funkce médií ve společnosti moc médií

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ,
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Styl publicistický Marcela Jurková.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Masmédia.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Regulace a samoregulace mediálního systému na příkladu české mediální krajiny jaká pravidla? Svatava Navrátilová 7.října 2006.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Mediální plán.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
TMKSSK. Co vlastně je masová komunikace? 1.1 Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základy mediální výchovy
25 / 1 / 2011.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Masová média a jejich vliv
Trhy kulturního dědictví a umění
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Marketingová komunikace
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Publicistický styl - úvod
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

funkce médií ve společnosti moc médií Mediální prostředí funkce médií ve společnosti moc médií

Funkce médií Mezi základní funkce médií patří: informovat formulovat názory působit na veřejnost kontrolovat politickou a výkonnou sféru společnosti přesvědčovat předávat reklamní sdělení ovlivňovat veřejné mínění podílet se a výchově a vzdělávání bavit a uvolňovat společenské napětí podílet se na kulturním přenosu a na socializaci

Proměny funkcí médií Ve druhé polovině 20. století některé funkce vzrostly (zábavní), jiné byly potlačeny (výchovná) nebo modifikovány (infotainment=spojení informační funkce se zábavní nebo politainmant= vyprázdění politické komunikace ve prospěch zábavních obsahů, navíc často s inspirací v komerčních marketingových komunikacích). V teorii médií se hovoří o tzv. postžurnalistické (rezignace na původní aspekty žurnalistického poslání) nebo postpolitické době (projevuje se např. malou volební účastí).

Média jako specifická (vel)moc čtvrtá, vedle zákonodárné, výkonné a soudní sedmá velmoc − vedle faktických státních útvarů, jako byly tehdejší Francie, Anglie atd. specifickým územím médií je veřejný prostor, v němž média mohou oslovovat veřejnost média oslovují veřejnost (publikum) jako čtenáře, posluchače a diváka i jako občana

Proměny moci médií Historicky se role médií vyvíjela od ztotožnění se s politickými názory, přes jejich zprostředkování a kontrolu k současné rezignaci na relevantní společenská a politická témata v rostoucí části médií (bulvární média). Bez ohledu na to, zda dominantní roli médií představují kontrolní funkce vládnoucí reprezentace společnosti či pouze zájem o nepodstatné detaily jejího soukromí, stojí dnes média ve významných mocenských pozicích v národním i globálním prostředí. Moc médií je oslabována kritikou toho, že média zneužívají svou kontrolní funkci a dále rostoucím vlivem příbuzných disciplín (komunikační a vlivové agentury, Public Relations), politický marketing, manipulátoři, využívající praktik typu spin doctoring (falšování zpráv, nastolování falešné agendy).

Typologie médií Různé typologie médií: podle vlastnictví, technologie, periodicity, geografického rozšíření atd. bulvární média (tabloidy) seriózní média (quality press) mezi těmito póly existuje celá škála různě orientovaných mediálních skupin, které tvoří mediální systém

Média z hlediska marketingových komunikací Masová média televize, rozhlas, tisk (noviny a časopisy), film, nová média (internet, digitální TV) Specifická média billboardy, bigboardy, dopravní prostředky MHD, city lights, reklamní lavičky, hřiště, stadióny, reklamní předměty aj. Rozlišovat: marketingový mix, komunikační mix, mediální mix