DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení Internát DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 ŠKOLA Kuchyně, jídelna, prádelna. Tělovična Cíle působení Hlavním cílem působení na děti v DDŠ je resocializační a reedukační činnost za předpokladu maximální eliminace celkové odtrženosti ústavního prostředí od civilního neústavního světa. Celoročně jsou pořádány kulturně-vzdělávací, ozdravné i sportovně zaměřené akce a pobyty pro děti. Z mimoškolní činnosti jsou velmi oblíbené také tzv. blokové dny.
Základní škola při DDŠ Měcholupy 2 Výuka probíhá nejčastěji v 5. až 9. ročníku podle RVP ZV i RVP ZV s přílohou upravující vzdělávání žáků s LMP. Škola je malotřídního typu, v jedné třídě jsou vyučovány 1, 2, někdy 3, výjimečně i 4 ročníky najednou, max. však 12 žáků. Rozložení tříd se každoročně mění dle aktuálního složení dětí. Mottem ŠVP Základní školy Měcholupy 2 je výrok Alberta Einsteina: „Není hanbou nevědět, hanbou je nechtít se nic naučit.“
Areál DDŠ Měcholupy 2 INTERNÁT Čáp - znak DDŠ Měcholupy 2 Prádelna KUCHYNĚ Prádelna INTERNÁT JÍDELNA INTERNÁT
Internát DDŠ Měcholupy 2 Pokoj Obývací pokoj Jídelna WC Sprchy
Dětský domov se školou Měcholupy 2 Hřiště na míčové hry. Fotbalové hřiště.
Základní škola při DDŠ Měcholupy Třídy jsou vybavené jako učebny hudební výchovy, zeměpisu, přírodopisu a rodinné výchovy.
Základní škola při DDŠ Měcholupy K výuce se dále využívá: počítačová učebna s 9 počítači, tělocvična, posilovna, cvičná kuchyňka, výtvarný ateliér, školní dílna, venkovní bazén…
Základní škola při DDŠ Měcholupy Specifikem školy je terapeutický koutek, který slouží jako: neutrální území pro řešení konfliktních či problémových situací (oblíbené jsou besedy u kulatého stolu). sklad výtvarných potřeb, prostor pro uklidnění, místo pro odpočinek či četbu, příruční knihovna, apod.
Prioritní cíle ZŠ při DDŠ Měcholupy Obnovení důvěry v učitele, náprava vztahu ke škole a ke vzdělávání. Formování osobnosti žáka (charakter je důležitější než znalosti). Individuální přístup (navázání na aktuální znalosti). Vytvoření návyku, že docházka do školy je samozřejmostí a nutností. Projekt "Stromy a lidé"
Inovativní přístupy na ZŠ Měcholupy Edukační hra „STOPOVANÁ“ 2. rybník „Místo, kde žijeme.“ 1. sýpka 3. Pomník T. G. M. 6. Fotbalové hřiště 5.Kaple sv. Apoleny 4. Zastávka ČSAD
Inovativní přístupy na ZŠ Měcholupy Exkurze a návštěvy památek, kin, divadel, výstav, muzeí, kulturních i sportovních akcí.
Možnosti inovativních přístupů ve výuce žáků v DDŠ Závěr Po příchodu do DDŠ většinou děti dosahují horších výsledků než jsou jejich faktické možnosti, mají často negativní vztah ke škole, k pedagogům i k učení. Při vhodném vedení výuky a s pomocí zaváděných inovativních prvků ve vyučování je možné žáky pro vzdělání opět získat.