Volba povolání kreativně Spitzer Manfred, DIGITÁLNÍ DEMENCE. 1. vyd. Brno. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-872-7

Veřejná komunikace ve věku zábavy Jerry Mander, Čtyři důvody pro zrušení televize. Vydavatelství DOPLŇEK Ivo Toman, Debordelizace hlavy – Zprimitivněte k úspěchu. Neil Postman, Ubavit se k smrti Veřejná komunikace ve věku zábavy Děkuji za pozornost Jaroslava Synková