Výživa rostlin - fotosyntéza

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Příprava rostlin a živočichů na zimu
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Den Země – svátek planety
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Rostliny - význam a jejich dělení.
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Projevy života, třídění organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Získávání energie pro život
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
Transkript prezentace:

Výživa rostlin - fotosyntéza Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.02 Vzdělávací oblast: Přírodověda - výživa rostlin, fotosyntéza, deštné pralesy Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Výživa rostlin - fotosyntéza Rostliny i živočichové stále dýchají. Živočichové přijímají kyslík a vydechují oxid uhličitý. Rostliny získávají potřebné látky a živiny dvěma způsoby. Kořenovým systémem přijímají živiny (minerály) rozpuštěné ve vodě a v listech během procesu fotosyntézy váží sluneční energii do chemických látek, vytváří organické sloučeniny. Pro existenci rostlin jsou důležité obě formy přijímání látek, proto při pěstování rostlin musíme přidávat hnojivo do zálivky a také rostliny umístit na osvětlené místo.

Fotosyntéza Fotosyntéza je název složitého chemického procesu probíhajícího v zelených částech rostlin. Listy, ve kterých probíhá fotosyntéza, přijímají za světla drobnými průduchy plyn oxid uhličitý (CO2) a vylučují kyslík a vodní páry. V listech musí být přítomna při chemických procesech voda a energie světla, tato energie je uložena do nově vznikajících chemických látek – výživy rostliny. Během dne rostlina uvolňuje více kyslíku než sama spotřebuje, zatímco v noci, kdy nemá dostatek světla, pouze dýchá a kyslík neuvolňuje. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fotosynteza2.png>

Pokud bychom zahubili všechny rostliny, brzy by pokleslo množství volného kyslíku v ovzduší a vzrostlo množství oxidu uhličitého. Které živočichy by to ohrozilo nejvíce? Není náhoda, že se rozlehlým deštným pralesům říká „plíce planety“. Bohužel člověk upřednostňuje ekonomický zisk a bezohledně pralesy vypaluje a kácí. Proti dřevařským firmám se postavilo mnoho ekologických organizací snažících se naši planetu i obyvatele ochránit před budoucími problémy. Otázka na závěr: Kdy rostliny uvolňují kyslík a kdy naopak kyslík pouze spotřebovávají? V této souvislosti se rozhodněte, jestli je zdravé spát v místnosti, kde pěstujeme hodně rostlin.