Možnosti poradenské práce pro studenty VŠ s dyslexií Lenka Krejčová CENTRUM ® PRAHA - CZECH REPUBLIC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Advertisements

Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Podpora studentů s SPU na MU
Základy redakční práce
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
ECVET v Programu celoživotního učení
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Diagnostika SPU.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Regionální konzultační centrum Most.
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Studijní informační systém (SIS)
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Studijní informační systém (SIS)
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
E-Learning Strategie společnosti Microsoft pro podporu vzdělávání
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Jak se stát dobrým právníkem?
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Jak se stát dobrým právníkem?
BRVKA. BRVKA ZKOUŠKA  ZÁPOČET:  aktivní účast na cvičeních (max. 3 absence)  úspěšně zvládnutý test na 6. a 13. cvičení (aspoň 40%) (bude 5 příkladů.
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Systém podpůrných služeb Kancelář pro studenty se speciálními potřebami IPC UK kontaktní osoby na příslušných fakultách studijní oddělení příslušných fakult.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Výroční zpráva za rok 2014 Vysokoškolské vzdělávací programy Bakalářské studium Magisterské studium Studijní obor Ekonomika – řízení lidských zdrojů.
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ PORTÁL Ing. Petr Kolář Praha, Celostátní.
ZMĚNY VE FINANCOVÁNÍ PODPŮRNÝCH SLUŽEB PRO STUDENTY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Kancelář pro studenty se speciálními potřebami IPC RUK Univerzita Karlova.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
BudíkBudík Budík je volně šiřitelný osobní organizér. Slouží pro osobní organizaci času, úkolů, kontaktů, poznámek a obecně údajů uživatele, které uchovává.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
INFORMAČNĚ PORADENSKÉ CENTRUM VŠTE. „ Informačně poradenské centrum Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích si klade za cíl pomáhat.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Koncept CSR na ČZU. Představení členů týmu  Monika Hezinová (ČZU)  Denisa Sládková (ČZU)  Štěpán Pospíšil (ČZU)  Dominika Petrová ( VŠE)  Filip Simon.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Informační, poradenské a sociální centrum.
Metodický postup pro zavedení CSR do strategie vybrané veřejné vysoké školy Lucie Háková (ČZU) Lucie Susanyiová (ČZU) Anna Cibulková (UK) Lenka Bednárová.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Universidad de Cádiz Mgr. Martin Hoššo
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Možnosti poradenské práce pro studenty VŠ s dyslexií Lenka Krejčová CENTRUM ® PRAHA - CZECH REPUBLIC

Tradiční poradenské problémy Mám dyslexii? Jak se učit a připravit na zkoušky? Jak zvládnout zkoušky? Co když je zkouška ve formátu, který nezvládám? Jak zvládat čtení a psaní odborných textů? Jak se vyrovnat se stresem, který se zkouškami souvisí? Jak si naplánovat studium?

Jazykové zkoušky na FF UK  Lze je modifikovat v rámci stanovených pravidel.  Studenti musí docházet na výuku a prokázat, že vyvinuli aktivitu pro zvládnutí jazyka.  Aktuálně tvoříme databázi studentů učitelství, kteří v rámci praxí budou moci poskytnout „doučování“ studentů.  Za těchto podmínek mohou požádat o modifikaci zkoušky.  V krajním případě lze zkoušku z jazyka nahradit jinou zkouškou z odlišného předmětu.  Žádosti schvaluje děkanát ve spolupráci s JC FF UK a poradnou pro studenty.

Nejčastější formy modifikace jazykových zkoušek »rozložení zkoušky do několika dní »poskytnutí více času v rámci jednodenní zkoušky »využití počítače pro psaní esejů »zvětšení textů, změna písemného formátu zkoušky »tolerance specifických chyb při hodnocení »vynechání některých částí zkoušky (zj. eseje, poslechu) »při poslechu více opakování »realizace zkoušky v oddělené místnosti

Využití moderní technologie ♠ Newton Dictate – (přepis řeči na text) ♠ Tvorba pojmových map - design.cz/pojmova_mapa/ ♠ Pomoc při organizování času: ♠ ClokX - ♠ novani/diare_a_kalendare/rainlendar/ ♠ Upomínky: ♠ ♠ post-it/post-it/

Hlasový výstup – návod R. Patáka

Online screeningový dotazník pro dospělé autor – Ian Smythe

Hlavní oblasti dotazníku ♣ dotazník – symptomy ♣ test pravopisu ♣ test nesmyslných slov - psaní ♣ sluchové rozlišování ♣ sluchová paměť ♣ prostorové vnímání ♣ test nesmyslných slov – čtení

Zkušenosti ze zahraničí  tutoři na školách  poradenství zaměřené na styly učení  poradenství zaměřené na způsob práce při výuce (např. zápisy poznámek z přednášek)  různorodé strategie čtení  poradenství při psaní seminárních prací  poradenství související s organizací práce v průběhu studijního procesu  masivnější využívání ICT technologií, včetně audioknih