Smyslové vnímání autor: David Hainall.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Optické vlastnosti oka
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Optické vlastnosti oka
Smyslová soustava.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Povrch lidského těla autor: David Hainall.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
50.1 Člověk – smyslová soustava
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Optické vlastnosti oka
Smyslové vnímání Sluch
 Poskytují organismu informace o vnitřním a vnějším prostředí  Čidla = receptory přijímají mechanické, tepelné, chemické a světelné podněty  Kožní.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Smysly člověka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/4 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Sluch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ - smyslová ústrojí = čidla - patří sem: zrak, sluch, čich, hmat, chuť - smyslová buňka přijme podnět → šíření po nervových vláknech do.
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Prezentace – výklad učiva
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Smyslové vnímání autor: David Hainall

Základní smysly chuť hmat čich sluch zrak

Stavba kůže – vnímání hmatu vlas hmatové tělísko pokožka sval škára tuková tkáň podkožní vazivo vlasový váček potní žláza žíla mazová žláza tepna http://media.photobucket.com/image/skin%20anathomy/clickingme/Skin_Anathomy_and_Physiology.gif?o=1 (21. 9. 2010)

Jazyk – vnímání chuti kyselost hořkost sladkost slanost http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Taste_buds.svg (21. 9. 2010)

Stavba ucha ušní kůstky blanka polokruhové chodby ušní boltec zvukovod hlemýžď předsíň bubínek http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anatomy_of_the_Human_Ear-CZ.svg (2.10.2010)

Zvukové podněty zachycuje zevní ucho – boltec a zvukovod. Střední ucho od zevního odděleno bubínkem. Na bubínek naléhají sluchové kůstky přenášející chvění na blanku mezi středním a vnitřní uchem. Vnitřní ucho s hlemýžděm – čidlo sluchu a ústrojí pro vnímání polohy. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anatomy_of_the_Human_Ear-CZ.svg (2.10.2010)

Stavba oka cévnatka rohovka zrakový nerv duhovka slepá skvrna žlutá skvrna zornice sítnice čočka bělima sklivec závěs čočky http://media.photobucket.com/image/anatomy%20of%20eye/bojeda7023/eye-anatomy.jpg?o=35 (2. 10. 2010)

Zrak je pro člověka nejdůležitější smysl. Získáváme jím několikanásobně více informací než všemi ostatními smysly dohromady. Vnímat můžeme buď světlo vycházející ze světelného zdroje nebo odražené od předmětů. Zrakové buňky (světločivné buňky) zpracovávají elektromagnetické vlnění v rozsahu vlnových délek přibližně 400 až 700 nm (nanometry).

Vady zraku - krátkozrakost a dalekozrakost. Při pohledu do dálky se čočka zploští, při pohledu nablízko se naopak vyklene. Na sítnici vzniká skutečný, zmenšený a převrácený obraz, skutečný obraz se pak vytváří v mozku. Vady zraku - krátkozrakost a dalekozrakost. Korekce vady – brýle (rozptylka a spojka). http://media.photobucket.com/image/myopia/Kelly_M_photo/sight_myopia.gif?o=8 (2. 10. 2010) http://media.photobucket.com/image/hypermetropia/Kelly_M_photo/sight_hypermetropia.gif?o=1 (2. 10. 2010)

Základní smysly Pět základních smyslů – hmat, chuť, čich, sluch a zrak. Hmat – hmatová tělíska ve škáře pokožky. Chuť – jazyk (hořko, sladko, slano, kyselo). Čich – čichové buňky v nosní sliznici. Sluch - vnější, střední a vnitřní ucho). Zrak – oko.