Srovnání kontrastních mikrostanovišť v lužním lese

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin.
Advertisements

Reprodukční mechanismy
VEGETATIVNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ
Růst a vývoj rostlin Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Růst a vývoj rostlin.
Mechorosty (Bryophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.14/Li
Životní strategie rostlin (life history patterns)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rostliny výtrusné Mechorosty nemají pravé kořeny, stonky, listy
Autor modulu: Ing. Radim Církva
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Stavba rostlinného těla
Přechod rostlin na souš
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Rozmnožování.
Klonalita a její ekologické důsledky
Rostlinné orgány - květ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Kořen autor: David Hainall.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Rostlinné orgány - kořen
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Mechorosty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
RŮST A VÝVOJ ROSTLIN.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
Architektura rostlin 11 nadzemní vegetativní diaspory
Co jsme již poznali.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Rostliny.
MECHOROSTY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Rozmnožování rostlin Ověřeno: 6. ročník, VI. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické VY_32_INOVACE_26_Rozmnožování.
Dusík a potos. = bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Žahavci.
Vegetativní množení hrnkovek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Stavba rostlinného těla
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
Název projektu: Moderní škola
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
BOTANIKA.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
Rozmnožování pokojových rostlin řízkováním Vypracoval: Lukáš Karlík
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Transkript prezentace:

Srovnání kontrastních mikrostanovišť v lužním lese KLONÁLNÍ ROSTLINY Srovnání kontrastních mikrostanovišť v lužním lese

KLONÁLNÍ ROSTLINY Jsou to rostliny, které jsou schopny se rozmnožovat i bez dokončení či účasti kompletního pohlavního procesu. První skupina klonálních rostlin s.l. jsou ty, u nichž vznikají semena bez oplození (apomixie). Druhou skupinu tvoří rostliny, jejichž kopie těla (ramety) mohou potenciálně pokračovat v růstu i bez spojení s mateřskou rostlinou (=vegetativní rozmnožování).

28 % všech rostlin je schopných vegetativní regenerace. Klonální růst přináší: Zisk: přenos zdrojů, úspěšné uchycení potomstva v novém prostředí apod. Ztráty: přenos chorob, snížení zdrojů pro pohlavní rozmnožování apod.

KLASIFIKACE KLONÁLNÍCH ROSTLIN pro účely srovnání mikrostanovišť (dle Klimešová a Klimeš 1997) a: orgány klonálního růstu kořenového původu K b: orgány klonálního růstu stonkového původu 1. dlouhověké stonky D 2. krátkověké stonky R 3. podzemní hlízy H 4. cibule C c: speciální adaptace A Neklonální r. N

Čtverec č.1 Čtverec č.2 druh hrubá kategorie přesná kategorie Milium efusum L. D 10 Aegopodium podagraria L. Poa nemoralis L. 7 Galium aparine L. N Glechoma hederacea L. R 11 Impatiens noli-tangere L. Paris quadrifolia L. Ficaria verna bulbifera K 4 relativní vlhkost půdy: 30,53 %   druh hrubá kategorie přesná kategorie Anemone nemorosa L. D 10 Glechoma hederacea L. R 11 Geum urbanum L. 7 Impatiens noli-tangere L. N Urtica dioica L. Chrysosplenium alternifolium L. 13 Galium aparine L. Poa nemoralis L. Ficaria verna bulbifera L. K 4 Acer platanoides L. relativní vlhkost půdy: 40,28 %  

Relativní zastoupení Pokryvnost