Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Dělení hornin Podle vzniku.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Nerudní suroviny 5. ročník
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Horniny a nerosty Pří_051_Rozmanitost přírody_Horniny a nerosty
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Nerostné bohatství 4. ročník
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
2. část – neživá příroda Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Kameny Dělíme na NEROSTY a HORNINY Mají jedno chemické složení. Se skládají z několika nerostů. SŮL KAMENNÁ (NaCl)ŽULA ČESKÝ GRANÁTPÍSKOVEC KŘEMENVÁPENEC.
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Kameny Dělíme na NEROSTY a HORNINY Mají jedno chemické složení. Se skládají z několika nerostů. SŮL KAMENNÁ (Na Cl)ŽULA ČESKÝ GRANÁTPÍSKOVEC KŘEMENVÁPENEC.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
HORNINY A NEROSTY.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
Název materiálu: Nerostné suroviny
Nerudní suroviny 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Autor: Andrea Kolářová
Usazené horniny = sedimenty
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ORGANOGENNÍ USAZENINY
Transkript prezentace:

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Horniny a nerosty Klíčová slova: suroviny, sůl kamenná, křemen, živec, slída, železná ruda, žula, pískovec, břidlice, vápenec Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.10.3.Horniny a nerosty ANOTACE: materiál slouží k osvojení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli Duben 2012

 Metodické pokyny jsou uvedeny na stránce, nebo se žáci řídí přímo pokyny učitele, který odpovídá také za průběh vyučovací hodiny.

na našem území

NEROSTYHORNINY  Ne ž ivé p ř írodniny  R ů zná podoba, povrch, zbarvení  Tvo ř ené jednou chemickou slou č eninou  Č asto d ů le ž ité hospodá ř ské suroviny  Jsou slo ž eny z nerost ů  Získáváme je v lomech nebo hlubinných dolech  D ů le ž ité pro naše hospodá ř ství

S Ů L KAMENNÁ VYT ĚŽ ENÁ S Ů L:  D ů le ž itá slo ž ka naší potravy  Získává se : v solných dolech, odpa ř ováním mo ř ské vody

Č ESKÝ GRANÁT OBRÁZEK Č ESKÉHO GRANÁTU  Drahý kámen  Brousí se  Výroba šperk ů

K Ř EMEN K Ř IŠ Ť ÁL – KRYSTALICKÝ OXID K Ř EMI Č ITÝ  Tvrdý nerost  V ě tšinou bílá barva  Pou ž ití:stavebnictví, výroba skla

Ž IVECDRASELNÝ Ž IVEC  Šedý,r ůž ový, ž lutavý  Vyu ž ití: p ř i výrob ě porcelánu

SLÍDA DETAIL NA SLÍDU - MUSKOVIT  Lesklý nerost  Neho ř lavý  Vyu ž ití: do omítek dom ů, elektrotechnický pr ů mysl

Ž ELEZNÉ RUDY  Magnetovec, krevel  Vyu ž ití: výroba ž eleza

Ž ULAVZOREK Ž ULY  Tvrdá hornina  T ěž í se v povrchových lomech  Vyu ž ití: stavebnictví, obklady dom ů, dla ž ební kostky, h ř bitovní desky, drtí se na št ě rk

PÍSKOVEC PÍSKOVCOVÝ ÚTVAR NEDALEKO PRAV Č ICKÉ BRÁNY Pevná hornina Vznikla ze zrnek písku stmelených jílem Písek: slo ž en ze zrnek r ů zných nerost ů a hornin, které vlivem v ě tru, vod, mrazu, slunce zv ě trávají a rozpadají se Písek: bagruje se ze dna ř ek, t ěž í se v pískovnách

B Ř IDLICE B Ř IDLICOVÁ ST Ř EŠNÍ KRYTINA  Šedo č erná  Dá se štípat  Láme se v lomech  Vyu ž ití: pokrytí st ř ech hrad ů, kostel ů, obytných dom ů

VÁPENEC VÁPENEC V TURECKÉM PAMUKKALE  Tvo ř í celá poho ř í ( Moravský kras, Č eský kras)  T ěž í se v lomech  Pou ž ití: stavebnictví, hutnictví, chemický pr ů mysl, výroba vápna a cement

UHLÍ  D ů le ž itá surovina  Vznik z nahromad ě ných prav ě kých rostli n  Kamenné uhlí: starší, ulo ž ené hluboko, t ěž ba v hlubinných dolech  Hn ě dé uhlí: mladší, tém ěř na povrchu, t ěž ba v povrchových lomech

 Nerostné bohatství si musíme chránit  Nelze ho obnovit

      PG PG       Štiková V., Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy, Brno: Nová škola.  2002.ISBN