století vznik kapitalistické společnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osvícenství v českých zemích a počátky NO
Advertisements

I. Osvícenský absolutismus
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Vzdělanost, literatura a hudba 18. století
2. polovina 18. století osvícenství VĚK ROZUMU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Osvícenství.
Evropa po třicetileté válce
rovnost, demokracie, tolerance, přesvědčení o nevyhnutelnosti pokroku
Základní typy monarchií
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Číslo v digitálním archivu školy
Co to je osvícenství Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
 2. polovina 18. století  člověk se má řídit spíše rozumem než vírou  má být tolerantní  smyslem života je důstojnější život na zemi  viz učivo literatury.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Obecná charakteristika Architektura
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Vyber , co sem nepatří absolutismus osvícenství despocie
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Závěr 18. století – poč. 19. století
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
MARIE TEREZIE JOSEF II..
Období vlády Jagellonců a Habsburků v českých zemích
Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/Vl01
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Katedra historie FP TUL
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
OSVÍCENSTVÍ opakování. 1. Co je to osvícenství? 2. Na co kladou osvícenci důraz?
Osvícenství VĚK ROZUMU.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Klasicismus a osvícenství
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Stát Definice, funkce, typy.
OSVÍCENSTVÍ.
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Habsburská monarchie a české země v 18. století
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
KLASICISMUS.
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Osvícenství.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Osvícenství, klasicismus
Vznik Rakouska - Uherska A život jeho obyvatel přijala habsburská říše nový název Rakousko – Uhersko se společným panovníkem Františkem Josefem.
Transkript prezentace:

18.-19.století vznik kapitalistické společnosti rozvoj průmyslu a obchodu technický a civilizační pokrok parlamentní způsob vlády vznik nových vrstev společnosti vznik obrovských impérií

OSVÍCENSTVÍ (18.st.) ENCYKLOPEDIE ČLOVĚK JE OD PŘIROZENOSTI DOBRÝ, ALE KAZÍ JEJ SPOLEČNOST. ENCYKLOPEDIE DENIS DIDEROT JEAN-JACQUES ROUSSEAU

hlásá, že člověk se řídí svým rozumem je tolerantní smyslem života je důstojný život na zemi

VYNÁLEZY bratři Montgolfierové – horkovzdušný balón James Watt – parní stroj Isaac Newton – zemská přitažlivost (gravitace) B.Pascal – mechanická kalkulačka, tlak vzduchu Carl Linné – třídění rostlin a živočichů do tříd A.Volta – elektrický článek (baterie)

Encyklopedie – velká kniha, která zahrnovala veškeré tehdejší poznatky (autoři např.Diderot, Rousseau, Voltaire) NÁZORY NA SPOLEČNOST J.Locke – moc nepochází od Boha, ale z lidu, lidé mají právo povstat proti vládě, která jim ubližuje Montesquieu – rozdělil moc ve státě – na zákonodárnou, výkonnou a soudní

OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS -         osvícenské myšlenky měly vliv i na konání panovníků (rakouský císař Josef II., pruský král Fridrich II., ruská carevna Kateřina II.) -         nejen nákladná reprezentace ve prospěch svého rodu, ale i plnění vladařských povinností, panovník = služebník státu -         reformy – hospodářské (zavedení cla, jednotné míry a váhy) a společenské (tolerance různých náboženství, povinná školní docházka)

ŽIVOT A KULTURA většinu obyvatel (venkované) myšlenky osvícenství nezasáhly a žili nadále všedními starostmi – - obstarávání základních životních a duchovních potřeb - barokní katolická (okázalejší) zbožnost nebo střízlivější protestantská zbožnost

napodobování životního stylu francouzského dvora – paruky, oblékání, francouzština, nákladné zámecké stavby, francouzská komedie, italská opera, geniální skladatel Wolfgang Amadeus Mozart

- stavební slohy: rokoko – zdobný, barevný sloh navazující na baroko klasicismus – uklidnění, pravidelnost, vzor v antice - vznik národních literatur – knihy v národních jazycích určeny pro měšťany (Goethe)

ÚKOLY 1.Porovnej barokní a klasicistní styl a stručně popiš rozdíly. 2.Najdi typické znaky pro klasicistní stavební sloh. 3.Namaluj jednu barokní nebo klasicistní stavbu.