Postřehy ze studijního pobytu, aneb Fulda 2004 (Socrates Erasmus)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ernst Moritz Arndt Universität
Advertisements

Dobrovolnický program na Onkologické klinice FN Olomouc
Vysokoškolské katolické hnutí BRNO. mše modlitba poutě duchovní cvičení duchovní aktivity.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ
EDINBURGH NAPIER UNIVERSITY
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 Stáž jako nástroj dalšího vzdělávání STÁŽ jako nástroj dalšího vzdělávání Místo.
P ROGETTO F ORMAZIONE ROČNÍ ODBORNÁ STÁŽ V ITÁLII PRO VŠEOBECNÉ SESTRY, ABSOLVENTKY VYSOKÉ ŠKOLY ZDRAVOTNICKÉ V PRAZE INTENZIVNÍ VÝUKA ITALSKÉHO JAZYKA.
odloučené pracoviště Teplice, Kapelní 2
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
Další vzdělávání na SZŠ a VOŠZ Mladá Boleslav
TRAINEE-PROGRAM ŠkodaAuto
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Onkodobrovolníci v Krajské nemocnici Liberec Konference I slova léčí, aneb dobrovolníci na onkologických pracovištích Praha 27. února 2012 © Bc. Dana HRSTKOVÁ,
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Regensburg /Ratisbonna Stáž ERASMUS 2010/2011
 University of Northern Colorado jarní semestr 2014 Ivo Strejček.
ošetřovatelství a porodní asistence
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Environmentální výchova a
Program Socrates/Erasmus Jana Procáková Petra Veselá Odbor zahraničních vztahů Západočeská univerzita v Plzni.
Fakulta zdravotnických studií
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
NÁZORY CIZINCŮ NA PROCES POSKYTOVÁNÍ OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE V ČESKÉ REPUBLICE Vaňáčková, I.; Beharková, N.; Pokorná, A.
Adaptační kurz FPH VŠE1 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE Škola Život mimo.
Adaptační kurz-PHF VŠE-25/8/20031 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE   Škola  Život mimo 
Novinky ve specializačním vzdělávání
Greifswald Meklenbursko – Přední Pomořansko Ročník
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Greifswald Ernst – Moritz – Arndt - Universität Kateřina Přikrylová.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
MY A TOPSEC současnost a budoucnost. Obsah prezentace  Splněná očekávání  Přednášky  Další aktivity  Budoucnost  Přednášky  Kontakty  Organizace.
Úvod do klinické medicíny I.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
Pavel Slouka.
Studentská dobrovolnická praxe Chráněné bydlení sv. Michaela pro lidi s mentálním postižením a autismem.
Fakulta informatiky MU Brno
Estonsko Tallinna Tervishoiu Kõrgkool Tallinn
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
duben 2016 Aktuální příležitosti pro mladé a studenty... (výběr)
Virtuální Univerzita třetího věku (nejen) v Městské knihovně Semily Alena Matěchová Městská knihovna Semily Tyršova 49, 513.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Možnosti začleňování globálního rozvojového vzdělávání do výuky Konference GRV, Praha Petra Gajová, ARPOK, o. p. s.
Komplexní péče o pacienty na 1. interní klinice VFN a 1.LF UK v Praze Mgr. Markéta Čermáková nemocniční kaplanka.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Fakulta zdravotnických studií
Ostravská univerzita (1991 → )
APSS ČR – Ústecký kraj Krajská síť poskytovatelů sociálních služeb
Erasmus Slovensko - Nitra.
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
Dobrý den. Dovolte, abych se Vám představila a zároveň Vám nabídla kousek z mého studijního pobytu na partnerské zahraniční univerzitě
Pavel Burda Roman Vaníček
Studijní program Ošetřovatelství
Při technické univerzitě v Liberci
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Postřehy ze studijního pobytu, aneb Fulda 2004 (Socrates Erasmus)

Kde jsme vlastně studovaly? německé barokní město asi 100km severovýchodně od Frankfurtu březen – květen 2004 Fachhochschule Fulda

Existuje 8 studijních oborů(informatika, oecotrophologie, ošetřovatelství, sociologie, elektrotechnika, potravinařská technologie, sociálně-kulturní vědy a hospodářství) Denní studium ošetřovatelství trvá 8 semestrů (3 semestry základního studia + 5 semestrů hlavního studia) Získaný titul: diplomovaný specialista (diplomovaný ošetřovatel)

Náplň studia: praxe v městské klinice Fulda (5týdnů) účast na přednáškách na univerzitě (6 týdnů)

Praxe: gynekologicko- porodnické oddělení (2 týdny) dle výběru chirurgie nebo interna (2 týdny) pediatrie (1 týden)

Na praxi nás zaujalo: okamžité začlenění do kolektivu, přátelskost a nápomocnost trpěliví a komunikace chtiví pacienti množství ošetřujícího personálu Chirurgie a interna Dětské oddělení

opravdová snaha, nám přidělených sester, naučit nás péči o pacientky po porodu a jejich děti vysoká připravenost lékařů i sester poskytnout pacientkám, co nejvíce znalostí a dovedností Gynekologicko-porodnické oddělení začlenění otců do péče o dítě

Absolvované přednášky: Komplexní oštřovatelská péče Psychiatrie Ošetřovatelské teorie Vedení rozhovoru Kurzy němčiny

Ve škole jsme ocenily: zapojení studentů do tvorby přednášek v komplexní ošetřovatelské péči: ne kvantita, ale kvalita témat naplňující semestr lidský přístup vyučujících ke studentům předmět vedení rozhovoru, který člověka nejen naučí jak komunikovat, ale i umožní uvědomit si vlastní bezděčné chyby v komunikaci kurzy němčiny: - zdokonalení jazyka - aktuální a zajímavá témata - kontakt s lidmi s různých částí světa

Co s volným časem? akce pořádané tutory pro zahraniční studenty: setkání v hospůdkách, výlety neorganizovaná zábava (sport, kino, historie, setkání s přáteli, přístup k počítačům)

Co jsme získaly pobytem v Německu? 1. zkušenosti z nemocnice a ze školy 2. zdokonalené jazykové znalosti 3. větší samostatnost 4. zážitky z multikulturní komunikace, schopnost empatie do role cizince, pochopení celosvětových problémů

Co jsme získaly pobytem v Německu? 5. nová přátelství, poznání zajímavých lidí

Co jsme získaly pobytem v Německu? 6. možnost navštívit kulturní památky

Děkujeme za pozornost