Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: 05. 09. 2012 Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

OPAKOVÁNÍ VLASTIVĚDY - TEST
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_PŘ.9.27 –VÝVOJ ČLOVĚKA– pracovní list
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
Pravěk.
člověk vzpřímený Homo erectus
6. ročník Pravěk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
VY__III/2__ INOVACE__108 Dějepis Pravěk na území Čech a Moravy.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORAGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_PRAVĚK.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Čtvrtohory vývoj člověka
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
ARCHEOLOGICKÉ NÁLEZY Starší doba kamenná Dějepis 6.roč. Mgr. Renata Šimková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravěk 6.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Úvod do předmětu historie a pravěk, test znalostí Téma: Pravěk, kvíz Metodický list/anotace: test znalostí formou soutěže mezi žáky, otázky jsou bodované, vítězí ten, kdo nasbírá nejvíc bodů – možnost soutěžit ve skupinách

a) teorie o vývoji člověka z opice b) teorie postupného vývoje jednotlivých druhů c) teorie vnímající člověka jako boží stvoření d) cestopisu po Africe

a) střední doba kamenná b) mladší doba kamenná c) starší doba kamenná d) pozdní doba kamenná

a) kosterní pozůstatky b) pravěké nástěnné malby c) různé druhy zbraní d) královské korunovační klenoty

a) člověk statečný b) člověk moudrý c) člověk vzpřímený d) člověk zručný

a) archeologickým vykopávkám v Mikulově b) skalním malbám v jeskyni Lascaux ve Francii c) jeskyni Altamira ve Španělsku d) nalezišti v Třísově u Českých Budějovic

a) 4,5 mld. let b) 5,5 mld. let c) 4,5 mil. let d) 3,5 mld. let

a) doba bronzová, doba kamenná, doba železná b) doba kamenná, doba bronzová, doba železná c) doba železná, doba bronzová, doba kamenná d) doba kamenná, doba železná, doba bronzová

a) brousek b) kamenná sekyrka c) pěstní klín d) sekáček a škrabadlo

a) se zabývá člověkem, lidskými společnostmi, kulturami a lidstvem vůbec b) studuje minulé lidské společnosti prostřednictvím archeologických pramenů c) studuje vývoj pravěkých rostlin a živočichů na Zemi na základě fosilních záznamů d) zkoumá život v nejširším slova smyslu, zabývá se organismy a vším, co s nimi souvisí

a) zvětšení mozkové části lebky b) postavení palce u ruky, obratnost prstů c) vzpřímení postavy, ztráta srsti d) pohlavní rozdíly mezi mužem a ženou

a) prvek, který se nachází v přírodě b) slitina olova a mědi c) slitina mědi a cínu d) látka, kterou lze získat ze železa

a) je forma společnosti, kde vládne žena, matka b) je forma společnosti, kde vládne nejméně 10 mužů, mají výsadní postavení a věnují se lovu c) je forma hierarchie ve společnosti, lidé jsou rozděleni do společenských „pater“ d) vláda otce, je forma společnosti, kde vládne muž. Má primární zodpovědnost za její blaho a prosperitu

a) zavodňováním pouští b) vysušováním bažin c) žďářením a mýcením d) kradením jiné tlupě

a) zakládáním velkých městských států b) objevem prvních písemných památek c) jakmile člověk začal používat řeč d) stěhováním národů

a) nauka o pečetích b) věda o písmu c) nauka o vlajkách a praporech d) věda o důležitých dokumentech

a) jeskyně Šipka na Moravě b) Věstonická venuše c) kostra mamuta u Kolína d) nádoba s lineární keramikou

a) člověk v době bronzové ještě neznal oheň b) k nejznámějším nalezištím patří Cro-Magnon ve Francii c) Homo sapiens pohřbíval své mrtvé d) pravěké dějiny se vyvíjí nerovnoměrně a nekončí naráz

a) kolonie b) oppidum c) pevnost d) keltské sídliště

a) při svojí snaze přežít, začal člověk používat nástroje b) co člověk viděl v okolí nebo u sousedů, to si přisvojil c) člověk byl plně závislý na přírodě, sbíral divoce rostoucí plodiny a lovil zvířata, zemědělství neexistovalo d) člověk se v této době živil již obchodem s okolními lidmi

a) sfragistika b) diplomatika c) heraldika d) numismatika

PhDr. Štěpánková, Alena, Mgr. Slepička, Pavel: Odmaturuj z dějepisu 1, Didaktis 2006, ISBN PhDr. Štěpánková, Alena, Mgr. Slepička, Pavel: Odmaturuj z dějepisu 1, Didaktis 2006, ISBN