Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Realitní kancelář Kuk Zadavatel: Ing. Ivana Němečková Student: Kristýna Lejsková Obor na třída: L/51 Podnikání, P2 Školní rok: 2012/2013.
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Česká spořitelna EU Program Region. Česká spořitelna – banka první volby Základní informace  zázemí silné mezinárodní skupiny Die Erste  více jak 5.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Spotřebitel na finančním trhu Eva Zamrazilová Členka bankovní rady a vrchní ředitelka ČNB ČSE 22. září 2010.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Integrace finančního trhu EMU Petr Čermák. Cíl : Cílem bylo prozkoumat vývoj a míru integrace finančního trhu Evropské měnové unie od počátku jejího vzniku.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
2.Marketingové prostředí
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Marketing finančních služeb 2.
NBCA – Basel II Ekonomika a řízení subjektů finančních služeb 1. ročník – letní semestr 2006.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Sociální ekonomika Vývoj modelů sociálního charakteru státu – I. část Merkantilismus ( století) 1. WELFARE STATE – Stát veřejných sociálních.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Tržní ocenění a zajišťování úvěru
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Integrace finančního trhu EMU Petr Čermák. Cíl : Cílem bylo prozkoumat vývoj a míru integrace finančního trhu Evropské měnové unie od počátku jejího vzniku.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CRM a jeho možné využití
Finanční výkazy obchodních společností
Petráčková Jozová Cézová
KAPITOLA 11: AKTIVNÍ BANKOVNÍ OBCHODY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Mezinárodní finanční instituce.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
KAPITOLA 9: ZÁKLADNÍ DRUHY OPERACÍ - KOMERČNÍ BANKOVNICTVÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Daňové aspekty využívání zaměstnaneckých výhod Autor: Frederik Frey Vedoucí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Dopady CMU na reálnou ekonomiku a související změny ve fungování finančního trhu Rozvoj a inovace finančních produktů /2/2016.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Komerční banka – partner pro Vaše podnikání. | Na aktuální rostoucí chuť inovovat a rozvíjet podnikání reaguje banka nabídkou produktů a služeb, které.
EKONOMICKÉ HODNOCENÍ ŽADATELŮ V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU PODNIKÁNÍ A INOVACE (OPPI)
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Téma 13: Finanční plánování
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza bankovních produktů v ČR Autor bakalářské práce: Marie.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Název společnosti Obchodní plán.
VLADIMÍR JEŘÁBEK, ČLEN PŘEDSTAVENSTVA, KOMERČNÍ BANKA, A.S.
Prezentace obchodního plánu
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Transkript prezentace:

Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová

Ladislav Mach2 Vymezení SME  Zákonné Obchodní zákoník Počet zaměstnanců, míra nezávislosti, ekonomické ukazatele  Vymezení bankami Různé přístupy, nesjednocené Nejčastěji obrat společnosti  Mimo rozsah práce Municipální sektor Bytová družstva a společenství vlastníků

Ladislav Mach3 Přístup bank k obsluze SME  Zaměření na financování a nárůst objemů Cena není nejvyšší prioritou  Standardizace u mikro a malých SME Produkty Vyhodnocování rizik  Sofistikovanější přístupy vyhodnocování rizik Interní modely Finanční i nefinanční informace  Automatizace procesů

Ladislav Mach4 Přístup bank k obsluze SME  Řízení prodeje Segmentace Vývoj prodejních modelů  reaktivní přístup  produktově založený přístup  prodej založený na potřebách klienta

Ladislav Mach5 Bankovní služby  Financování Standardizované a parametrizované produkty u mikro a malých SME Individuální (tailor-made) produkty u středních a větších SME  Ostatní Důraz na kvalitu nabízených služeb (rychlost a kvalita) „Balíčky“ Zaměření na komplexní finanční poradenství

Ladislav Mach6 Závěry  Nabídka bankovních služeb pro SME je široká a dostatečná  Banky reagují na krizi

Ladislav Mach7 Budoucí trendy – krátkodobé  Obezřetnější přístup bank Riziko Likvidita Zaměření na stávající klienty  Růst ceny financování  Využívání alternativních zdrojů financování  Zaměření na AUM

Ladislav Mach8 Budoucí trendy – střednědobé  „Vyčištění“ trhu  Růst důvěry ze strany bank Růst konkurence v oblasti financování Stále obezřetnost a důraz na likviditu  Budování vztahů s klienty Opět zaměření na poradenství  Využití zkušeností krize Chování firem a sektorů v krizi Úprava a tvorba nových modelů k řízení rizik

Ladislav Mach9 Děkuji za pozornost

Ladislav Mach10 Otázky  Vedoucí práce: Předpokládá diplomant, že zhoršující se hospodářská situace v ČR ovlivní (příp. jakým způsobem) posuzování bonity SME ze strany bankovních subjektů a jejich požadavky na zajišťování úvěrů pro tento segment? Domnívá se student, že celkové výrazné zvýšení hladiny úrokových sazeb úvěrového financování bank ovlivní využívání alternativních finančních zdrojů malými a středními podniky?

Ladislav Mach11 Otázky  Oponent práce: Která kritéria se při posuzování klienta řadí mezi KO kritéria z hlediska poskytování úvěrů? Jaké konkrétní typy informací budou banky získávat o klientech v období finanční krize?