Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Prostředí tabulkového kalkulátoru, základní operace Vypracoval : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
EXCEL 2010 Zadávání data a času. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
KVETE A VONÍ VY_32_INOVACE_Čt z 1
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
STATIKA TĚLES Název školy
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba vzorců Vypracoval: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
MOCNINY s přirozeným exponentem
EXCEL 2010 Zadávání jednoduchých číselných a textových hodnot.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EXCEL 2010 Zadávání jednoduchých číselných a textových hodnot 2. část.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Rozklad mnohočlenů na součin
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DUM - Digitální Učební Materiál
Inf Tabulkový procesor
Relativní a absolutní odkazy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Rozklad mnohočlenů na součin
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Informační technologie Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 15 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: MS Excel – mocniny a odmocniny Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: MS Excel, formát buňky, formát čísla Cílová skupina: žáci 2. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se seznámí s výpočty mocnin a odmocnin v aplikaci MS Excel.

Metodický list/anotace Prezentace seznamuje žáky s různými způsoby výpočtů mocnin a odmocnin v aplikaci MS Excel. Prezentace obsahuje také řešený příklad. Datum vytvoření: 10. června 2013

MS Excel – mocniny a odmocniny

Úvod Jedno z nejběžnějších využití tabulkového procesoru Microsoft Excel jsou matematické výpočty. MS Excel k tomuto účelu disponuje celou desítkami nejrůznějších matematických funkcí, z nichž některé si postupně představíme. Jako zcela první jsme si již v jedné z předcházejících prezentací představili funkci „automatický součet“. V této prezentaci se zatím také nebudeme pouštět do ničeho příliš složitého, a podíváme se na to, jak se v Excelu počítají mocniny a odmocniny.

Umocňování Mocniny lze v Excelu zadávat dvěma způsoby. První z nich je pomocí symbolu „^“. Výraz bychom tak v Excelu zapsali jako =2^2+3^2. U tohoto způsobu zápisu je však potřeba mít na paměti, že v souladu s běžnými matematickými zvyklostmi má umocňování přednost před sčítáním, odečítáním či násobením a dělením, a proto se někdy neobejdeme bez závorek. Například výraz musíme v Excelu zapsat jako =2^(5+2), protože bez závorek by nám umocnil jen 2 5 a teprve pak by k výsledku připočetl 2.

Umocňování Druhou možností je zadání mocniny pomocí funkce „power“. Tuto funkci je možné zadat přes tlačítko vložit funkci f x (blíže o tomto způsobu zadávání viz lekce o funkcích), ovšem většinou je rychlejší zápis přímo z klávesnice. Při ručním zápisu musíme do závorky za název funkce uvést dva argumenty oddělené středníkem: „číslo“, což je základ mocniny, a „mocnina“, což je exponent, na který má být základ umocněn. Např. výraz tedy zapíšeme =power(2;2)+power(3;2). Tento zápis vypadá oproti předchozímu složitější, ale mnoha lidem vyhovuje více, protože odpadá nutnost přepínání na anglickou klávesnici kvůli znaku „^“.

Odmocniny Pokud potřebujeme vypočítat druhou odmocninu, můžeme využít funkce „odmocnina“, která má jediný argument, a to číslo, jehož odmocninu chceme zjistit. Výrazbychom tedy zapsali jako =odmocnina(9). Excel bohužel nedisponuje žádnou funkcí pro vyšší řády odmocnin, takže je nutné si pomoci matematickými znalostmi. Víme, že: Z toho plyne, že např.bychom zapsali buď =27^(1/3), anebo =power(27;1/3). Tento způsob by samozřejmě šel použít i pro odmocninu druhou.

Příklad Máme silovou soustavu tvořenou silami F 1 = 400 N a F 2 = 300 N, které navzájem svírají úhel α=90° (viz obrázek). Vypočítejte velikost výsledné síly F. Pro výpočet využijeme Pythagorovu větu: Následně sestavíme tabulku podobnou tabulce vpravo a doplníme vzorec pro výpočet.

Příklad – řešení Příklad úplného řešení úlohy z předchozího snímku naleznete v následujícím odkazu:

Použité zdroje: - MIČKAL, Karel. Technická mechanika I: pro střední odborná učiliště a střední odborné školy. Praha: Informatorium, ISBN Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit ]. Dostupné z: