Základní typy digitálů. Vybereme si… Klasické přístroje vyžadují: fotoaparát, film (s omezeným počtem obrázků), zařízenou fotokomoru, mnohé vědomosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

Počítače v běžném životě kolem
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Základy fotografování kompozice snímku
Digitální fotografie.
Systém nakládání s odpady
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základy digitální fotografie
Digitální fotoaparát.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní pojmy v informatice –II.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Gimp se představuje První pohled…. GIMP 1.Je to v podstatě Photoshop zdarma, ale tím není myšleno „pro chudé…“ 2.Oproti Photoshopu má GIMPík několik omezení:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_52_INOVACE_ZB03_3164TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Složení počítače Informatika 5. třída.
Digitální fotoaparáty
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Chytrý telefon. * V českém překladu „chytrý telefon“ je mobilní telefon, který využívá pokročilý operační systém a aplikační rozhraní, které umožní instalaci.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Vytvoříte si nějakou nádhernou tabulku. (lepší než mojí nebudete mít, tak se nikdy moc nesnažte) Celou si ji označíte... Next A kliknete na obrázek grafu.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Retušujeme, klonujeme Vadí nám nějaké místo ve fotce –drobné kazy –letící fógl –drát –někdo, koho tam rozhodně nechceme… Nuže, jdeme na to.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Retuše a opravy vad snímku Mnohdy mají naše fotky drobné i větší nedokonalosti nebo se na nich může objevit něco, co se nám nelíbí. Proto se za pomoci.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
INFORMATIKA 9 MS Excel II. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Architektura počítače
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Rastrová grafika E4.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_52_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Paměťová.
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
Tajemství fotografování Cvičná prezentace. Fotografické přístroje Různé typy fotografických přístrojů jsou vybaveny různými druhy hledáčků Mezi další.
Vzdělávací oblast: Stupeň základního vzdělávání: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Téma: Autor: Období vzniku: Určeno pro ročník: Anotace: 1. INFORMAČNÍ.
Camera obscura (Do It Yourself)
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Transkript prezentace:

Základní typy digitálů

Vybereme si… Klasické přístroje vyžadují: fotoaparát, film (s omezeným počtem obrázků), zařízenou fotokomoru, mnohé vědomosti (pokud si fotky nenecháme z filmu udělat ve fotolaboratoři)…peníze Digitální přístroj: fotoaparát, odpadá film a fotokomora, omezeni jsme baterií, velikostí paměťové karty

Rozhodne… Digitální fotoaparát: snímek vidíme hned, když se nepovedl, smažeme a fotíme znovu mnohonásobně lacinější provoz tajemnou práci ve fotokomoře nám nahradí úpravy fotek ve vhodném programu v počítači

Máme digitál…!! Tento by nás finančně poněkud ohrozil…

Ještě jednou, co je na trhu A ještě lépe: co od foťáku chceme: 1.aby pracoval sám, neobtěžoval nás, fotíme jen občas 2.nebo často se nám nějaký záběr ne a ne povést – automatika není zákon 3.nebo chci fotit brouky…závody…mít vše pod kontrolou – kdo maže (zaplatí si), ten fotí profi

Pracuje sám a nestojí moc Patří do kategorie digitálních „foto zápisníků“ nestojí moc peněz pracuje v přednastavených režimech: portrét, sport, muzeum… mimo přednastavené režimy nám už toho moc nedovolí, je to prostě taková fotografická krabička  mohou se nám s ním ale povést velmi hezké fotky…

Automatika není zákon Pokud máme fotoaparát, který má na ovládacím kolečku písmenka P, A, S, M (TV, AV, M), je nejvyšší čas začít tyto pokročilé expoziční režimy využívat a vymanit se z masy „cvakalů“.

Kdo maže… Řeč se vede o nejvýkonnějších typech digitálních fotoaparátů – digitálních zrcadlovkách. Pracují s nimi pokročilejší amatéři a hlavně profici, za ty velmi dobré bychom si pořídili málo jetou Octávii 1.9 tdi…, na nejlepší s objektivy by nestačil ani Jaguár . Naštěstí ty cenově přijatelné začínají někde u Kč.

SŠ stavební Teplice © M. Ptáček 2013