VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Environment znamená prostředí Původně tento pojem označoval hmotné věci, předměty, které zůstaly po happeningu v prostoru. Později se umělci snaží o vytvoření prostorové kompozice z různých nesourodých materiálů. Takto vytvořená kompozice diváka obklopuje, snaží se jej oslovit a podnítit v něm různé asociace a vzpomínky. Má blízko k instalacím. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Instalace Druh umělecké formy kterou umělec realizuje formováním prostoru, interiéru i exteriéru, v němž se divák nalézá. „Umění instalace, ať vázané na konkrétní místo nebo ne, se vyvinulo jako pružná umělecká forma.“ David Deicher, 1992 Micheangelo Pistoletto: Milena Dopitová: VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Vlastní kreativní činnost VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Pomník mé vlastní pomíjivosti/ Pocta mému já Vytvoř instalaci, která by vystihovala tebe samotného a současné činy. Kudy chodím, tudy přemýšlím Realizace vlastních myšlenkových map. Proměny času Můj postoj k soudobým názorům (politika, společnost, kultura). Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Umělci environmentu VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Edward Kienholz George Segal Jim Dine Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Umění environmentu - otázky Která výstava E. Kienholze vyvolala veřejné pohoršení? Retrospektiva v LA Country Museum Jak se nazývají jeho první tableux (asambláž)? Roxy´s Jak vypadaly první Segalovy díla? Sochy (lidská těla) omotával gázou namočenou do sádry. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Samostatný úkol Vyber si jednoho z výše uvedených autorů a vytvoř o něm přehlednou prezentaci pro své spolužáky. Zaměř se na jeho východiska tvorby, vytvoř obrazovou galerii jeho prací. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Performance V překladu znamená představení a je pojem, který se objevuje na přelomu let 20. století pro označení akce, která se předvádí před publikem, bez vlastního zapojení diváka a podle předem připraveného scénáře. Performer je aktér, „herec“, který se od divadelního liší tím, že nehraje roli, ale zastupuje sám sebe. Jaký je zásadní rozdíl mezi happeningem a performancí? V zapojení diváků do akce, happening to vyžaduje, u performance se to nedělá. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Umělci Dennis Oppenheim Bruce Nauman Herman Nitsch Laurie Anderson Tomáš Ruller VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Dennis Oppenheim ( ) VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi oppenheim-klozety-upominaji-na-hurikan oppenheim-klozety-upominaji-na-hurikan d= d=1438 Výše uvedené odkazy obsahují stručný životopis autora a nahlédnutí do jeho tvorby. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Vlastní kreativní činnost Na základě této myšlenky vytvořte performanci: „Umělec pracuje tak, že odhaluje svoje zranění.“ D.O. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Body art VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Tento termín byl poprvé použit v roce Umění využívá vlastní těla (tělesné akce) i poznávání sama sebe za účasti publika i bez něj. Tělo se používá jako nástroj k otiskům, jako sochařský materiál, tělo je vystaveno určitým podmínkám, předmětům, obvyklým, ale i extrémním okolnostem. Body art zprostředkovává prožitek času, prostoru a různé situace, které člověk může zažít (bolest, strach, stres. K zachycení celé akce se používá fotodokumentace nebo videozáznam. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Umělci VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Petr Šembera Jan Mlčoch Chris Burden %C4%9Bn%C3%AD%20po%202.%20sv%C4%9Btov%C3%A9%2 0v%C3%A1lce/Body%20art/ %C4%9Bn%C3%AD%20po%202.%20sv%C4%9Btov%C3%A9%2 0v%C3%A1lce/Body%20art/ Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Vlastní tvůrčí činnost Pomocí vašeho těla vyjádřete váš momentální stav. Jak vaše tělo vypadá, když vyjadřuje určité emoce. Vytvořte tzv. tělníček, záznam toho, co vaše tělo prožívá. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Zdroje citací VÁVRA, Jiří. Od impresionismu k posmoderně. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, ISBN GRAHAM-DIXON, Andrew. Umění. Praha: Knižní klub, 2010, ISBN VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/