se silnějším protivníkem Taktická příprava Družstvo v kontaktu se silnějším protivníkem
Obsah Obecné zásady Vyvázání se loupáním Vyvázání se oponou Vyvázání se překračováním Vyvázání se vytlačováním Reorganizace ( Přehrávání animací je možné pozastavit kliknutím na pravé tlačítko myši, levým pokračovat )
Obecné zásady Během postupu by měl každý voják pozorovat terén a vyhledávat nepřítele, aby ho odhalil pokud možno ještě před prvním výstřelem. Během toho by si měl vyhledávat i možné skryty pokud ke kontaktu dojde. Pátrači by se měli snažit odhadnout možná nebezpečná místa a pokud taková vidí, zastavit postup a provést průzkum (přes mířidla, propátrat, ...). Velitel by měl během postupu promýšlet jednotlivé reakce v daném terénu. Velitel se může stahování účastnit nebo se stáhne samostatně a může zatím podat prvotní hlášení o kontaktu.
Dle terénu a situace má následující možnosti ... Obecné zásady Pokud dojde ke kontaktu, ideální následná činnost je: VÝSTŘEL – všichni členové patroly reagují zvoláním „KONTAKT!!!“ Vystřelí do předpokládaného směru odkud výstřel vyšel Skáčou za nejbližší skryt a změní svoji pozici, než na kterou je nepřítel viděl zmizet Pokud někdo zahlédl plamen nebo ví odkud výstřel vyšel hlásí pozici nepřítele: „11. hodina, 300m, pod břízou kulometné hnízdo“ Ostatní opakují, vytáčejí se do daného směru a vedou palbu Velitel vyhodnocuje nepřítele jako silnějšího a rozhodl se pro stažení Dle terénu a situace má následující možnosti ...
1. Vyvázání se loupáním Schéma a ukázka ... použitelné u kontaktu ze směru postupu a z 6 hodiny použitelné též jako možnost útoku v ulicích velitel si může stáhnout strategické zbraně (kulomet, odstřelovač) sebou tak, aby se neúčastnily loupání a tím se nepříteli neodkryly je nutné dodržovat pravidla kruhové obrany, proto se všichni postupně vytáčí podle toho, jak se mění jejich pořadí v sestavě před samotným vyběhnutím vypálit několik mířených dvojvýstřelů při přesunu uvnitř sestavy je nutné přebít zásobník Schéma a ukázka ...
1. Vyvázání se loupáním
Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!!
Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!!
Jdu ! Jdem ! Jdu ! 11. hodina 100 metrů dva střelci v krytu Jdu ! Loupáním na šestou zpět !!! Jdu ! Jdu !
1. Vyvázání se loupáním Příklady povelů: „Družstvo loupáním na 12h vpřed !!!“ „Družstvo loupáním na 6h zpět !!!“
2. Vyvázání se oponou Schéma a ukázka ... použitelné u kontaktu ze stran použitelné též jako manévr posunu jednotky pokud někdo nemá visuální kontakt s protivníkem velitel si může stáhnout strategické zbraně (kulomet, odstřelovač) sebou tak, aby se neúčastnily opony a tím se nepříteli neodkryly je nutné dodržovat pravidla kruhové obrany, proto se první a poslední v řadě vytáčí na 12 a 6 hodinu, dále je nutné aby jeden z družstva hlídal opačnou stranu od kontaktu, aby nedošlo k napadení ze zadu před samotným vyběhnutím vypálit několik mířených dvojvýstřelů při přesunu je nutné přebít zásobník Schéma a ukázka ...
2. Vyvázání se oponou
Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!!
Družstvo oponou vpravo vpřed !!! 3. hodina 100 metrů dva střelci v krytu Družstvo oponou vpravo vpřed !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Na 3. hodinu k boji !!!
Jdem ! Jdu ! Jdu !
2. Vyvázání se oponou Příklady povelů: „Družstvo oponou na 3. (6.) hodinu vpřed !!!“ „Družstvo oponou 20 metrů na 3. vpřed !!!“ „Družstvo oponou za val na 3. vpřed !!!“ „Kulomet oponou na pravé křídlo vpřed !!!“
3. Vyvázání se překračováním použitelné u kontaktu ze všech směrů (v případě kontaktu na delší stranu sestavy nebo v již rozvinuté sestavě) použitelné též jako manévr posunu jednotky pokud část jednotky nemá visuální kontakt s protivníkem pohybovat by se mělo co nejméně lidí z důvodů vytvoření palebné převahy vždy musí velitel upřesnit po jakých částech se bude družstvo přesunovat (jednotlivec, tým, sekce) Schéma a ukázka ...
3. Vyvázání se překračováním
Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!!
Družstvo po sekcích na 6. hodinu zpět !!! Alfa kryje, bravo vpřed 3. hodina 100 metrů dva střelci v krytu Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Na 3. hodinu k boji !!!
Družstvo do lesa na 6. vpřed ! Alfa vpřed ! Alfa kryje ! Bravo vpřed ! Bravo kryje ! Družstvo do lesa na 6. vpřed ! Bravo vpřed ! Alfa kryje ! Bravo kryje !
3. Vyvázání se překračováním Příklady povelů: „Po týmech na 6 zpět !!!“ „Kulometný tým po jednotlivcích na 6 30 metrů zpět !!!“ „Po sekcích na 6 do příkopu zpět !!!“
4. Vyvázání se vytlačováním používá se zejména při velké převaze nepřítele, kdy je potřeba mít co největší palebnou převahu použitelné též jako manévr posunu jednotky pokud část jednotky nemá visuální kontakt s protivníkem při dobré secvičenosti je možné, aby se v jeden moment pohybovalo více vojáků Ukázka ...
Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!!
Družstvo vytlačováním vpravo vpřed !!! 3. hodina 100 metrů dva střelci v krytu Družstvo vytlačováním vpravo vpřed !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Kontakt !!! Na 3. hodinu k boji !!
a tak dále až do kompletního stažení jednotky Kryju ! Kryju ! Kryju ! Jdu ! Jdu ! Jdu ! a tak dále až do kompletního stažení jednotky
4. Vyvázání se vytlačováním Příklady povelů: „Vytlačováním na 3. vpřed !!!“ „Alfa vytlačováním na 9. 30 metrů vpřed !!!“
Bod srazu (rally point) Slouží ke kontrole počtu rychlému přebití, podání prvotního hlášení. Provádí se vždy po kontaktu s nepřítelem, v prvním vhodném krytu mimo osu palby nepřítele, v tomto bodě se zdržuje jednotka max. 1 minutu nebo tímto bodem jen probíhá.
Stav munice | Zdravotní stav | Stav vybavení Reorganizace Reorganizace slouží ke zjištění stavu jednotky a případnému vyřešení nedostatků. Provádí se vždy po kontaktu s nepřítelem. Jednotka se přesune do relativně bezpečné vzdálenosti od nepřítele (min. 1 terénní nerovnost - 500m) a vytvoří kruhovou obranu. Velitel roje velí „REORGANIZACE“ (VDr zatím připravuje hlášení o kontaktu) a členové družstva mu postupně hlásí v tomto pořadí: Stav munice | Zdravotní stav | Stav vybavení Velitel roje následně spočítá spotřebu munice, zajistí přerozdělení a podá hlášení VDr, ten ho následně předá dál.
Reorganizace Příklady hlášení: 3, Ok, Ok 3, Ok, ztráta antény 3, zlomený prst, Ok 3 šišky, 4 zásobníky, Ok, Ok V případě např. panceřovníka, je nutné hlásit nejdříve hlavní zbraň (RPG) a po té samopal
Dotazy ?