Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka háčkovaného prádla pro rok 2012 – skladem k Lenka Doležalová
Advertisements

Počítačová grafika.
Elektromagnetické vlny
Elektromagnetické záření
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Základy počítačové grafiky
Barva těles.
Digitální učební materiál
Soubor přednášek pro posluchače kurzu digitální fotografie
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
OPTIKA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
O duhových barvách na mýdlových bublinách
Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.
Elektromagnetické vlny
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
ŽLUTÁ SKVRNA.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Optika.
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Rozlišujeme dva základní
Měření světla Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
FY_085_Světelné jevy_ Měření světla
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
Vypracoval: Karel Koudela
Počítačová grafika.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Míchání barev Máme pět základních barev: Bílou Červenou Modrou Žlutou
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Rozklad světla optickým hranolem
Vliv osvětlení a jasu na člověka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 7) Materiály, pomůcky a techniky Název sady: Výtvarná příprava Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Barevné ladění dokumentů
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Barvy v počítačové grafice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Barva VY_32_INOVACE_45_900 Projekt.
Transkript prezentace:

Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT

Newtonova teorie sedm základních barev (červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, indigová a fialová) dva trojboké skleněné hranoly, jež na sebe navazovaly opačně natočenými  podstavami

Viditelné záření Nejvíce se lámou nejmenší vlnové délky cca 380 až 430 nm - fialová barva cca 430 až 490 nm - modrá barva cca 490 až 550 nm - zelená barva cca 550 až 585 nm – žlutá barva cca 585 až 610 nm – oranžová barva cca 610 až 700 nm – červená barva (největší vlnová délka) Odtud vyplývají názvy záření na obou koncích viditelného spektra skupiny vlnových délek však nejsou od sebe ve spektru nijak výrazně oddělené, spektrum je spojité

Barevné vidění oko skládá barevný obraz se tří dílčích podnětů každý barevný obraz lze složit ze tří jednobarevných dílčích obrazů lidské oko obsahuje tři druhy barevných receptorů citlivé zhruba v oblastech 400 nm – 500 nm, 500 nm – 600 nm a 600 nm – 700 nm

Odlišnosti ve vnímání barev Maximální uvažovaný rozsah pro člověka cca od 360 nm do 830 nm. Běžně se ale za viditelnou část spektra považuje jen rozsah od 380 nm do 780 nm Cca 2,6% mužů a méně než cca 0,05% žen Cca 0,003% populace postrádá barevné vidění kompletně (vnímají pouze jas) chromozomu X

Švýcarské testy Hermann Rorschach - využil hlubokých souvislostí mezi barvami a lidskými city deseti skvrn vzniklých kápnutím černého nebo barevného inkoustu na bílý papír. Přeložením papíru vznikne symetrický útvar, který může leccos připomínat. Max Lüscher - pracuje výhradně s barvami Použil karty ve čtyřech základních odstínech – tmavomodrou, temnou zeleň s nádechem do modra, červenooranžovou a světle žlutou – a doplnil je ještě barvami pomocnými: fialovou, hnědou, černou a šedou. Testovaná osoba řadí barvy vedle sebe od nejsympatičtější k méně sympatické. pyramidový test – ve kterém zkoumané osoby seřazují barvy od nejoblíbenějších po nejméně oblíbené.

Klíč k psychologii barev

DĚKUJI ZA POZORNOST.