NEJASNÁ ZPRÁVA O TEPLOTÁCH XX. STOLETÍ www.klimaskeptik.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Climate Change 2007: The Physical Science Basis Working Group I Contribution to the IPCC Fourth Assessment Report Ladislav Metelka (ČHMÚ) Podle prezentace.
Advertisements

PODNEBÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Státy a jejich seskupení
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAstronomie TémaPlynné.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
9 CELÁ ČÍSLA
Rekonstrukce a sanace historických staveb h-x diagram
Změny klimatu vliv člověka 2.část RNDr.M. Starostová.
Globální oteplovaní.
Geologický průvodce po Marsu
Výzkum Marsu v poslední době.
Josef Keder Hana Škáchová
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Globální oteplování.
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Určování zeměpisné polohy
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Vývoj politické mapy světa
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Antarktida Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_053 Vzdělání
Válečné konflikty II. Petr Machala.
Odlesňování.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
NIAGARSKÉ VODOPÁDY Gabriela Štěrbová VII
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Časová pásma.
STŘEDOVĚKÉ OPTIMUM UŽ NENÍ CO BÝVALO?
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA Podnebné pásy prima.
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
Polární oblasti.
ANTARKTIDA.
Vypracovávání nové mezinárodní dohody EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
Sociokulturní struktura populace ČR
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Co je fyzická geografie?
Mohou lidé za většinu oteplení od poloviny 20.století? Vítězslav Kremlík.
22. Březen 2013, Brno Mgr. Martin Hrabálek, PhD. Bezpečnost v regionu Latinské Ameriky „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové.
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
Ohrožení globální atmosféry
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana ovzduší – globální oteplování Globální oteplování.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Podnebí, podnebné pásy.
Fosilní zdroje je nutné opustit Jan Hollan CzechGlobe – Centrum výzkumu globální změny AV ČR, v.v.i.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Fakta o klimatických změnách
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

NEJASNÁ ZPRÁVA O TEPLOTÁCH XX. STOLETÍ

Co měření to jiný výsledek

Meteorologické balóny žádné oteplování nenaměřily (HadAT) Satelity původně ukazovaly totéž co meteo-balóny. Žádné oteplování. V roce 98 byla satelitní data opravena, tak aby oteplení ukazovala. Jsou ty korekce správně?

Satelitní data (modře a zeleně) stejně ukazují v troposféře menší oteplení než povrch Země (červeně, oranžově). Což je opak toho, co předpokládá skleníková teorie.

GRILOVÁNÍ TEPLOMĚRŮ

Pozemní stanice ukazují vyšší oteplení protože jsou ovlivněny „městskými tepelnými ostrovy.“ Jako když dáte teploměr ke kamnům.

Kromě toho se z databáze globálních teplot vypouští stále více pozemních stanic z regionů, kde se málo otepluje. Teploměry se jakoby stěhují do teplých krajů. Díky tomu je stále menší pokrytí. Bílá místa se zaplňují pomocí odhadů.

PRAHA - RUZYNĚ BRNO - T UŘANY OSTRAVA - MOŠNOV Ukázkovým příkladem je Česká republika. Máme tu desítky meteo-stanic, ale do databáze globálních teplot v CRU započítávají jen naše největší tepelné ostrovy.

OTEPLILO? V POROVNÁNÍ S KDY?

Podle měření z Klementina je ve Střední Evropě dnes zhruba stejně teplo jako kolem roku Žádné zvláštní oteplení nenastalo. Pokud odečtete vliv tepelného ostrova, vyjde vám oteplení nula.

Současné teploty se popisují jako míra oteplení od průměru z let 61-90, což je tzv. normál. Ale 60. léta byla velmi chladná. Proto naše teploty vypadají v porovnáním s tím vysoké. Proč se neporovnáváme raději s posledním nejteplejším obdobím, za které nemůže člověk? Klimatologové se zde domlouvají, že nechtějí normál posunout (aktualizovat), protože dojem alarmujícího oteplování by zmizel.

V polárních oblastech se od roku 1940 nijak katastrofálně neoteplilo.

Nejen Arktida. Ani na Sibiři se od 30/40. let neoteplilo: Zde ruský klimatolog píše, že na Sibiři se ve 20. století neoteplilo – hranice, kde rostou stromy, se neposunula k severu.

PŘEPISOVÁNÍ DĚJIN

Prudké a dlouhé ochlazování let … z dnešních grafů záhadně zmizelo. Někdo je přepsal. Najednou je to oteplování.

Prudké ochlazování let… z dnešních grafů záhadně zmizelo. Někdo je přepsal.

"Kdybychom dokázali snížit tehdejší teplotní výkyv oceánů třeba o 0,15°C, mělo by to výrazný vliv na globální průměr... Bylo by skvělé, kdybychom dokázali zlikvidovat aspoň část oteplení 40. let... Kdybychom dostali nepřetržité oteplování na jižní polokouli a ochlazovací epizodu jen na severní polokouli, tak by to odpovídalo teorii o aerosolech." Tom Wigley plánuje zfalšovat grafy:

V roce 1999 data říkala, že rok 1934 byl v USA výrazně teplejší než rok V roce 2007 NASA do pozice nejteplejšího roku posunula rok Když se McIntyre dožadoval vysvětlení, NASA vrátila rok 1934 zpět do pozice jedničky. O pár let později ale znovu oteplili rok 98.

Co tedy vůbec víme?

Briffa: "Zpráva IPCC z roku 2001 neměla říkat, že (globální) teploty roku 98 byly bezprecedentní... Míra přesnosti u teplotních rekonstrukcí je přece omezená... Nemůžeme vědět, zda některé konkrétní roky za posledních tisíc let nebyly teplejší."

Zde klimatolog přiznává, že „globální oteplování“ začalo minimálně 1850 – třetina až polovina tání pevninských ledovců proběhla před rokem 1920… „Jsi si jistý, že za to může CO2?“ Není sporu, že se oteplilo. Ale k masivnímu spalování fosilních paliv došlo až po 2.světové válce. To tedy příčina nebude.

Třetí zpráva IPCC (2001) tvrdí na základě dat z CRU, že od konce 19. století se prý oteplilo o 0.6°C (plus mínus 0.2°C) To není moc velká přesnost. Plus mínus třetina? Na případě USA jsme navíc viděli, že přepisování grafů o velikosti 0,5°C je běžné. ZÁVĚR: Rozsah chyb/podvodů je větší než teplotní změna ve 20.století TAR Climate Change 2001: Working Group I: The Scientific Basis Summary for Policymakers

Vítězslav Kremlík 2010

LITERATURA KLEMENTINUM: Czechgate. Blog Jana Zemana. GENOCIDA METEO-STANIC M.E. Smith. GIStemp - a human view. Nov 9, view/ view/ HISTORIE SATELITNÍCH MĚŘENÍ Tamino. MSU. 31 Dec Důkladně shrnutí vývoje satelitních kompozitů z pera alarmisty. MĚSTSKÉ TEPELNÉ OSTROVY Ross McKitrick, Patrick Michaels. Quantifying the influence of anthropogenic surface processes and inhomogenities on gridded global climate data. Journal of Geophysical Research, vol 112, Shrnutí zde: 34 NEBO 98 V.Kremlík. Climategate v NASA: V Americe žádné oteplení od 30. let LÉTA Anthony Watts. Rewriting the decline March 2010http://wattsupwiththat.com/2010/03/16/rewriting-the-decline/