Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Digitalizace výuky Příjemce
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Kořen autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Uspořádání rostlinného těla
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Kořen Biologie 1. ročník.
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
KREV Anotace: tento VM slouží jako podpora výuky učitele, seznámení se s funkcí, složením krve a krevními skupinami Výstup: VY_52_INOVACE_P ř Výukový.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kořen Tematická oblast:Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
STONEK. Význam stonku pro rostlinu: 1. nese další rostlinné orgány 2. vede látky z kořenů do listů a naopak 3. zajišťuje růst celé rostliny 4. může mít.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Stavba rostlinného těla
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anatomie rostlinných orgánů
Název projektu: Moderní škola
Vegetativní rostlinné orgány
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí Výstup: VY_52_INOVACE_Př.6.21   Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ VÝUKA V ZŠ KOVÁŘOV  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1035 Šablona: Přírodní vědy Sada: 1A Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis KOŘEN Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí Autor: Mgr. Marcela Timoranská Škola: ZŠ Kovářov, okres Písek

Funkce kořenů upevňuje rostlinu v půdě umožňuje příjem vody a minerálních látek ukládá zásobní látky - škrob

kůra střední válec pokožka střední válec kořenové vlásky kořenová čepička

kořenová pokožka – kryje povrch kořene stavba kořenu kořenová pokožka – kryje povrch kořene kůra střední válec – obsahuje cévní svazek nahoru dopravuje vodu dolů dopravuje živiny – škrob kořenová čepička – na vrcholu kořenu obsahuje dělivé pletivo růst do délky kořenové vlásky – zajišťují příjem vody vychlípenina pokožkových buněk

druhy kořenů 1. hlavní kořen př. jehličnany, listnaté dřeviny, pampeliška …

druhy kořenů 2. svazčité kořeny př. obilniny, trávy

přeměny kořenů bulva kořen se zásobní funkcí – řepa kořenové hlízy kořen se zásobní a rozmnožovací funkcí – jiřina vzdušné kořeny k přijímání vzdušné vlhkosti – monstera příčepivé kořeny k přichycení k podkladu – břečťan parazitické kořeny k průniku do vodivých pletiv hostitelů - jmelí

význam kořenů kořenová zelenina mrkev, petržel, celer, křen výroba cukru cukrová řepa lékařství kostival, pampeliška

POUŽITÉ ZDROJE: Přírodopis 7. Plzeň : Fraus. Kořen s. 68 – 69 Botanika 2. Praha : Natura. Kořen s.