Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 11.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.9.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 28. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Úvod do podnikových financí
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Daň z přidané hodnoty a její účtování
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náklady a výnosy.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 22. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EVIDENCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Úvod do podnikových financí
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Účtování DPH účet 343.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Účtování DPH účet 343.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 10. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0125 Téma: Tvorba ceny Anotace: Prezentace seznamuje studenty s pojmy v oblasti cenové politiky, objasňuje pojem a význam ceny, blíže pak představuje metody tvorby ceny, které se v současné době nejčastěji používají.

TVORBA CENY Cena je podle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, definována jako peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží dle § 2-13 nebo zjištěná dle zvláštního předpisu. Cena je částka, která je požadována, nabízena nebo zaplacena za zboží nebo služby. Cena zaplacená za zboží či služby nemusí mít vztah k hodnotě, kterou zboží nebo službám mohou připisovat jiní. V obecné ekonomické teorii je cena definovaná jako prostředek směny vyjádřený v penězích.

Význam ceny Podává informaci o výši tržeb z prodeje výrobků či služeb, které podnik na trhu nabízí. Častým jevem je, že množství zboží, které zákazníci kupují, závisí na ceně zboží. Často platí, že vyšší cena zákazníka odradí, naopak nižší cena zákazníka přiláká. Neplatí však vždy!

Cíle podniku při stanovení ceny Dosažení zisku Maximalizace zisku Tržní podíl Růst objemu prodeje Návratnost investic Špičková kvalita výrobku

Stanovení ceny podle cen konkurenčních výrobků. Tvorba ceny Metody stanovení ceny Podle zákazníka Podle konkurence Podle nákladů Podniky odhadují výši ceny podle poptávky. Vychází z toho, že zákazník hodnotí vlastnosti produktu. Stanovení ceny podle cen konkurenčních výrobků. Cena = náklady + zisk

Stanovení ceny podle zákazníka Ke zjištění ceny je vhodný průzkum mezi zákazníky. Klademe například tyto dotazy: Jakou cenu jste ochoten maximálně zaplatit? Jaká cena je pro Vás přijatelná?

Stanovení ceny podle konkurence Cena může být stanovena: Nižší než je průměrná cena Stejná jako průměrná cena Vyšší než je průměrná cena

Stanovení ceny podle nákladů Cena se stanoví tzv. kalkulací, tj. tak, že se sečtou všechny vynaložené náklady a připočítá se zisk výrobce k prodejní ceně se v případě plátce DPH navíc připočítá sazba DPH

Ceny stejného produktu se mohou lišit, např. podle: místa prodeje zákazníků období způsobu placení doby, po kterou je výrobek na trhu výprodejních akcí

Použité zdroje: Vlastní tvorba autora