Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Palivová soustava vznětových motorů
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Vznětový a zážehový motor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Čtyřdobý zážehový motor
Parní stroj a spalovací motory
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Tato prezentace byla vytvořena
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Pístové spalovací motory
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Transkript prezentace:

Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008

Vznětový motor = je nejvýznamnějším dnes používaným druhem spalovacího motoru. ( běžně také nazývaný dieselový motor, naftový motor, Dieselův motor či jen diesel) Jedná se o motor, kde se chemická energie vázaná v palivu mění na mechanickou energii ve formě otáčivého pohybu hnacího hřídele stroje.

Jak pracuje vznětoví motor Vznětový motor pracuje obvykle jako čtyřdobý spalovací motor nebo jako dvoudobí spalovací motor(například lodní motory). Na rozdíl od zážehových motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu. Palivo je do spalovacího prostoru motoru dopravováno speciálním vysokotlakým čerpadlem a vysokotlakým potrubím.

Funkce Do spalovacího prostoru se nejprve nasává vzduch (sání) při tlaku 0,08 - 0,085 MPa. Po uzavření sacího ventilu se nasátý vzduch stlačuje (komprimuje), píst se pohybuje směrem k horní úvrati, jeho teplota roste na 550 - 800 °C a tlak stoupá na cca 3 až 4 MPa. Před horní úvratí je tryskou do válce vstříknuta čerpadlem pod tlakem (10 - 20 MPa), přesně odměřená dávka paliva (obvykle nafta, či stlačený zemní plyn), která je jemně rozprášena. Palivo začne hořet samovznícením ve vzduchu ohřátém kompresí. Tlak ve spalovací prostoru stoupne na 5 - 8 MPa, teplota dosáhne 1800 - 2000 °C. Ve fázi expanze je pak vzniklý tlak převeden na mechanickou práci, (adiabatický děj). V poslední fázi nazvané výfuk se otevírá výfukový ventil a spaliny jsou vytlačeny do výfuku, (izobarický děj).

Zvyšování výkonu Vznětové motory jsou často vybavovány kompresorem, nejčastěji takřka výhradně turbodmychadlem. Takto vybavené motory se označují jako přeplňované. U motorů přeplňovaných turbodmychadlem se využívá energie plynů, které by jinak již jen bez užitku volně unikly výfukem. Turbodmychadlo je poháněno odtokem spalin z motoru, proto funguje uspokojivě jen ve vyšších otáčkách, kdy je rychlost spalin dostatečně vysoká. Mechanický kompresor, poháněný přímo motorem, má podobný efekt, ale funguje i v nízkých otáčkách, protože je poháněno mechanicky - převodem od klikového hřídele. Je to ale na úkor výkonu.

Použití Vznětové motory pohánějí dopravní stroje (plavidla, lokomotivy, automobily). Stacionární vznětové motory se využívají pro pohon strojů, které nemají pevný přívod elektrického proudu, případně jako pohon elektrických generátorů (diesel agregáty). Velké (lodní či lokomotivní) motory bývají konstruovány jako víceválcové s uspořádáním do „V“, a bývají pomaluběžné. Platí zde přibližně úměra: čím větší vznětový motor, tím nižší jmenovité otáčky. Otáčky se u velkých motorů pohybují řádově ve stovkách otáček za minutu.

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki http://jirkovodoupje.wz.cz/obrazky/ vznetovy-motor.JPG http://www.uscars.cz/