Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.06 Název pro školu:
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.04 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.07 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.11 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.19 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.08 Název pro školu:EU CH 08 Název materiálu:Voda Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
H L O D A V C I.
VY_32_INOVACE_15_Kachna divoká Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.400/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.11 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.15 Název pro školu:
Název: Biologie živočichů, Poznávací zkoušení - Ryby našeho regionu
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.16 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.07 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Obratlovci -HLODAVCI-
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.02 Název pro školu:EU CH 02 Název materiálu:Atom Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací oborChemie Anotace:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.06 Název pro školu:EU CH 06 Název materiálu:Směsi stejnorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Savci – řád hlodavci (zástupci 3)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.06 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 06 Název materiálu:Clothes Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací oblast:Cizí.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.19 Název pro školu:EU CH 19 Název materiálu:Anorganické kyseliny Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.12 Název pro školu:EU CH 12 Název materiálu:Ochranné pomůcky Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Pesticidy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Průšová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.01 Název pro školu:EU CH 01 Název materiálu:Těleso, látka Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Savci – řád hlodavci (zástupci 3) Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.14 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 14 Název materiálu:Easter Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.08 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 08 Název materiálu:Domestic animals Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
HLODAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Transkript prezentace:

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu: EU PŘ 08 Název materiálu: Vnější parazité člověka - obratlovci Autor: Mgr. Petra Bainarová Vzdělávací obor: Přírodopis Anotace: Pomocí prezentace se žáci seznámí s běžnými druhy vnějších parazitů člověka a se způsobem obrany proti těmto živočichům. Klíčová slova: Parazit, potkan, krysa, prevence, konkurence Druh učebního materiálu: Výuková prezentace Očekávaný výstup: Žák zná druhy vnějších parazitů, kteří konkurují člověku v nárocích na potravu. Zná rozdíly mezi krysou a potkanem. Věková skupina: 12-13 let Ověřeno dne: 29.11.2012 Třída: VII. B, 19 žáků, 13 chlapců, 6 dívek, SVP 0, 0 chlapci, 0 dívky

Vnější parazité člověka obratlovci

Z obratlovců žijí v blízkosti člověka především hlodavci ZOPAKUJ SI: Nejpočetnější řad mezi savci Přední zuby jsou přeměněné v hlodáky Hlodáky mají přední stranu pokrytou tvrdou sklovinou a zadní stranu mnohem měkčí zubovinou Díky většímu obrušování měkčí zadní části si zuby udržují stále ostrou hranu Obr.2

Myš domácí Obrana: Rychlé pohlavní dospívání a rozmnožování Až 6 vrhů za rok po 8 mláďatech Množí se hlavně tam, kde se uchovávají potraviny nebo obilí – stodoly, sýpky, skladiště, … Můžou přenášet nemoci Protože se živí potravinami, které člověku znehodnocují konkurují člověku v nárocích na potravu 1. kočka domácí 2. pasti Obrana: Obr.3

Krysa obecná Obrana: Je větší než myš domácí Šedohnědá barva Od potkana se liší tím, že obývá suché prostředí – sýpky, skladiště, atd. Nesnáší vodu Má dlouhý ocas, který je delší než její tělo Velké ušní boltce pasti Obrana: Obr.4

Krysa potkan Obrana: Je mohutnější než krysa Má tmavší barvu Od krysy se liší tím, že miluje vlhké prostředí Obývá kanály, vodní stoky, dobře plave!!! Má kratší ocas Menší ušní boltce 1. Udržování čistoty 2. Odklízení odpadků 3. Jedy, pasti Obrana: Obr.5

Rozdíly mezi krysou a potkanem: Obr.6

Opakování V čem spočívá prevence před množením potkanů nebo krys? 2. Vypiš rozdíly mezi potkanem a krysou

řešení 1. Udržování čistoty kolem obydlí, včasný odvoz odpadků, kočka domácí 2. Krysa má delší ocas a větší ušní boltce. Žije v suchém prostředí, zatímco potkan ve vlhkém prostředí. Potkan je výborný plavec!

Použitá literatura a internetové zdroje: Obr.1: DJATMIKO, V.a.. wikimedia commons [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mus_muscul_061113_tdp.jpg?uselang=cs Obr.2: FLATEN, Magne. wikipedie [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mus_musculus_front_teeth.jpg Obr.3: NEZNÁMÝ. wikipedie [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:House_mouse.jpg Obr.4: ZELL, H.. wikipedie [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rattus_rattus_01.JPG Obr.5: MCKENNA, Reg. wikipedie [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:WildRat.jpg Obr.6: PACKA. wikipedie [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rattus_rattus_vs._norvegicus_CS.png